Ako dlho sa učíte jazyk krajiny, v ktorej žijete?  

Stránka 4 / 9 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
17/09/2007 23:17  

Ja som slovenka, muz spaniel a zijeme v Australii. Mame 6 rocneho syna ktory hovori po anglicky. Na ucenie ineho jazyka ho nenutime, pretoze nemame cas. Medzi sebou sa bavime anglicky, pretoze ja nerozumiem spanielsky a muz nerozumie slovensky. Avsak v dnesnej dobe sa da dohovorit vsade anglicky, takze tie 2 jazyky az tak niesu dolezite. Na Slovensku uz nemam ziadnu rodinu, nieje dolezite pre syna aby sa ucil slovensky, ked to mozno nikdy nebude potrebovat. Spanielsky by som bola rada kebyze hovori kedze je to druhy najviac hovoreny jazyk vo svete. Ale nutit ho nebudem. My sme boli v Rakusku, Francuzku a vsade nam rozumeli ked sme pouzivali iba anglitcinu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 11:21  

xena,
ak mas 6-rocneho syna tak je celkom mozne zacat ho ucit… Kde si v Australii? Ak mas blizko nejaky Slov klub tak sa oplati obcas ist na nejaku akciu. Alebo ist na akci do Spanielskeho klubu 🙂
Ja som tiez s mojimi deckami urobil chybu ze som ich neucil viac – mas pravdu ide o cas a extra energiu co do toho treba vlozit. Ale do tych 12 rokov nie je neskoro! Detsky mozog pracuje velmi dobre, a je skor vynimkou ak sa niektore dieta nenauci druhy (ci treti) jazyk bez problemov…!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 14:29  

xena, tvoj attitude ma zhrozuje, akoze nemas cas ucit svojho syna iny jazyk, ved to s nim nemusis sedet a ucit staci ked sa s nim budes rozpravat, ale na to asi tiez nemas cas. Typycky pristup“ved vie anglicky to mu staci“ nutit ho nebudem. Skor seba nechces nutit….znechucujes ma


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 15:12  

Xena, tvoje slova ma vcelku mrzia, ked citam, ze „syn to nebude potrebovat“ kedze na slovensku nemas uz nikoho…ja to beriem ako ze to je jedno velke plus pre kazdeho, ked vie jeden jazyk na vyse.. okrem toho nikdy nemozes vediet, kam a kedy tvojho syna zivot zaveje a mozno prave on sa bude chciet vratit tam, kde su tvoje korene a ak aj nie, pokial viem tak uz skoro vsade hladaju ludi, co vedia hovorit rusky, slovensky ci cesky, lebo sa to stava zaujimavou prilezitostou pre pracu… uz len prehlasenie, ze „anglictina je svetovy jazyk“ ma cez to vsetko ze je to pravda striasa.. no hlavne, ze si si to odovodnila ty sama pred sebou..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 18:09  

Diskusia sa zvrta celkom inym smerom. Nechapem, preco tie vsetky slovenske mamicky nepisu do temy s nazvom Viacjazycnost deti (alebo tak nejako).


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 19:01  

hej ikke, tema sa zvrtla, niekto [povie svoj nazora je zdemolovany ostatnymi, ja si tiez myslim, ucte deti len to najpodstatnejsie, ak si myslite, ze slovencina to nie je a nemaju k to u vztah, tak na to kaslite a ucte ich biomolekularnej chemii, ak sa barbora domnieva, ze slovencina, pretoze rec rodica, je nevyhnutna tak ju nehajme vo fantazmagorii.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/09/2007 23:28  

Slovenstina, tou hovori iba hrstka ludi a dohovoris s nou iba na Slovensku a to ani poriadne nie. Na juhu trepu madarstinou a na vychode vychodniarsky. Naco je dietati sa ucit slovensky ked s anglitcinou na Slovensku viac uprednostnia nez so slovenstinou. Naco tratit cas ked sa dieta moze ucit napr francuzky. Francuzky sa dohovoris v Europe, Kanade a ine. A ked dieta vyrastie, zije v zahranici, za kazdy jazyk v praci ktora vyzaduje cudzi jazyk za slovensky niesu skoro ziadne priplatky. Povedzme napr vojak v americkej armade. Ak vie japonsky, rusky alebo arabsky ma velky priplatok.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 16:18  

Sade, tak to sa pekne mylis, co sa tyka priplatkov- za slovencinu, v ramci prekladatelstva, priplatky su, zatial co anglictina je jeden z „najlacnejsich“ jazykov.
Zda sa, ze si v tej Amerike objavil(a) Ameriku, ale slovencinu (predpokladam Tvoj rodny jazyk) neovladas, co spoznat uz na tom, ze nevies ani spravne napisat slovo SLOVENCINA ( v texte viackrat, cize ziaden preklep). A cudzi jazyk sa mozes naucit naozaj dobre az vtedy, ked vyborne ovladas jazyk rodny. Co Tvoj pripad teda nebude.
Rodaci v Australii a Amerike naberaju zjavne aroganciu narodov s rodnym jazykom anglickym- ak viem anglictinu, nic ine mi netreba. Ale zo skusenosti viem, ze ked sa aspon snazis nieco povedat v reci krajiny, kde si (ci uz je to Francuzsko, Taliansko, ci Rusko), dosiahnes viac, ako ked ich budes ohurovat svojou anglictinou.
Anglicania si podla vyskumov vyberaju destinacie na dovolenky podla toho, kde si vystacia s anglictinou. No neprichadzaju o vela?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 21:10  

Ikke, ty si neprijemna, ved ked niekto zije 30 rokov prec so slovenska, co od neho ocakavas, dalo by sa najst vela chyb aj v tvojom pisomnom prejave a nikto do teba nerype. Ze ti to nie je blbe!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 22:34  

Ikke, ja nemam spojenie so slovakmi a tak nepraktizujem slovencinu, dokonca zabudam na nejake slovka, ze sa musim pozriet do slovnika. Dalo by sa povedat je pre mna je lahcia hovorena anglitcina nez slovencina. A o tej praci ako tlmocnikov a prekladatelov vsade chcu kto vie po slovensky je blbost. Zamestnaju 1-2pracovnikov na 15-50 rokov a dalsich tlmocnokov nepotrebuju. Americka tlmocnicka pracuje aj pre Anglicko po telefone, pretoze v Amerike nieje komu prekladat. Vsetci slovaci co sem pridu hovoria uz anglicky. Je tu iba jedna 60 rocna a hovorila ze co preklada je akurat po telefone slovenskym ciganom v Anglicku plus dokumenty v Amerike. Vacsinou nema robotu. Ano je dobre platena ale je velke stastie dostat takuto robotu. So slovencinou nedostanes robotu v zahranici, vsade sa ziada anglicina. Bratranec poziadal pracu v arabii a to same, slovakov nepotrebujeme, potrebujeme toho kto hovori arabsky alebo anglicky. A je to vsade tak. Takze mudra Ikke cestuj trosku po svete a zistis ze slovencina nieje dolezita tak ako anglicina. Mozno tam v Holandsku ide plno slovakov upratovat a tak potrebuju tlmocnilov aby vysvetlili slovakovi kde treba zobrat metlu!?
Takuto pracu iba dostanes ak vies iba slovensky a nie anglicky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 23:20  

Ruskym jazykom sa hovori iba v Rusku ale je ziadany koli spionom a tak tento jazyk je dobre plateny. Ked sme boli okupovani rusmi museli sme sa ucit rusky, co mi dava teraz vyhodu v praci. Stare ZSSR malo 15 republik a iba v Ruskej sa hovorilo rusky. Ked som robil na vychode ZSSR, tam rusky ani nemukli, oni neboli nuteni rozumiet rusky.
Slovensky v dnesnej dobe potrebujem na to aby som sa rozpraval so starymi ludmi na Slovensku. Ked mladi dospeju, skoro vsetci budu rozumiet anglicky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 23:21  

To bolo pre Ikke.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 23:45  

Ikke ved sa nenaparuj. Vidno ze si rozculena ked nerozumies anglicky.(VERIM ZE V DALSOM PRISPEVKU NAPISES ZE ANGLICKY ROZUMIES)
Ver mi ze so slovenskym a holandskym jazykom daleko nezajdes. Teda s holandskym aste ako tak zajdes.
Ze anglicky je najlacnejsi jazyk, to teda trepes! Chod na jazykovky po svete, uvidis ze anglicky je najviac ziadany, triedy su plne ze sa treba zahlasit 2 roky dopredu a je najdrahsi. Lamem si hlavu ale stale si nemozem spomenut ci som niekde v zahranici videl slovensky jazyk. No samozrejme ze nie, ved naco by to niekto potreboval. Anglicky hovoriaci ludia sa vo svete nestratia. Skus sa opytat na nieco slovensky a anglicky na letiskach, hoteloch, obchodoch, skratka vsade. Kto sa docka odpovede?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/09/2007 23:46  

Ikke ved sa nenaparuj. Vidno ze si rozculena ked nerozumies anglicky.(VERIM ZE V DALSOM PRISPEVKU NAPISES ZE ANGLICKY ROZUMIES)
Ver mi ze so slovenskym a holandskym jazykom daleko nezajdes. Teda s holandskym aste ako tak zajdes.
Ze anglicky je najlacnejsi jazyk, to teda trepes! Chod na jazykovky po svete, uvidis ze anglicky je najviac ziadany, triedy su plne ze sa treba zahlasit 2 roky dopredu a je najdrahsi. Lamem si hlavu ale stale si nemozem spomenut ci som niekde v zahranici videl slovensky jazyk. No samozrejme ze nie, ved naco by to niekto potreboval. Anglicky hovoriaci ludia sa vo svete nestratia. Skus sa opytat na nieco slovensky a anglicky na letiskach, hoteloch, obchodoch, skratka vsade. Kto sa docka odpovede?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 0:16  

Barbora,
mas pravdu kazda rec je bonus pre kazdeho. Ale ked nemas nikoho druheho s kym mozes komunikovat ten isty jazyk, tak ten jazyk zabudnes. Ja som sa na Slovensku ucila francuzky. Rozpravali sme francuzky iba v triede. Roky som sa s francuzom nebavila a tak som to skoro zabudla. Tak isto ak moj syn v buducnosti nepride do styku so slovakmi lahko zabudne. Nepoznam ani jedneho slovaka tu kde byvam. Ano ja hovorim slovensky, ale radsej dam jeho energiu na iny jazyk, ktory je viac potrebny vo svete. Mozne to je ze raz tam moze zakotvit clovek nikdy nevie. Ale ak ano potom sa moze ucit slovensky ak by to naozaj potreboval, ved to nieje take tazke naucit sa po slovensky. Spanielsky hovoriaci ludia su v Australii vsade a tak si myslim ze spanielcina je pre syna viac dolezita nez slovencina. V Amerike sa tiez dohovoris spanielsky ci je to juzna, stredna alebo severna. To neznamena ze ked som zo Slovenska deti musia hovorit slovensky.

protinozec,
Ja byvam vo Warrnambool kde su 12 apostoli. Slovensky club je akurat v Sydney. Maly je v Melbourne, tam idu akurat novi pristahovalci poziadat o pomoc, ked sa im zacne dobre darit, potom sa uz neukazu. Polske a juhoslovanske kluby tie su vsade.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 1:08  

Xena, pokial by si bola odkazana na spanielsku v severnej Amerike (USA/Kanada), tak by si mala velmi tazky zivot 🙂
V niektorych malych oblastiach ako juzna Kalifornia, juzna Florida by si mozno prezila, ale stejne, na uradoch, alebo inych miestach kde sa zdrzuju trosku vzdelanejsi ludia by si mohla mat problem. Aspon v 90% oblasti USA, spanielstina je len jazykom ilegalov (hlavne z Mexika!) alebo byvalych ilegalov. Jedna sa prevazne o nie prilis civilizovanych ludi.
Samozrejme, ze je ina situacia v str. a juznej Amerike, kde spanielstina je oficialnym jazykom.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 1:09  

V prvej vete malo byt „odkazana na spanielstinu“,
nie „odkazana na spanielsku“


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 2:08  

emigrant, samozrejme mas pravdu. Ja som to pisala hlavne koli tomu ze v Amerike aj severnej je tolko spanielsky hovoriacich ludi ze sa da praktizovat spanielcila, ze sa nezabudne, ale slovensky treba praktizovat iba na Slovensku pretoze slovakov je malo v Amerike alebo Australii.
V Californii, Floride sa hovori obidvoma jazykmi, tak isto nadpisy su obidvoma jazykmi. V Canade asi tazko tam je anglitcina a francuzstina.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 2:36  

Kolko ludi hovori ktorym jazykom:
1.Mandarin – 873 million
2.Spanish- 322 million
3.English- 309 million
5.Arabic-206 million
67.-su cesi-12 milion
106.-su slovaci 5.6milion

Najviac pouzivane jazyky:
1. Mandarin
Sino-Tibetan Chinese Characters 1051m (China, Malaysia, Taiwan )
2.English
Indo-European Latin 510m (USA, UK, Australia, Canada, New Zealand )
3. Hindi
Indo-European Devanagari 490m (North and Central India )
4. Spanish
Indo-European Latin 425m (The Americas, Spain )
5. Arabic
Afro-Asiatic Arabic 255m (Middle East, Arabia, North Africa )
6. Russian
Indo-European Cyrillic 254m ( Russia, Central Asia)
7. Portuguese
Indo-European Latin 218m ( Brazil, Portugal, Southern Africa)
8. Bengali
Indo-European Bengali 215m (Bangladesh, Eastern India)
9. Malay, Indonesian
Malayo-Polynesian Latin 175m (Indonesia, Malaysia, Singapore )
10. French
Indo-European Latin 130m (France, Canada, West Africa, Central Africa )

Kto vie mi odpovedat na otazku: V ktorom state sa hovori najviac na svete anglicky?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 2:47  

Teda presne otazka ma zniet: Kde sa najviac hovori anglicky ale nieje ich narodny jazyk?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 3:06  

Dominik a kde je napisane kolko ludi hovori holandsky? Ikka to potrebuje.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 7:56  

Sade, neviem, ci si pozrela nejake tarify za jedno prelozene slovo. Hol.-angl. a hol.- slovencina. Tak za anglictinu platia ovela menej. Vsade.(Nepisala som, ze slovencinu vsade chcu, to si z toho urobil(a) Ty).
Vsimla (vsimol) si si, ze sa Ta zastavaju ludia, ktori ziju v anglicky hovoriacich krajinach? To je ta arogancia, ktoru som spominala- viem po anglicky, kto je viac?
V Holandsku netreba prekladat ludom, co sem chodia upratovat, alebo kradnut (to treba Poliakom). Prekladat treba firmam, ktore otvaraju svoj trh aj na Slovensko a Cesko. Napr. Medtronic a Philips. A Medtronic je cisto nahodou americka firma.
Ano, anglictinou sa dohovoris takmer vsade, kde Ta lietadlo z Ameriky zaveje. Ja som pisala, ze dosiahnes viac, ked vies aj nejaku inu rec a „domorodcom“ tak polichotis. (Stalo sa mi viackrat.)
Nuz co, vidim, ze Vas nazor je pevny ako zaklady Vasej rodnej reci. Tak na zaver este jedno zabudnute slovenske prislovie: Kolko reci vies, tolkokrat si clovekom.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 8:03  

Anonymny, ja to nepotrebujem, ale zjavne to potrebujes Ty. Holandsky jazyk nie je tak rozsireny ako anglicky. Co tym chces povedat? Ze ho mam zabudnut? Iba s anglictinou si tu clovek robotu tazko najde ( mozno tak upratovat).


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 8:35  

Anonymny.. neviem preco ty si tak „proti slovencine“ ked kecas len tymto jazykom, kedze nedokazes ani len priznat meno a miesto kde sa nachadzas.. netvrdim, ze slovencina ti na dohovor staci, XENA to pochopila tak ako to bolo napisane, ze kazdy jeden jazyk je PLUS pre cloveka.. a kedze je to u deti jednoduchsie, je to v podstate skoda tuto sancu zahodit, kedze mamina je slovenka.. Xena, chapem to co pises, ze nepredpokladas, ze sa dieta vobec dostane do kontaktu so slovencinou, mne by to asi ale nedalo obcas na neho neprehovorit rodnym jazykom ci precitat mu nejaku detsku knizku.. ale kto vie, mozno to je len moja predstava.. aj tak super, ze tie deti zo zmiesanych manzelstiev maju vlastne hned „zaklad“ aspon 2 jazykov, SUPER!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 12:42  

xena,
ciastocne mas pravdu – ak manzel hovori spanielsky je dobre aby ste syna ucili spanielcinu. Vsetko zalezi od toho ako si to zariadite a rozhodnete od skoreho detstva. Skor ide o to ako sa Vy dvaja s manzelom rozhodnete, detsky mozog je ako spongia – prijme vsetko co don nalejes! Kamarat v Irsku ma zenu z Madarska, maju tri deti, vsetky tri sa naucili po slovensky a madarsky od malicka, potom od deti v skolke po anglicky. Je to pre nich prirodzenelebo nic ine nepoznaju – vynakladaju energiu na to lebo je to nutne, totiz nevidia to inak nez otec rozumie len po slovensky, tak mu musim povedat po slovensky… mam vie len po madarsky, tak jej hovorim po madarsky, deti v skolke vedia len po anglicky, tak musim po anglicky…! Jednoducho ide o to ake zaklady polozite. My sme nepolozili velmi dobre (sebakriticky priznavam – a je to asi to co najviac v zivote lutujem 🙂 Opytam sa Ta este – manzel vie aspon nieco po slovensky, a Ty vies po spanielsky? Ak ano tak pouzivajte kazdy svoj jazyk a uvidite. Syn ma sice uz 6 a moze mu to robit spociatku problemy ale po case sa nauci tolko ze budes prekvapena!
BTW – ja som na severe Viktorie (Albury-Wodonga), ak budes cestovat okolo po dialnici do Sydney tak sa zastav 🙂 My sme boli v Lorne na dovolenke minuly rok!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 21:38  

Barbora,
samozrejme ze hovorim na syna po slovensky, lenze syn mi povedal ze tu rec nema rad. Ale ja stale pokracujem ze niekedy prehovorim nejake slova aj ked sa mu to nepaci. A viem ze par slov po slovensky uz rozumie, dokonca ked ide spat vzdy mi povie-Dobru noc, lubim ta. V T.V. je program-Diego, kde sa hovori anglicky a spanielsky. On ma strasne rad ten program a tak mi povedal ze sa chce ucit spanielsky. Vzdy opakuje spanielske vety ktore Diego povedal. Do spanielstiny ho nenutim, on sam ma zaujem, co som rada. Plus on ma rad Arnolda Schwarzeneggera. On povedal vo filme-astala vista baby, no jemu sa to hrozne paci tato veta a asi preto syn ma zaujem o spanielstinu ze jeho oblubeny herec hovori tiez spanielsky.
Muz rozumie iba par slov slovensky, ja trochu viac spanielsky, ale to je iba par sloviciek.

protinozec,
musela som sa zasmiat. Ty si bol u nas a my u vas. My sme boli zasa minuly rok v Albury-Wodonga. Prespali sme tam 1 noc a pokracovali do Sydney. Lorne je krasne miesto, skratka cela Great Ocean Road najdlhsia pobrezna dialnica sveta 263km. Ked som to videla prvy krat dych sa mi skoro zastavil od prekvapenia aka je to nadhera.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 22:28  

Ikke kazdy jazyk je dolezity. Ja viem anglicky, slovensky, trochu spanielsky a francuzky. To su jazyky dolezite pre mna, lebo hodne cestujem. Ale doopravdy viac obdivujem ludi ktori hovoria jazykom, ktory nieje moc znamy vo svete. Jeden z nich je nas slovensky, comu som rada ale ma az tak netesi. Tesil by ma jazyk ktory je neznamy v Europe. Neviem preco ma to viac laka. Vediet nieco co druhy nevedia.
Ked som mala 10 rokov ja so sestrou sme si vymysleli jazyk. Vsetky zaklady sme prelozili do nasko vymysleneho jazyka. Nikto nam nerozumel. Lenze to bol iba pre nas dve. Rada by som hovorila jazykom najmenej hovoriacim na svete a rada by som tam chodila na dovolenky, ale nechcem aby to bolo niekde kde je nebezpecie(vojny, choroby a ine).


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
20/09/2007 23:18  

Sade
Co tak Papua New Guinea? Ja som tam bola 1 krat. Oni tam maju vyse 700 ostrovov a hovori sa tam 820 jazykmi. Moja kamaratka z New Guiny zijuca v Australii, ona pochadza z posledneho ostrova. Tam lietadla neletia iba do hlavneho mesta Papua New Guinea(Port Moresby). Takze sme museli plavat lodou z ostrova na ostrov, trvalo to 14 dni. Sla som s nou, no myslela som si ze som v nebi. Skoro nikto na ostrove, pripadalo mi to ze je tam akurat jedna velka rodina, prekrasny ostrov. Ziadna elektrika, vsetko sa jedlo cerstve, pretoze nemaju chladnicky. Vacsinou sa chytaju ryby a pripravuju sa velmi chutno. Hlavne mesto Papua New Guinea je Port Moresby, kde sme prileteli, tam sme boli 3 dni, samy prepych pre turistou.
Ale je to velmi drahe tam letiet. Ked si pomyslis ze je to od Australie tak blyzko ze tam skoro skalou dohodis a stoji to skoro $3000. A cesta z Australie okolo sveta stoji $ 1800. Z Ameriky to si neviem predstavit tu paletu kolko by to asi tak stalo. Odhadujem na $5000.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/09/2007 13:33  

Xena,
preco nepokladas za nutne ucit svoje dieta slovensky?????
Taketo slovenky ma strasne vytacaju, tu v australii, lebo sa vobec nesnazia nieco urobit preto,aby sa spolu stretavali slovenske matky . Zrazu ako keby sme zabudli z kadial pochadzame. Hned sa chceme hrat na „“““““Australcanov““““““““““““““““
Pozri sa na poliakov, ale cinanov, alebo indov, nemcov, talianov, grekov, ako ich deti perfektne komunikuju v materinskom jazyku. I ked sa narodili tu v australii. A hlavne ako sa dokazu matky spolu stretavat, a ich deti maju skvelu moznost si precvicovat materinsky jazyk.
Co sme vsetci slovaci tak strasne zakomlpexovavy, alebo sme len sprosty.
A hned ak sa nam podari vypadnut zo slovenska chceme byt niecim a hlavne niekym inym, cim v zivote nebudeme.
Matky zamyslime sa nad sebou. Nase mami a hlaven stare mami sa budu v hrobe otacat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/09/2007 15:17  

anonymny, nemas takcelkom pravud. Je sice vo vacsine pripadov pravda ze deti sa vacsinou ucia materinsky jazyk – to je od slova matka samozrejme 🙂 ale priklady co uvadzas nie su vzdy tak pravdive. Poznal som napriklad osobne rodiny z indie ktore zasadne neucili deti inak nez anglicky, aby nemali ten znamy indicky prizvuk. V Indii nie je problem sa dohovorit anglicky, a potom sa naucia po indicky s anglickym prizvukom. To o com hovoris su skor tradicie – na to su fakt dost tvrdi. JA som sa ucenia nasich folklornych tradicii vzdal tiez, a nemienim uci odzemok ani nieco podobne! Ale mam Pacha na DVD a s deckami to pozerame radi. Uz vedia povedat „Na kone“ 🙂

xena,
tak dufam ze zase budeme cestovat bud my alebo Vy – potom sa navstivime. Ak chces napis, podelime sa aj o skusenosti okolo ucenia jazykov 🙂

Skus adresu klokany yahoo dot com dot au


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Rady a tipy
Stránka 4 / 9 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.