[Sticky] Späť na Slovensko alebo nikdy viac?  

Stránka 74 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 luciakanky
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 4
14/02/2011 17:25  

Ahojte,

som studentka univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici a tento rok koncim a teda pisem bakalarsku pracu. Mojou temou su Dovody migracie obyvatelstva SR. V ramci vyskumnej casti robim dotaznik, ktory je namiereny prave na Vas, Slovakov zijucich v zahranici.

Chcela by som Vas preto poziadat o jednu malickost, ktora Vam nezabere viac ako 5 minut. V prilozenom linku je dokument s dotaznikom. Chcela by som Vas poziadat o jeho vyplnenie. Naozaj to nezaberie vela casu. A ak byste poznali vo svojom okoli viac Slovakov zijucich v zahranici, tak by ste aj im mohli dat vyplnit tento dotaznik. Velmi by ste mi tym pomohli 🙂 Dotaznik je anonymny, uplne jednoduchy a co je hlavne, nezalezi na veku, pohlavi ci krajine. Cim pestrejsie tym lepsie 🙂

Vopred Vam velmi pekne dakujem za vypomoc a zelam vela stastia v zahranici 🙂

Tu je spominany link :

class=“postlink“ href=“https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEpBc25CblRGQzlxWVUtd3VEOFZMWEE6MQ“> https://spreadsheets.google.com/viewfor … OFZMWEE6MQ

Este raz dakujem.

Ahojte


ReagovaťCitovať
 susyyyy
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 7
16/02/2011 14:31  

Tak toto je skvela otazka!

Preco sa mi tu nepaci? A preco nechcem a nikdy som nechcela byt slovenka?

Odpoved je jednoducha, ale dlha. Asi prvym dovodom, ktory ma jednoznacne ovplyvnil je nedostatok prilezitosti, a to vo vsetkom. A nie su to len prilezitosti, ale aj moznosti, ktore nam tu vyrzne chybaju. Napriklad, kam sa da ist vonku po skole? Myslim okrem barov, kde zaparkuju takmer vsetci. Kde su kruzky, ako pre mladistvych tak aj pre dospelych na rozvijanie aktivit? Aku inu moznost okrem baru mame na vyuzitie volneho casu? Alebo, ak si chceme zahrat basketbal volejbal, baseball , kam ho mozme ist hrat? Pred bytovku aby nas prinajlepsom zrazilo auto alebo aby sme mohli nahodou rozbit susedom okno? Samozrejme, na jedno 10 000-ove mesto mame jedno ihrisko, ktore zarucuje moznost zabavy alebo jednej partii, alebo skvele miesto pre vysedavanie 11 – 17 rocnych, popijanie alkoholu a drogovanie. Cize? Kde su nase moznosti? A to som doposial hovorila len o poskolskom traveni casu. A co skola? Ine slovo ako mizerna ma ani len nenapada. Nevravim o uciteloch, pretoze v mojom zivote som mala stastie natrafit len na pedantnych, oddanych svojmu predmetu a s chutou naucit nas, co mozu. Co mi pripada mizerne, je takzvany skolsky system, ktory absolutne nie je zamerany na jedninca, ale na celu skupinu ziakov, o normach, ktore nie su prisposobene na potrebne znalosti, ale na veci, o ktorych niekto rozhodol, ze ich proste mame vediet a hotovo. A hlavne o vyucbe, ktora vobec nepodporuje ani vyvin studenta ani jeho samostatnost. Na hodine je nam jednoducho dane ucivo, ucitel nam vypracuje poznamky, niekedy aj odpovede, kazdu temu aj s usudkom na nu nam vypracuje podla ziadanych odpovedi a kriterii. Nie ze by to nebolo mile, dokonca aj pohodlne,ale je to dobre aj pre nas? No, ja osobne by som si radsej, tak ako to robim, dane temy vypracovavala, vyhladavala vsetky informacie, a hlavne by som si dala zalezat na svoj usudku a zavere urciteho uciva alebo temy. A preco? Aby som bola samostatna, pretoze pri vyhladavani a vypisovani urciteho uciva alebo temy zistim o co ide, lepsie si to zapametam a bez hlupeho biflovania ktore po prvom zakopnuti vysumi z hlavy z istotou budem vediet o com to je. Predmety. Dalsia absorudna vec, o ktorej nemozem pomlcat. Preco by nam mal niekto alebo nejaky stanoveny system urcovat, co mame alebo nemame studovat? Preco nemame ako v inych krajinach moznost vybrat podla nasich zaujmov a schopnosti? Toto je podla mna najnespravodlivejsie. Co ked ma niekto zaujem o hudbu, kreslenie, literaturu a je tzv. Umelec, ma na to talent, ktory potrebuje rozvijat a nemoze, pretoze skola mrha jeho casom a schopnostami na matematicku a fyziku, ktore su povinne? Alebo co ked niekomu idu jazyky, ma zaujem a chut ucit sa, ale nemoze, jednak pre absenciu kruzkov a vzdelavacich institucii a samozrejme, pre skolske nariadenia ktore mu neposkutnu potrebne vzdelanie v jeho zaujeme? Hlavna vec ze su normy.A potom sa ucitelia aj rodicia divia ze deti – mladez su nepozorny, lahostajny, bez zaujmov, ci doma alebo na vyucovacich hodinach. Skoda ze sa nikdy nezamyslia nad tym, preco ofucani zyvame a zizame nepristojne. Kade chodim, len pocuvam stale staznosti, povzdychy, ludia sa stajuzu od skoly, po pracu , rodinu, pocasie az po partnerov. Urcite to poznate a stretli ste sa s tym ci uz v autobuse, vlaku, na ulici. Ale zamysleli ste sa aspon raz preco je to vsetko tak? Pretoze to sami dovolime je urcite moja prva cast odpovede. Druhou je, hrozna krajina v ktorej zijeme. Nie je praca, aj ak sa nam nejaka prilezitost naskytne, je to co naozaj chceme robit? Myslim ze vecsinova odpoved bude nie. Nase moznosti su obmedzene na tovarne a zavody, predavacky, casnicky a ti stastnejsi su v nejakej kancelarii. Je to ale to, o com sme ako mali snivali? Alebo nas to nejako naplna? Kto z nas, myslim tym moju genraciu 20- tnikov, robi co ho bavi a rano sa tesi do roboty? A preco je to tak? Pretoze ani s najvecsou vyvinutou snahou proste nie su moznosti, nehovoriac o budovani kariery alebo moznom postupe, uz vobec nie o profesnom vyvine. Najkritickejsi zo vsetkeho je ale uricite nas zivotny styl, ak sa to vobec da tak nazvat. Do prace, do skoly, domov, a …to je vsetko. Volny cas vecsiny vyplnaju bud povinnosti, alebo potulovanie sa bezcielne povonku, opijanie sa, vysedavanie po navstevach alebo baroch. Kde je zivot? Myslim skutocny, kde su zaujmy, zazitky, radost? Vdaka bohu, mala som moznost zit 1 rok v Spanielsku a 2 mesiace v Maroku, cize mozem pravdivo porozvnat neskutocny rozdiel. V tychto dvoch krajinach som videla na kazdom kroku radost ludi, ich nadsenie z veci ktore robia, zazila som mily a ochotny personal v obchodoch, kde sa dokonca radi s vami porozpravaju, poradia vam, usmievaju sa na vas, nie duchom nepritomy, ufrflany alebo oduty ktory je pre nas typicky. Videla som starych ludi, nie pohodenych v domove dochodcov, zanedbanych alebo spinavych, ale s usmevom na tvari, stastnych ze ziju, ktory sa prechadzaju v skupinach, hraju hry, usporiaduvaju slavnosti na ulici a tesia sa zo zivota. Mladez alebo deti ktore som spoznala, nefajcili za plotom ani neplanovali zurky, ale boli zaujaty svojim zivotom, premyslali co z nich bude, hladali s brigady, o ktore tam mimochodom nie je nudza. Tiez som s nimi bola na party, ktora s nasimi nema nic spolocne. Isli sme za nou 25 km, spoznala som 35 novych ludi, perfektne som sa najedla, zabavila, tancovala….s nasimi neporovnatelne. A praca ide a tu? Obednajsia prestavka je 2- hodinova, pocas ktrej sa naozaj stihnete najest, poroz`ravat, oddychnut si a nie nahadzat do seba menucko a behat naspet do prace. Pristup sefov nasich a inde, je asi nepopisatelny. Jednanie na rovinu, pomoc, vzajomne kompromisy su samozrejmostou. Ale aj tak najvecsim plusom je u mna moznost zivota.Moznost vidiet skvele miesta, sluzby vzhladom k nasim perfektnej kvality, moznost vyuzitia voleho casu na 100 percent.Bezecky chodnik, park pre psov, velke preistranne ihriska, kruzky cohokolvek za vyhodnua cenu, obrovske obchodne domy, sviatky. Podnajom ci uz na jednu noc alebo na rok. Toto som videla, skusila a zazila, preto ked porovnam zivotnu uroven, zivotny styl, ludi, krajinu tak som nespokojna s tym kde a ako zijem. Urcite so mnou budete suhlasit, ked poviem ze zahranicie jednoznacne vyhrava. Ked sa tu rozhliadnem okolo, alebo niekoho stretnem na ulici, nic okrem staznosti , ktore som uz spominala, sa nedozviem. Vidim len znechutenych alebo smutnych ludi, bez ciela, bez radosti ako robia co musia, aby mohli zaplatit ucty a ako tak vyzit. Vacsina mojich kamaratov hned po skole odisla do zahranicia, ostatnich, s ktorymi sa uz nestykam, vidam poveczinou opitych a znicenych. V 20 rokoch.
Myslim, ze dovody, ktore som vymenovala, aj ked som sestihla spomenut vsetko, su viac ako postacujuce na obhajenie nazoru, ktory mam. Tak ci onak,kazdy ma svoju hlavu, svoj nazor, svoje pre a proti, ktore respektujem, a dufam, ze aj vy budete moj. Nevravim, ze zas vsetko je zle, pretoze kde su minusy, su aj plusy.


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
20/02/2011 0:17  

Ako vidia Slovensko v zahraničí class=“postlink“ href=“http://spravy.pravda.sk/zapad-turisti-pozor-na-slovensko-dld-/sk_domace.asp?c=A110215_224418_sk_domace_p29″> http://spravy.pravda.sk/zapad-turisti-p … domace_p29


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
20/02/2011 13:07  

@arsenik1 wrote:

Ako vidia Slovensko v zahraničí class=“postlink“ href=“http://spravy.pravda.sk/zapad-turisti-pozor-na-slovensko-dld-/sk_domace.asp?c=A110215_224418_sk_domace_p29″> http://spravy.pravda.sk/zapad-turisti-p … domace_p29

Aspon je vidiet, ako sa propaguje Slovensko v zahranici. Mne sa v zahranici stalo, ze sa ma pytali, kedy u nas skonci vojna a to uz nepotrebovalo komentar … a stalo sa to pred siestimi rokmi 🙁


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
20/02/2011 18:12  

dobre ale zas stazovat sa, ze sa u nas nehovori po anglicky, to ozaj nemusia. Skus sa po anglicky dohovorit vo Francuzsku; aj keby rovno vedeli tak sa robia, ze nevedia. Ale princip je, ze ak ides do cudzej krajiny, v prvom rade ocakavaj, ze nehovoria tvojou recou. Inak mne sa tie komentare nezdaju az take hrozne, no tak nie je to tam uzasne ale vsade je nieco. Az na tu premavku, to suhlasim, to je na Slov uplne hrozne dokonca aj v porovnani s Afrikou, aspon kde ja som bola.


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
20/02/2011 19:37  

Hrozne, no nepovedal by som, ze to je lepsie. V mnohomilionovom meste v zahranici som sa v noci citil bezpecnejsie, ako na Slovensku. Nesiel som z baru, ale neskoro v noci z prace. A ze Slovensko sa propaguje, ako propaguje, tiez mohli urobit viac, nez robia.


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
21/02/2011 0:09  

no hej, povedala by som, ze kde sa clovek obzrie, tam by sa malo nieco urobit … o com sa vlastne ti politici asi tak bavia, ked sa daju dokopy?


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
21/02/2011 11:53  

@tvoja kamaratka wrote:

no hej, povedala by som, ze kde sa clovek obzrie, tam by sa malo nieco urobit … o com sa vlastne ti politici asi tak bavia, ked sa daju dokopy?

O com sa bavia? Na Slovensku asi iba sami o sebe. Ako zdrat narod z koze, ako nahonobit majetky, ako donutit ludi, aby zaplatili ich honor, ako vystvat ludi z domova do sveta, ako dostat dochodcov co najskor na cintorin…


ReagovaťCitovať
 Mathew
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 8
23/02/2011 16:11  

@Hobby wrote:

@tvoja kamaratka wrote:

no hej, povedala by som, ze kde sa clovek obzrie, tam by sa malo nieco urobit … o com sa vlastne ti politici asi tak bavia, ked sa daju dokopy?

O com sa bavia? Na Slovensku asi iba sami o sebe. Ako zdrat narod z koze, ako nahonobit majetky, ako donutit ludi, aby zaplatili ich honor, ako vystvat ludi z domova do sveta, ako dostat dochodcov co najskor na cintorin…

Zial u nas je to iba o tomto ako pises aj ked maju kazdy z nich silne reci ci uz modri, cerveny alebo kto je akej farbi / aj ked vieme ze hraju divadlo na nas za koho kopu/ ale skutek utek pripadne neusiel ale to co chcu robit je diletantske a hadaju sa potom jeden z druhym z kto by to lepsie urobil, navrhol ci ine veci vid nase zakony ktore su derave jak emental a kazdy si tam najde svoju definiciu jednotlivych zakonov pripadne sa vylucuju … bohuzial take je dnesne ci minule slovensko ktore treba spravit lepsim slovenskom buducim ale s tymito co sedia v parlamente alebo inych uradnickych stolickach/ samozrejme cest výnimkam / sa to nebude dat nikdy …. zial je smutne ze my slovaci mame taku vladu/ parlament ale ako sa vravy aky narod taka vlada 🙁 mam sen podobne ako M.L.King .. snivam o silnom slovensku po vsetkych strankach, slovensku kde sa ludia neboja zit radi tu ziju su hrdy na to ze su prave oni SLOVACI pisny na svoj narod , historiu a samotne slovensko vsetko co to slovo obnasa


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
23/02/2011 17:00  

OK tak na toto by som povedala, ze nahodou nie je sa za co hanbit. Este preto, ze su vo vlade diletanti, to neznamena, ze slovensky narod nie je k nicomu. Dam par prikladov: slovenske baby su kocky na entu – nielenze dobre vyzeraju, ale aj vedia dat dokopy, vacsinou, slusne jedlo; ludia byvaju v cistom a celkove, hlavne teda co ja poznam, ta starsia generacia sa drzi dostojne. Dalej: napr v Kanade su traja politici, ktori hovoria slovensky (deti pristahovalcov). Su to: Peter Kormos, Tim Hudak a Andrea Horvath. Osobne Tima Hudaka nemusim, ale ti dalsi dvaja su fakt jedni z lepsich. Pokial ja viem, ziadna ina narodnost tu nema take silne zastupenie.
Atd.
Cize pripada mi to, ze len co sa Slovac dostane za hranice, talent prekvita.
Ako sa to spieva, nad Tatrou sa blyska, ale Slovaci ziju ako sa da; a dufajme, ze preziju.
Nie, nesudte narod podla vlady, tak svet sudi USA a to tiez nie je spravodlive. Politika je spinavy biznis. Len je to cloveku niekedy luto, ked si pomysli, ako by tam mohlo byt dobre.
Drzme sa.


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
24/02/2011 0:10  

máme sa tu perfektne
class=“postlink“ href=“http://ekonomika.sme.sk/c/5775758/nezamestnanych-je-najviac-za-sest-rokov.html“> http://ekonomika.sme.sk/c/5775758/nezam … rokov.html


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
24/02/2011 0:11  

class=“postlink“ href=“http://www.platynaslovensku.sk/NEZAMESTNANOST.html“> http://www.platynaslovensku.sk/NEZAMESTNANOST.html


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
24/02/2011 0:12  

class=“postlink“ href=“http://hnonline.sk/ekonomika/c1-50603810-radicova-chysta-svetovy-unikat“> http://hnonline.sk/ekonomika/c1-5060381 … ovy-unikat
🙁


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
24/02/2011 10:55  

@tvoja kamaratka wrote:

OK tak na toto by som povedala, ze nahodou nie je sa za co hanbit. Este preto, ze su vo vlade diletanti, to neznamena, ze slovensky narod nie je k nicomu. Dam par prikladov: slovenske baby su kocky na entu – nielenze dobre vyzeraju, ale aj vedia dat dokopy, vacsinou, slusne jedlo; ludia byvaju v cistom a celkove, hlavne teda co ja poznam, ta starsia generacia sa drzi dostojne. Dalej: napr v Kanade su traja politici, ktori hovoria slovensky (deti pristahovalcov). Su to: Peter Kormos, Tim Hudak a Andrea Horvath. Osobne Tima Hudaka nemusim, ale ti dalsi dvaja su fakt jedni z lepsich. Pokial ja viem, ziadna ina narodnost tu nema take silne zastupenie.
Atd.
Cize pripada mi to, ze len co sa Slovac dostane za hranice, talent prekvita.
Ako sa to spieva, nad Tatrou sa blyska, ale Slovaci ziju ako sa da; a dufajme, ze preziju.
Nie, nesudte narod podla vlady, tak svet sudi USA a to tiez nie je spravodlive. Politika je spinavy biznis. Len je to cloveku niekedy luto, ked si pomysli, ako by tam mohlo byt dobre.
Drzme sa.

Pravdou je, ze hanbit sa za inych nie je dovod. Horsie je to, ako Slovensko dopadlo. Ako iste viete, muka a pod. bude vraj na pridel, mozno bude zavedeny listkovy system. Horsie je, ze Slovensko je kvapka v mori, ktora nic neovplyvni, svet ide svojou cestou, Slovensko velku politiku nerobi a malu robi zle, v neprospech svojich ludi.
Na Slovensku nikdy uz nebude dobre, ti skor narodeni si pamataju knizku „Cenkovej deti“, ked Misko zobre – …pjosim kojunku….“. Tam doslo Slovensko na svojej ceste sebaurcenia. Vracia sa na zaciatok minuleho storocia, ked chudoba vyhana ludi z rodnej vlasti do sveta. Narod necha orat na svojich chrbtoch, nicit sam seba novodobymi drabmi.
Citajte viac, ak vas zaujima, co sa na Slovensku deje, dnes je to proste tak. Smutne.


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
24/02/2011 14:00  

Smutne to je, ano. No prosim vas berte vsetci do uvahy, ze vo svete je velka ekonomicka kriza. Podciarkujem, velka. Drazie benzin, drazeju potraviny, energia; auta a domy sa nekupuju vo velkom; a to, ze sa otvoril trh do byvalych vychodoeuropskych krajin este komplikuje situaciu. Potrva roky, kym sa svet znova postavi na nohy – a vsetko bude uplne inak, nez sme doteraz poznali. Rozdiel je, samozrejme, ze comu sa hovorilo „Zapad“, tak tam zivotna uroven bola podstatne vyssia, aj socialne zabezpecenie, takze kriza sa az tak neprejavuje, ako v byvalom „Vychodnom bloku“. I ked kritizujeme politikov, pravda je, ze ved Slovensko ked skoncil socializmus bolo tak vyrabovane, a politicky zaostale … to je ako by ste zo starej sopy mali urobit moderny dom. Nuz si asi hovoria, aspon si nakradnime, lebo tu aj tak nic neurobime. Tazko je to; a ti, co mohli, uz davno zdrhli, takze kto tam ostal to vsetko dat do poriadku .. . ach kde je Janosik. No a samozrejme tym, ze teraz este aj skolstvo a zdravotnictvo – co este bolo ako-tak v poriadku – tito politici nicia, posuvaju krajinu tisic rokov naspat miesto dopredu. Aka je to logika ze ked budu ludia hlupi, chudobni a chori, tak bude lepsie???


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
24/02/2011 19:54  

@tvoja kamaratka wrote:

Smutne to je, ano. No prosim vas berte vsetci do uvahy, ze vo svete je velka ekonomicka kriza. Podciarkujem, velka. Drazie benzin, drazeju potraviny, energia; auta a domy sa nekupuju vo velkom; a to, ze sa otvoril trh do byvalych vychodoeuropskych krajin este komplikuje situaciu. Potrva roky, kym sa svet znova postavi na nohy – a vsetko bude uplne inak, nez sme doteraz poznali. Rozdiel je, samozrejme, ze comu sa hovorilo „Zapad“, tak tam zivotna uroven bola podstatne vyssia, aj socialne zabezpecenie, takze kriza sa az tak neprejavuje, ako v byvalom „Vychodnom bloku“. I ked kritizujeme politikov, pravda je, ze ved Slovensko ked skoncil socializmus bolo tak vyrabovane, a politicky zaostale … to je ako by ste zo starej sopy mali urobit moderny dom. Nuz si asi hovoria, aspon si nakradnime, lebo tu aj tak nic neurobime. Tazko je to; a ti, co mohli, uz davno zdrhli, takze kto tam ostal to vsetko dat do poriadku .. . ach kde je Janosik. No a samozrejme tym, ze teraz este aj skolstvo a zdravotnictvo – co este bolo ako-tak v poriadku – tito politici nicia, posuvaju krajinu tisic rokov naspat miesto dopredu. Aka je to logika ze ked budu ludia hlupi, chudobni a chori, tak bude lepsie???

Musim sa smiat, ze to tu bolo vyrabovane. Ano vyrabovali ti, co sa dostali k moci. A posledna veta je aj odpovedou: „Iba hlupych mozno ovladat“ a preto sa ucelovo zdecimovalo skolstvo.


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
24/02/2011 20:11  

Nie, vyrabovane to uz bolo za socializmu. Podotykam, „socializmu“, nie toho co je v Norsku alebo vyspelejsich zapadnych krajinach. Lebo co si aj celkove ludia myslia, ze ved sme tu mali fabriky atd. – ale co to boli za fabriky, postavene za starej republiky a nikdy nemodernizovane; neproduktivne. Takze ti „novi“ – podotykam, este vychovani za toho originalneho „socializmu“ – nauceni kradnut kde sa da; uz len dokoncili dielo skazy, obohatili sa este cim sa dalo. Inak, tito isti ludia by tu boli aj keby sa rezim nezmenil, ved kto iny. To len ze takto sa viacerym podarilo odist.


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
24/02/2011 21:32  

@tvoja kamaratka wrote:

Nie, vyrabovane to uz bolo za socializmu. Podotykam, „socializmu“, nie toho co je v Norsku alebo vyspelejsich zapadnych krajinach. Lebo co si aj celkove ludia myslia, ze ved sme tu mali fabriky atd. – ale co to boli za fabriky, postavene za starej republiky a nikdy nemodernizovane; neproduktivne. Takze ti „novi“ – podotykam, este vychovani za toho originalneho „socializmu“ – nauceni kradnut kde sa da; uz len dokoncili dielo skazy, obohatili sa este cim sa dalo. Inak, tito isti ludia by tu boli aj keby sa rezim nezmenil, ved kto iny. To len ze takto sa viacerym podarilo odist.

Pomylene casove pasma? A z coho by tu bolo zrazu tolko milionarov, ked za socializmu sa vsetko rozkradlo. Vsak by nemali z coho uz kradnut. Nejake to mas pomylene. To ze tu boli fabriky zo starej republiky to snad nemyslis vazne. Bolo hodne veci modernych a dobrych. A kto by po ’89 kradol nemoderne, nefunkcne, vsak to by sa nedalo spenazit … :):):)
Na dobru noc fajn pobavenie.


ReagovaťCitovať
 horrible
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 12
11/03/2011 13:12  

Myslím že už veľa Slovákov čo emigrovalo a čo sa chcú znova vrátiť, stratilo nadhľad a triezvo kritický názor na Slovensko. Po rokoch je všeobecná tendencia idealizovať si niečo, čo v skutočnosti za to nestojí. Mám dve deti a chodím už dobré tri roky po trojmesačných dohodách, pol roka sociálne, brigáda, sociálne. Uzavretý a nekonečný kruh. Nepovedal by som, že nič neviem robiť, ako by to podotkol Alfonz. Proste a jednoducho, tuná nie je práca. Málokto by vzal i tak slabo platenú prácu ako ja. Keď som chcel dať niečo deťom do úst, tak som pracoval i za 80 centov na hodinu. Tvoja kamarátka tu neustále opakuje aká je to prenádherná krajina. To hej! No i Kanada zo svojimi Niagarskými Vodopádmi je pekná. Severné Taliansko, zo svojimi dolomitmi je úchvatné. Južné Francúzsko je taktiež úžasné! Je tu ale jeden veľký rozdiel. Slovensko ide proti svojim vlastným občanom. Šikanujú človeka políciou, všetko je trestné a netrestné nie je skoro nič, sloboda prejavu za komunizmu bola väčšia ako dnes, a životná úroveň bola taktiež lepšia ako dnes. To už dokáže potvrdiť nejeden demokrat. Ľudský život tu nie je hoden medveďa!Slovenská väčšina je diskriminovaná, na úkol menšiny. Takže už len dorobiť školu, ktorú som začal preto, lebo je to vždy lepšie ako sedieť bezcieľne na podpore či sociálnom a hajde na blink do sveta. Neviem, no asi do Paríža. Som zvyknutý žiť skromne, aj za 60 Euro na mesiac, takže som presvedčený že ma tam chudoba neprekvapí. A nezabudnite ako sa hovorí. Posledný kto bude s tejto krajiny odchádzať, nech nezabudne zhasiť svetlo. 🙄


ReagovaťCitovať
 Hobby
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 29
11/03/2011 13:17  

@horrible wrote:

Myslím že už veľa Slovákov čo emigrovalo a čo sa chcú znova vrátiť, stratilo nadhľad a triezvo kritický názor na Slovensko. Po rokoch je všeobecná tendencia idealizovať si niečo, čo v skutočnosti za to nestojí. Mám dve deti a chodím už dobré tri roky po trojmesačných dohodách, pol roka sociálne, brigáda, sociálne. Uzavretý a nekonečný kruh. Nepovedal by som, že nič neviem robiť, ako by to podotkol Alfonz. Proste a jednoducho, tuná nie je práca. Málokto by vzal i tak slabo platenú prácu ako ja. Keď som chcel dať niečo deťom do úst, tak som pracoval i za 80 centov na hodinu. Tvoja kamarátka tu neustále opakuje aká je to prenádherná krajina. To hej! No i Kanada zo svojimi Niagarskými Vodopádmi je pekná. Severné Taliansko, zo svojimi dolomitmi je úchvatné. Južné Francúzsko je taktiež úžasné! Je tu ale jeden veľký rozdiel. Slovensko ide proti svojim vlastným občanom. Šikanujú človeka políciou, všetko je trestné a netrestné nie je skoro nič, sloboda prejavu za komunizmu bola väčšia ako dnes, a životná úroveň bola taktiež lepšia ako dnes. To už dokáže potvrdiť nejeden demokrat. Ľudský život tu nie je hoden medveďa!Slovenská väčšina je diskriminovaná, na úkol menšiny. Takže už len dorobiť školu, ktorú som začal preto, lebo je to vždy lepšie ako sedieť bezcieľne na podpore či sociálnom a hajde na blink do sveta. Neviem, no asi do Paríža. Som zvyknutý žiť skromne, aj za 60 Euro na mesiac, takže som presvedčený že ma tam chudoba neprekvapí. A nezabudnite ako sa hovorí. Posledný kto bude s tejto krajiny odchádzať, nech nezabudne zhasiť svetlo. 🙄

Presne toto je obrovska pravda. Posledny zhasne a zamkne 🙂


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
11/03/2011 13:23  

Ahoj, kedze si ma spomenul tak odpovedam – mas pravdu, pisem ze SVK je krasna krajina. Ale v tom ti davam totalne za pravdu, ze ti, co sme uz davnejsie prec, si to urcite idealizujeme. Lebo je to krajina nasho detstva, kedy nam bolo dobre. Myslim, ze v niektorom predchadzajucom prispevku som to aj tak napisala, i ked to mozno patricne nevyznelo. Tiez musim povedat, ze predsa len mam puto s tou krajinou, a tak mi je luto, ze tam nie je lepsie. Ono clovek sa chce vzdy nejako vratit tam, odkial prisiel – to je aj tu tak, ze kto je teraz v Ontariu ale originalne z Manitoby, chce sa tam vratit, raz. A ze su ine krajiny krasne tiez, to som si uz tiez uvedomila, ked som tam bola. Len akurat ze je skoda, ze Slovensko nepatri k tym, ktore su aj krasne aj je tam dobre. Nedavno som sa vratila z Rocky Mountains a och ta krasa tam. Ono svet je asi krasny celkove, len my ludia si to drbeme ked sme tu na zemi. Drzim ti palce, ozaj.


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
12/03/2011 0:23  

No a toto este neskor dopisujem; ok sa tu stazujete ze ako je na SVK zle a my co sme tu ze si myslime ako je tam dobre a este aj o navrate uvazujeme. Tak tu by som sa chcela spytat, ako je to mozne ze ked teraz z toho uboheho SVK sem nam pride navsteva, tak len chytro do obchodov, a to nie ze takych obycajnych ako my tu po aj 20tich rokoch, lebo si lepsie nemozeme dovolit ani teraz; ale nie, to treba do znackovych a este ked nieco ponuknem ze ci by nechceli, tak ak to nie je ta onakva znacka tak ohrnaju nos. Nehovoriac ze tu vzdychaju ze ako je na SVK dobre, to taki cerstvejsi emigranti co len nedavno prisli, ze oni si to takto nepredstavovali, ze si nechali doma pre istotu domy a sa tam veru aj vratia, lebo tu to nie je ako si mysleli. A my co sme vsetko opustili, a presli cez tazke casy, setrili aby sme sa tu mohli usadit a dopriat nasim detom, a podporit tych doma lebo ze tam ako je to zle, tak my len zirame s otvorenymi ustami. A ked prideme na SVK na navstevu tak sme tam ako chudaci lebo nenosime znackove handry a to nehovoriac ze len kukame ako kazdy fajnove auta a prehana sa s nimi ako na pretekarskej drahe; krcmy su plne cele dni ako keby nik ani do prace nechodil tak sa aj hanbime priznat ze my veru musime pracovat; ze mame len ale dva tri tyzdne dovolenky lebo na SVK je aj styri tyzdne malo. A to uz ani nespominam ze okrem ze kde si kupil nejake handry sa o inom nehovori len ze v akej krajine si bol naposledy a ci si bol v tolkych ako ja … a kazdy ma nazor na zivot v tych krajinach ked tam boli dva tyzdne na dovolenke. Tak potom ked sa niekto pyta na radu ze ako sa dostat do Kanady clovek sa aj boji nieco povedat, lebo tomu vobec nerozumieme. No a to este podotykam ze nemam akurat tak najmodernejsie elektronicke vymozenosti, napr TV skoro vobec nepozerame tak to ludia cumia ci si nemozem kupit modernejsi. Nuz mozem, ale na co peniaze vyhadzovat na take blbosti; nehovoriac o tom, ze mi treba platit splatky za dom a detom skolu, tu univerzita zadarmo nie je a sa tu maka, veru.


ReagovaťCitovať
 horrible
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 12
12/03/2011 16:33  

Tvoja kamarátka. To máš tak, všade na svete máš vyššiu spoločenskú triedu a nižšiu spoločenskú triedu. Ide tu ale o to, čo všetko pre to človek musí urobiť a čo musí obetovať. Ak je v niektorej krajine napríklad na stotisíc obyvateľov päťtisíc ľudí strednej vrstvy a inde na stotisíc ľudí päťdesiattisíc obyvateľkou strednej vrstvy tak je to zásadný rozdiel. Nečuduj sa že na Slovensku ľudia majú vždy na alkohol a že vysedávajú po krčmách. Za prvé! Na Slovensku bude vždy na alkohol i keď na nič ostatné nebude a pomaly ako do krčmy sa tu ísť nedá. Frajer čo si len s frajeriny kúpi nové fáro, je taký hlúpi, že si dá slučku na krk a zadĺži sa na celý život, len aby bol stredobodom pozornosti. Samozrejme že sú aj tu regióny, či skôr jeden región a to Bratislavský kraj, kde sú možnosti pre život lepšie, no to by som ako za vzor nedával. Ty si dokážeš aspoň splácať dom a to asi nie si, ako som už pochopil ani stredná vrstva. Tu už mnohý padli s hypotékami na hubu a teraz vysedávajú ako správne hovoríš, od rána do večera v krčme, lebo im ani nič iné neostáva!Pred krízou som bol i ja grand, podnikal som a myslel som si, že zarábam aké horibilné peniaze. No bola to len ilúzia a klam. Prišiel som o všetko, ani som sa nestačil čudovať. Štát na Slovensku ti k tomu len dopomôže. Človek je tu dobrý len vtedy, keď platí dane. Neviem aká je v Kanade nezamestnanosť, no tu za chvíľu bude znova cez pätnásť percent. Sloboda prejavu za ktorú sme bojovali? Skús tu objektívne poukázať na problémy v rómskej menšine. Poprípade na možnosti ich riešenia. Spravia s teba kriminálnika, rasistu atď. Dvere vezenia sú ti tu kedykoľvek otvorené dokorán. Takže vidíš, nie je to vždy až také ružové, ako sa ti to na prvý pohľad pri svojej návšteve javí. Tu na Slovensku never nikomu a hlavne nie tomu čo vidíš! 😆


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
12/03/2011 21:44  

No, neviem; este stale tomu nerozumiem. Inak, v prvom rade – ja som stredna vrstva. I ked trocha netypicka predstavitelka, kedze som sama s dvomi detmi. Ale tak, ako ja, ziju aj vsetci moji susedia, i ked si mozno viac v urcitych smeroch dovolia, ak su dvaja zivitelia. Tak ako ja zije tu to, comu by sa povedalo stredna vrstva. Nuz neviem, ci sa to zda lakave. Co sa tyka ze romskych problemov, to my tu mame takych barskolko kedze je tu pristahovalcov z krajin celeho sveta a kazdy s nejakymi narokmi. A je to spravne, ze sa tieto veci predebatovavaju, kedze to v konecnom dosledku prispeje k harmonii v spolocnosti. V tomto vidim prevelky rozdiel medzi nami co tu uz dlhsiu dobu zijeme a tymi, co su na SVk – viac menej uz o tom nemozem rozpravat ani s ludmi, s ktorymi by som si inak aj dobre rozumela.
No a ze clovek pocas krizy stratil „vsetko“, to sa stava aj tu, coby nie. Ide o to, nakolko sa clovek pripravi na „suche roky“, kedze take vzdy pridu. Ja sama som stratila robotu aspon trikrat uz tu, a zila som slusne v tom case len vdaka usporam, i ked teda podpora od statu je.
Ale najvacsi rozdiel vidim v tom, ako sa ludia len stazuju a vzdychaju i ked ja nevidim, ze by sa az tak zle mali. Tak potom neviem, ked ziju v tych velkych domoch a soferuju tie fajnove auta a oblecene nosia len znackove handry, a furt len po zahranici cestuju, ze na co sa to vlastne stazuju?? A odkial beru peniaze vysedavat v krcmach??


ReagovaťCitovať
 horrible
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 12
13/03/2011 11:47  

No a práve o to ide. Ty si sama s dvoma deťmi, rodina ti pomôcť nemôže, keďže je ďaleko a aj napriek tomu patríš do strednej vrstvy a splácaš si dom. Dokonca si ešte dovolíš ísť s deťmi raz do roka na Slovensko dovolenkovať. Skús mať tieto podmienky na Slovensku. Garantujem ti, že i keby si našla dobre platenú prácu z možnosťami nadčasov, veľa by si toho dokázať nemohla. Tie nadčasy by museli byť povinné, ak by si chcela utiahnuť domácnosť, keďže náklady na život, energií, stravy, okrem platov už na Slovensku predstihli západnú Európu. Čo by si určite nemala, to by bola dovolenka a čas na svoje deti, ktoré by si začali žiť život podla seba. A teraz trocha triezveho nadhľadu. Keď som stratil prácu a šiel som žiadať o sociálny príspevok, povedali mi, že moja partnerka má materskú 200 Euro, to je cca 6000ks a to znamená, že nám to na štvorčlennú rodinu, ktorá žije v spoločnej domácnosti stačí. Chcem len pripomenúť, že len jednoizbový byt s energiami platíme 200 Euro. Ako hovoríš. Väčšina v takýchto podmienkach sa musí zložiť a račej sa ide ožrať do krčmy, kde je alkohol voči okolitému svetu ešte schválne stále lacný, a kde aspoň na chvíľu na všetko ľudia zabudnú. Auto si tu nemôže dovoliť hocikto, ak aj hej, musí si toho veľa odoprieť. A keď ho už má, tak ešte viac. Nie na darmo naša vláda pred pár rokmi chcela postaviť vlastníctvo automobilu za luxusný tovar a tak ho aj daniť. Ešte by som chcel ku tým domom. Tie veľké domy ktoré sú na Slovensku, nestoja za nič! Zle projektované! Zle postavené, z úbohého materiálu, akým je škvárobetón, ktorý nemá izolačnú vlastnosť žiadnu, a po zdravotnej stránke ani nehovorím! Takýchto domov by som v Kanade nasekal za lacné peniaze mnoho, no poslali by ma s nimi kade ľahšie, späť na slovensko. Na domoch Slovákov vidíš i tvrdú realitu zakrývania problémov, kde v prvom rade prezentujú ohromný dom okolitému svetu, no dom je v úbohom stave! Takýto dom by si nikto zo západu nekúpil, akurát je cudzinec ohromený, keď príde na návštevu aké my tuná máme veľké domy. Ku tomu televízoru čo si písala že máš starý, mám jeden smutný príbeh.Môj dobrý kamarát, živnostník, ktorý trávy šestnásť hodín v práci, sedem dní v týždni lebo si vzal pôžičku na dvojizbový byt po rodičoch, aby vyplatil súrodencov, tento byt pred dvoma týždňami predal a kúpil lacnejší, prízemný, ktorý vlhne a plesnie preto, lebo ani tie hodiny strávené v práci, mu nedokázali zabezpečiť príjem na to, aby tento byt, dokázal splácať. Keď som ho sťahoval, vyhodil svoj šesťročný televízor z odôvodnením, že má menšie závady a že jemu ostanú peniaze s predaja bytu, aj na plazmový televízor. Žiadna výhra poviem ti. Skutočne nie je tuná ľahký život. Možno pri návšteve Slovenska nevidíš skryté problémy ľudí, no stačí sa im podívať do očí. Sú absolútne prázdne, bez života a nádeje do budúcnosti a to nie je spôsobené len ekonomickým postavením. Ľudia sa už na seba ani len neusmejú. Väčšina rezignovala a uspokojila sa s podmienkami ktoré im život naservíroval. A tí ostatný, ktorý sa ešte dokázali z posledných síl vzoprieť, emigrovali. 😯


ReagovaťCitovať
 tvoja kamaratka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 81
13/03/2011 18:23  

jaj toto je smutne.
Neviem ozaj co k tomu napisat.
Drzim vam tam vsetkym palce.


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
14/03/2011 22:59  

zajtra na pracák 🙁 , na slovensku platí, že ak máte odrobených 2 za posledné 3 roky máte nárok na podporu 6 mes. to som nemal, ak máte 2 za posledné 4r. tak na 4 mesiace, ale z toho som pracoval v čr, na ktorý sa tento zákon nevzťahuje hlavne že sme v EU, do 25 nemám nárok na nič, tak potom kam idú tie peniaze z odvodov čo som doteraz vyrobil? bez známosti nemáte šancu, bol som minule na blind v dráždanoch v nemecku, nechal som tam 5 CV v agentúrach ale žeby sa bili o ludí z východného bloku tak to pochybujem, ešte som musel vysvetlovat že odkial som že vysoké tatry tak vedeli kde to je mali aj mapu, ale nevedeli, že sme v EU a že platíme €, písal som do marketov v nemecku, rakúsku, neni šanca, lidl mi poslal iný mejl komu mal byt poslaný. 🙁


ReagovaťCitovať
 horrible
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 12
15/03/2011 20:19  

arsenik1. V tomto máš pravdu. No uvedom si jedno. Drážďany patria taktiež ku bývalej východnej Európe. Sasko, malo v roku 2009 trinásť percentnú nezamestnanosť a HDP na obyvateľa bolo 86.10 Potom by si skôr urobil lepšie, keby si šiel na západné Slovensko, alebo do Bratislavy. Myslím že sa obzeráš zlým smerom. Záleží aj na tom, či je to hospodársky slabý, alebo silný región.


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
15/03/2011 20:41  

@horrible wrote:

arsenik1. V tomto máš pravdu. No uvedom si jedno. Drážďany patria taktiež ku bývalej východnej Európe. Sasko, malo v roku 2009 trinásť percentnú nezamestnanosť a HDP na obyvateľa bolo 86.10 Potom by si skôr urobil lepšie, keby si šiel na západné Slovensko, alebo do Bratislavy. Myslím že sa obzeráš zlým smerom. Záleží aj na tom, či je to hospodársky slabý, alebo silný región.

zdravím, no to bolo tak, že som proste bol v prahe, a najbližšie väčšie mesto boli dráždany, tak som si sprvil výlet za 800kč, a dúfal som, že sa niečo podarí zohnať, ale to bol posledný novembrový den, ale to som bol len v starom meste, a asi v 10 agentúrach, 5 CV som nechal, ale problem bol jazyk, ale rukami nohami sa to nejako dalo. písal som mail 1 nemke ona študovala v BA takže vie po slovensky aj česky, a čo myslíte pomohla? ona také nepozná pracovne ponuky alebo nechcela helfnut človeku z vých. bloku. času bolo málo iba 6 hodín, hladal som prácu s ubytkom. Možno keby som mal ubytovanie, tak možno by sa niečo podarilo. Neviem aká je tam nezamestnanosť.


ReagovaťCitovať
 arsenik1
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 15
15/03/2011 21:21  

čo ktomu dodat iba dodací list :/

class=“postlink“ href=“http://spravy.pravda.sk/politikom-platy-isli-hore-mozu-este-viac-ff8-/sk_domace.asp?c=A110311_215849_sk_domace_p58″> http://spravy.pravda.sk/politikom-platy … domace_p58


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Návrat zo zahraničia späť na Slovensko
Stránka 74 / 77 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.