Ja a Turek  

Stránka 41 / 41 Predchádzajúca
  RSS

 tokermeryem
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 5
07/06/2011 13:47  

Je dobré aby tam najprv zavolal, že čo potrebuje zobrať zo sebou, určite to bude cestovný pas platný ešte minimálne 6 mesiacov, cestovné poistenie, poprípade potvrdenie z roboty a fotky aspoň 3( fotky potrebovali s bielym pozadím, ale v čiernej košeli) v ateliéry by to mali vedieť a potrebujú letenku aj spiatočnú. Keď pôjde na veľvyslanectvo, kľudne môže komunikovať po turecky a možno aj v ten deň budú víza hotové, inokedy o 2-3 dni. Je dobre si to všetko naplánovať v čas aspoň mesiac dopredu.

Na tu cudzineckú políciu najprv môžeš zavolať aj ty, pre istotu aby ti povedali čo máš zobrať zo sebou aby si tam nemusela chodiť viackrát.

Zdravotníctvo v Turecku je dobre a povedala by som modernejšie než u nás, a však zdravotné poistenie tam nemá každý, je tam rovnaký systém ako v USA, ten kto robí ma poistenie a manželka s detmi maju automaticky poistenie po manželovi. Zdravotné strediska su aj štátne aj súkromné ako u nás. ak by si niečo ešte potrebovala kludne mi možeš písať aj na mail, nech to tu nevidí každý href=“mailto:toker.k@hotmail.com“>toker.k@hotmail.com

Katarína Toker


ReagovaťCitovať
 Katka65
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 6
08/06/2011 6:39  

Dobré ráno,
ďakujem aj za tieto rady. Asi najhoršie bude pre mňa písať ten pozývací list, lebo som technický typ, takže omáčky písať neviem. Ešte mi, prosím, napíš, ako má vyzerať oslovenie listu. Či len jednoducho napíšem „Pozývací list“ Kým ho nesplodím, bude to pre mňa nočná mora.
Pohodový deň
Katka


ReagovaťCitovať
 tokermeryem
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 5
08/06/2011 7:13  

daj mi na teba e-mail a ja ti pošlem ten list. 🙂 Katarina Toker


ReagovaťCitovať
 lenka301
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 4
27/06/2011 8:54  

Mila Katka65,
ponukam Ti vlastnu skusenost,je na Tebe,co si z toho vyberies,ale snad Ti to pomoze v rozhodovani.
Do Turecka chodim 5 rokov,milujem tuto krajinu,prechodila som ju celu,naucila sa jazyk,spoznala vela novych ludi.Je pravda,ze je velky rozdiel v ktorej casti krajiny sa nachadzas,kde vyrastas,kde ako intezivne chapu vieru.No vzdy su ochotni pomoct Ti,ak mas problem a su velmi priatelski.No vsetko ma rub aj lic.pred rokom som sa zalubila do turka,trosku sa to podoba tvojmu pribehu.Pisali sme si 4 mesiace cez internet,niekolko hodin denne sme skypovali.Velmi sme si rozumeli.Ja som rozvedena matka dvoch uz skoro dospelych deti.Mala som vybornu pracu,vysoke postavenie,vynikajuci plat.Bohuzial pred rokom firmu zrusili,ale nerobila som si z toho tazku hlavu,mala som uspory,neponahlala som sa do roboty.Preto som sa rozhodla uzit si trosku dovolenky a taktiez sa stretnut s milovanym turkom/zaujimave,ze tiez pochadza z Adany,ako som tu citala niektore kocky,ktore tiez maju lasku v Adane/Stretli sme sa a to,co sme citili cez internet bolo este intenzivnejsie v skutocnosti.Bol dokonaly…ohladuplny,uctivy,pozorny..proste som si myslela,ze konecne som nasla lasku svojho zivota.Velmi som sa zalubila a to bola vyslovene moja sprostost!!Nezostalo len pri jednej navsteve,boli sme spolu kazdy mesiac,dokonca bol u mna na Slovensku 3 mesiace.Spoznala som jeho rodinu,on spoznal moju.Planovali sme spolu buducnost a aj ked som citala vela prispevkov o tom,ako naleteli europske zeny zahranicnym muzom,velmi som si ho overovala,bola som ostrazita,naletela som ako hlupa hus!!!Bol tak dokonaly herec,ze to,co urobil,nepredpokladal nikto ani z mojho okolia,ani z mojich tureckych priatelov.Myslela som si,ze som inteligentna,scitana,zcestovana zena,ktorej sa nic take nemoze stat..chyba…laska je slepa!!Takze sme zacali planovat spolocny zivot v Turecku,chceli sme si tam zalozit firmu,kupit maly bytik,vsetko sme mali spolu obehane a pozistovane…a kedze ja som dlhe roky sporila a to pri dvoch detoch,ktore som vychovavala sama,nebolo jednoduche,dohodli sme sa,ze cast penazi vlozim do podnikania a bytu ja,druhu cast on.Bola som pre neho uplne dokonala a neskutocne ma miloval,dokial mu neprisli peniaze na ucet…este v ten den mi zavolal,ze ma prestal milovat,ze meni telefonne cislo,co aj urobil a viac sa neozval,zlahla sa po nom zem…poviete si naivna,tupa zenska…mozno ano,mate pravdu,aj ked ja som si vsetko tak overovala,ako sa len dalo,aj tak sa mi nepodarilo prekuknut jeho skutocny zamer.Nechcem tu nadavat na vsetkych tureckych muzov,ani na Turecko,tu krajinu proste milujem,ale viem,ze nie som jednina,ktoru takto prave turek podviedol,preto prosim vas kocky,davajte si velky pozor…je vela takych,ktori sa cez vas len chcu dostat k vizam,vasim penazenkam,alebo do vasej spalne…nech som odstrasujuci priklad,ako vedia aj okradnut,zlomit srdce a nastrbit vieru v cestnost ludi…


ReagovaťCitovať
 safira
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 46
27/06/2011 12:27  

lenka 301,myslim si,ze katka 65 by mala velmi pozorne precitat vasu skusenost a radsej sa znej poucit.vsetko,co ste opisali.poznam z drujej strany.ked takto poskodene zeny sa chcu domoct svojho prava.a zial,neda sav mnohych pripadoch..nemaju dokaz….prepacte mi,ale ma prekvapuje,ze vy ako vzdelana zena,ktore mala aj dolezite pracovne skusenostia myslim,ze aj zivotne,poslala na ucet zatial cudziho muza/cudzinca/peniaze .ved ste museli vediet,ze velmi riskujete.ved aj na sk ak by ste takto niekomu poslali peniaze bez pravneho zabezpecenia/riskujete,ze o ne pridete……dokonca aj v manzelsve na sk ked chce jeden partner podnikat,doporucuje za rzusenie bezpodieloveho spoluvlasnicva manzelov….nebetre to v zlom.len ma prekvapila vasa lahkovaznost…..tu ani tak neslo o to,ci on je cudzinec/co situaciu zhorsuje pre zlu vymozitelnost prava/….ako ste napisli.boli ste mierne povedane lahkomyselna….
ja poznam tureckych muzov a zeny a ich mentalitu .v krajine,kde zijem,je ich dost…..suhlas s vami.zalezi na tom,odkial pochadzaju….
ale celkovo maju mentalitu totoznu vsetci orientalci aj zvyky krajin su podobne..
aj ked v turecku su zakony ,ktore sa aspon tvaria ako zakony v eu,realita je ina.smerom na juh sa viac uplatnuje zvykove pravo…..a je tolerovane aj instituciami.
v orientte si muz prakticky nevzrme starsiu zenu s dospelymi detmi……to robia hlavne s cudzinkami….ci je to turecko,egypt,tunis alebo staty gulfu……..
vasa skusenost moze byt cenna pre tie ´´zamilovane´´—-ale verte mi,neodradite ich..ani vas urcite neodradilo,ak vas niekto varoval…….
ja sa stretavam aj stym,ze zeny,ktore varujem, v dobrom ,su casto agresivne v prejavoch…..
nechcu pocut varovanie…… ano skusenosti


boja sa im celit priamo.
aj ja nechavam na ich vyber..ale ked pridu pre oficialnu radu,potom uz z plalcom casto …
nedavno som tu na jednej stranke napisala svoj nazor na vztah muza z orientu verzus europanka.a bola som oznacena za´´´´staru zakomplexovanu zenu´´…..musela som sa aj zasmiat……pri spomienke na to,ked niekedy prisla pre radu zena-matka


a vysvetlovala mi,na moju otazku,ze preco nebola v svojom veku opatrnejsia,ze ja to este v svojom veku nemozem pochopit…..ze laska nema vek……
vek ozaj nerozhoduje..ale vyspelost tej ktorej zeny……zelam vam vela uspechov v dalsom zivote.viem si predstavit,aka toto bola pre vas lekcia.


ReagovaťCitovať
 lenka301
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 4
27/06/2011 15:44  

Ahoj Safira,
dakujem za Tvoj koment a mas uplnu pravdu..bola som lahkomyselna a doplatila som na to.
Ja poznam v Turecku muza,ktory ma 27 rokov a zobral si 41-rocnu rozvedenu turkynu so 4!!!! detmi a nebolo to pre peniaze…taktiez poznam dost cudziniek,ktore si zobrali turkov a su stastne..neviem,preco som aj ja uverila..a to som mu vobec neskocila hned na lep..naozaj som si ho najskor preklepavala z kazdej strany,proste su profesionali,ktori presne vedia,ako na to ist.Ved niekedy aj zeny na slovensku vydate za slovakov zistia po 20-rocnom manzelstve,ze vlastne vobec nevedeli s kym roky ziju…
len ide presne o to o com si pisala,ze v zahranici sa tazko dostanete k nejakym pravam..tu u nas sa predsa len tak lahko clovek nevypari a urady ho uz nejako najdu.Ide o to,ze orientalci presne vedia,ako maju ist na nas europanky,co nam vo vztahoch s nasimi muzmi chyba a po com tuzime.A presne toto vedia patricne vyuzit.
Budem sa opakovat:nie vsetci turci su rovnaki…len naozaj chcem poprosit vsetky zeny,ktore sa vazne pustia do takeho vztahu:naozaj si davajte velmi velky pozor,nenalette na recicky a slzy/toto oni ovladaju dokonale:rozplacu sa vam ako na povel/a skor,kym sa rozhodnete zmenit svoj zivot,radsej nastojte na tom,aby ste zili na Slovensku…tu Vam vsetky tie hororove situacie,ktore som zazila ja,asi az tak nehrozia..predsa len,mate tu rodinu,priatelov,zakony su pre vas zrozumitelne..a aj ked je Turecko ocarujuca krajina,nedajte sa nalakat..aspon urcite nie po roku-dvoch..nechajte si cas…


ReagovaťCitovať
 safira
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 46
27/06/2011 16:45  

lenka 301,to je velmi zaujimave s tym mladsim turkom…..no,vies ,co ja viem,tak u nich je to hanba rodiny…….iba ak by si vzal niekoho z vnutra rodiny…a by bolo postarane o vdovu/zenia sa vo velkej miere so sesternicami/hlavne v tej nnizsej spolocenskej vrstve…co viem,tak je to take zriedkave ,ako safran.alen ak zena je vdova….rozvedena ma stale zlu´´povest´´…… …ja to tu vidim .samozrejme,ze nie je turek ako turek.no,na severe su turci,na juhu arabi pri hraniciach s irakom a iranom kurdi–….a pod.ja poznam v krajine ,kde zijem rozne vrstvy.ziju a pracuju tam turecki lekari,pravnici,aj architekti sa najdu……a maju aj obciansvo danej krajiny.a su tam /vo väcsine/ migraniti /kurdi/ ,co maju obmedzene,ba ziadne vzdelanie.ich zivot je samozrejme rozdielny.ale mentelita ta ista.len rozdiel je,ze ti .co su tam uspesni a vzdelani,maju zaujem tu mentalitu potlacat,alebo hrat divadlo ……jasne,ze sa skor integruju.pre ich vlasny zaujem…bola som svedkom,ked do ordinacie takehto lekara prisiel iny turek….potrebobal nejake potvrdenie–ze je chory..hral take divadlo,ze az…aj plakal…potrebovbal ,aby ho uznal lekar,ze nemoze pracovat.aby dostal davky


nevyhovel mu


a to dost razne.neohrozi si predsa klentelu a postavenie…..
ano,orientalci hraju divadlo……ked to vidim,mam chut napisat do hollyvoodu .mozu byt kandidati na oskara……sam jeden pravnik od ´´nich´´ mi povedal,ze to je ich sucast zivota.ako na bazare….klamat u nich je dobra vlasnost..myslia,ze to je plus….
jednoznacne treba poznat orientalnu mentalitu..vies,preklepnut si muza cudzinca je tazke…..a hlavne z orientalnej krajiny…..mozem vediet,ako si to robila?
vypisy z uctov,obvolavala si zamestnavatelov ,ci najala na neho detektiva?
vies,mozes zistit majetkove pomery druheho.ale musis vediet ,aku mentalitu ma ,odkial pochadza,zakony danej krajiny …….a hlavne vediet,ze riziko podnikania v krajine,kde je velka korupcia,zakony sa neddrziavaju;je chudoba/ je velke riziko podnikat.s partnerom,ci manzelom…….
ako si pisala.bola si lahkomyselna…….
v turecku je len male precento bohatych..hlavne na chudobnom juhu oni kazdeho pokladaju z eu za bohateho…
vies a k turyini by si nedovolili to ,k cudzinke.tam je zakorenena ochrana rodiny…ak je turkyna bohata,nevezme si chudobneho……na juhu este stale plati zvyk mahr…….
keby si bola naopak od neho pytala mahr/veno/ ,to by si hned vedela,ako ta velmi lubi….utiekol by hned……keby si bola povedala,ze najskor nech vyplati mahr,potom sa rozhodnes,ci pojdes do podnikania so svojim kapitalom..to by si hned videla –a mala by si preverene!!!!
ak by ti zlozil bez slova pri sobasi na tvoj ucet dohodnutu ciastku vena,tak ma zaujem na sobasi……..
to su moje skusenosti.toto radim klientkam..ale slovenky este ani kedna,co viem nedostala mahr….v ziadnej z islam.krajin….a ze nepznas manzela ani po 20 rokoch?no lenka,mozem ti z praxe povedat,ze to je mytus.jasne,ze poznas.len prehladas signaly a dokazy,ze nieco nehra.a pred sobasom tiez…a treba byt realista.laska je krasna.sama so stasne vydata.ale treba vediet,ze zivot je dlhy.nespoliehat sa na peiaze manuela.bytnezavisla je prvy krk k tomu,aby to fungovalo……ze si najde milenku? no,asi aj predtym bol slaboch a pod…ked caro pominie,treba mat ine pevne zaklady vztahz.podobne hodnoty,ciele……….chapes,ze?
proste zivot treba zit v ealte.nie v iluzii ruzovych okuliarov….
v krajine kde zijem,ked si takeho zena che vziat,najskor mu da podpiaat predmanzelsku zmluvu……na sk by slovenke stacilo pri sobasi na sk rozdelenie bezpodielovejo spoluvlasnicva manzelov.proste sa zmluvne dohodut ,ze toto nevznikdne.proste kazdy bud zodpovedny za svoj majetok……ato by sa videlo,kolko orientalnych manzelov skutocne ma zaujem o samotnu zenu……..nie o vizum do eu ,pripadne jej majetok……
a co viem,vo väcsine pripadov v manzelsve narobia orientalci vela dlhov…..a potom musi splacat byvala manzelka….prave preto,ze nerozdelili bezpodielove spoluvlasnictvo……
vzdy sa musim smiat na tych ich hereckych vykonoch


bohatu slevenku sa snazia obrat o majetok…..a niekedy aj cez nu do eu–potom si vezmu mladu zenu z ich krajiny..tak to robia tu v eu….
a tu chudobnu proste vyuziju.bud nemaju na mahr pre nevestu v o svojej krajine,alebo potrebuju vizum..niektori ,co studuju na sk potrebuju sobasom predlzit vizum ..a ist pracovat inde do eu väcsinou…..a manzelka je klamana,kedzeeje financne zavisla,nutia ju zit podla zvykov ich domoviny aj v eu…….proste je vydedenec doma……..ja sa ani necudujem,ze potom su tie zeny agresivne–a ked musia pri neudeleni viza ist zit do jeho krajiny,tazko sa prisposobuju.hoci aj na sk a v eu hrali moslimsku zenu…..nuz ano,je to ine kafe…….
vies,niekdy tie zeny zvazuju,ze aj na sk sa maju zle…tak ze to tam s ´´nim´´ nebude horsie……a to je prave ta tragedia.pressne s tebou suhlasim……zeny,nastudujte si zakony danej krajiny.a skutocne zvazte,ake pohnutky ten muz pre sobas ma…….tercko je len naoko krajina so sekularnym pravnym systemom..prax je ina……
dakujem ti za vymenenie skusenosti a nazorov.
rada aj nabuduce.


ReagovaťCitovať
 lenka301
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 4
27/06/2011 18:57  

Safira,takze ako som si ho overovala?No,skoro presne tak,ako pises:)Proste,ked som chcela,aby prisiel,vybavovala som mu pozvanie a pri tejto prilezitosti som ho trosku oklamala a pytala od neho vypisy z uctov/akoze to ja potrebujem k pozvaniu/teraz si mozno povies,co to bola za laska,ale presne preto,ze som citala na nete vela prispevkov o oklamani zien,chcela som byt opatrna…dalej mam kamarata,ktory robi admina pre jednu socialnu siet a od neho som si dala povytahovat vsetky jeho spravy a chaty.Viem po turecky,takze jazykova bariera tam nebola.Dalej bolo vela mensich testikov…akoze:teraz si toto nemozem dovolit,nemam na to financie a pod…jeho reakcie ma prekvapovali.vraj mi posle,ak potrebujem pomoct,zaplati a pod…samozrejme to som nikdy nepriala,ale toto vsetko ma asi nejako presvedcilo az som mu nakoniec uverila…a prave o toto mu islo.Ako pises,su to neskutocne nadani herci.Poznam ich dost a to ako oni vedia klamat,rozplakat sa na povel,ist sa odstrelit tiez na povel je neskutocne…pri kamaratoch som sa skor na tom zabavala:)
Pises,ze zena ma vidiet signaly..mas pravdu,ale ak sa zena roky citi osamela,nema partnera a potom stretne takehoto akoze poloboha,mozno aj vidi nejake signaly,ale jednoducho ich laska prehlusi…zalubis sa sa a stratis rozum…milovanej osobe chces pomoct,ved kto iny by pomohol,ak nie ty,veris vyhovorkam,aj ked do oci bije,ze je to blbost…a oni presne toto vyuzivaju..nehladaju zeny,ktore maju muzov „na haku“,podvadzaju svojich partnerov a laska im nic nehovori,ale presne take citlive duse,ktore kazdemu pomahaju a miluju az za hrob:)
To,co pises je uplna pravda vo vsetkom a bohuzial taka je realita,ale realita je aj taka,ze proste niekedy zo samej lasky nevidis..a ked ta ani overovanie nepresvedci o tom,ze milovany ta chce len vyuzit,potom je to tazke…
Velmi Ti dakujem za tvoje triezve pohlady,aj ked mna to velmi boli,co sa mi stalo,to co pises,je presne to,co si myslim aj ja,len som to predtym nevidela..takze spolocny nazor lieci:) dakujem


ReagovaťCitovať
 safira
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 46
27/06/2011 20:18  

lenka,presnte si vystihla ,koho ti muzi hladaju.vies,my sme sa ucili na viktimologii/nauka o obeti/,ze pachatel si vzdy vie4 vybrat presne obet…..ked to rozmenime na drobne,povieme,ze ti muzi ideu presne po urcitom type zien….uplne presnne si to vystihla!!!a vies co? ked to spomeniem prave tymto typom zeien,vtedy nastane ta ich agrsivita….lebo sa vtom najdu…a upne ti davam za pravdu….zena,co je dlho sama…..prehlada tie signal<y.tuzi byt milovana,a oni jej davaju tu iluziu ,ze je jedina……
ludsky to chapem.ale prave ako odbornik som realista.a to aj v sukromnom zivote…..jasne,ze sa treba poistit.instiut predmanzelskej zmluvy je dobra vec..zial,na sk zatial neralna.ale da sa to osetrit rozdelenim psm.
dalsi druh ´´obeti´´ su zeny,co maju nejaky problem….orentalci toto prave vystihnu–vedia ,ze prave ta zena je oslabena….potrebuje toho parnera…/ ci uz citovo,ci pre zabezpecenie./……a idu po nej.a nie je tazke ju ´´ulovit´´…..a ked ju uz maju ,kde chu,potom konaju podla toho,aky maju plan…..
ked stretnu zenu ako ty,vzdelanu,opatrnu,ale tuziacu po partnerstve,vedia,ze na tu musia inak……ver,ze keby si bola ziadala tie peniaze na ucet,neposle…..alebo nie vysoku sumu…….videla som uz aj to,ze muzovi na to,ze zaplatil zene dovolenky,darceky,aj letenky.da cela rodina.vrati sa to potom cez vizum….a ten muz dotuje potom rodinu…..alebo mu zrekonstruuje byt a zena zisti,ze j jeho krajine jej nepatri nic……aj ked dala peniaze….ja ked vidim to ich divadlo,mam chut sa smiat……….cudzinky su pre nich nemravne zeny.vsetky.aj konvertistky.a vlasne manzelky.

zazila som krasne divadla..muz klacal a plakal pred zenou a prosil..uz sa to nestane,ty si jedina….milujem ta……..no hotovy oscar..chichi–…zena uverila…..hlavne ta,co nemala na vyber financne..zial…..a o tyzden ,dva,znava to iste……..
pri muzovi z orientu proste zena musi pocitat s neverou.to je fakt….
ty si poznala jazyk.co je velke plus.a predsa do ich mentality sa tyzko dostava.oni maju usmiate tvare…..a v ruke noz..obrazne,aj realne povedane….

viem,ze tebe uz zmareneu vieu a peniaze nic nevrati……ale ver mi,ze si mala este stastie…ak by mal zaujem o sobas,nevazil ba si ta.vzal by ti nielen peniaze.ale aj vlastne ja…..ak by si sa vzoprela,mozno aj nasilie….


ReagovaťCitovať
 lenka301
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 4
28/06/2011 7:49  

Este by som chcela odkazat vsetkym zenam,ktorym sa stalo to nieco podobne,co mne a viem,ze ich je vela…viem,ze sa citite podvedene,nahnevane,smutne a viem,ze sa aj hanbite,ze ste tak naivne naleteli..vyrozpravajte sa najblizsej priatelke,rodine..priznajte si chybu..to su ludia,ktori vas skutocne maju radi a zalezi im na vas,pochopia vas,podrzia.Ako mi povedal moj syn:mami netrap sa,naleteli sme mu vsetci a uvidis,jemu sa to vrati..mozno tak,ze sa mu v tom podnikani bude darit a natrafi na zlatokopku,ktora ho o vsetko oberie…:)
A ja som zacala trosku podnikat aj ine kroky..zohnala som si cez tureckych priatelov sukromneho detektiva,ktory ho ma najst…uz len pre ten pocit,ze ak ho najde,navstivim ho aj s patricnou ochrankou:)) a pozriem sa mu do oci..neviem,ci mi to pomoze zabudnut na to zlo,ktore sposobil,ale nech si nemysli,ze som len slaba zenska,ktora nevie,kde je sever…Takze som zaujala trosku utocny postoj a uvidim,co bude dalej..
Safira,neviem v akej sfere pracujes,ale trosku som pochopila,ze sa snazis pomahat a radit zenam s podobnymi problemami…za co Ti velka vdaka!!Skoda,ze som s Tebou nepokecala tak pred rokom:) Mali by Ta Tvoje klientky pocuvat a hltat kazde tvoje slovo,to by im pomohlo od neskutocnych problemov v buducnosti…ale oni prave v tazkej faze zamilovanosti nechcu vidiet odvratenu tvar a netusia,ze sa prave mozu stavat obetou dokonalej hry,pretvarky a klamstva…Viem,ze su aj take,ktore su vo vztahu s moslimom stastne,gratulujem vam damy,nasli ste ihlu v kope sena a zelam vam nadherny zivot po boku milovanej osoby v nadhernej krajine orientu:) Len ostante vzdy ostrazite…


ReagovaťCitovať
 safira
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 46
28/06/2011 11:06  

lenka,ak by i potrebovala a chcela,mozes sa kedy kolvek skontaktovat so mnou..aj sukromne.
ano,snazim sa davat npravne a prakticke rady ,ze nam,co sa ocitli v podobnej situacii.ako si napisalaaj ty,prevencia je najdolezitejsia aj v tejto oblasti.dajuje i ozaj za ocenenie.viem a vidim,ze ty vies,o com to vsetko je.
ak dovolis mapisat moj nazorna tvoj planovany krok,tak ono to moze byt obratene proti tebe.kedze nemas dokazy:zakon je tam na jeho strane.a ver,ze nema zabranu pouzit prorti tebe vsetko,co moze…..obtazovanie,vyhrazanie a pod….vies ,ze lturecko sa radikalizuije.pomaly ,ale iste….len armada/paradoxne/je barierou akej -takej zaruky prava….
ved poznas ich mentalitu.vela hluku,teatrlny prejav a agresivita…s usmevom ta moze prrijat.a po odchode policia…….toto cheli uroboit aj ine zeny.aj v inych orient.krajinachswvwrnewj afriky……ale nemalo to prakticky vyznam.len vyhrazky z jeho strany….zabijem ta apod…to je ich sposob natlaku ….
zial,niekedy sa aj uskutocnia….
ttvoj syn mal pravdu.stalo sa…..
vies ,zlatokopka ´´zakopne´´,len ked ten muz dovoli……a ten muz zvycajne vie na sk ,z akych majetkovych a spolocenskych pomerov tato zena pochadza…….rozdelenie spoluvlasnicva to vyriesi ……treba len chciet.
vies,stalo sa mi mnoho krat,ze tie zeny sa stazovali,ze po sobasi sa zmenil…..ak doslo k sobasu……ze jej vytyka,ze nic nemala.ze je nula…ze podpisala predmanzelsku zmluvu/ak zije s nimv zap.eu a on nieco ma/.tak som sa spytala,preco to teda podpisala..ze preto,lebo by si hu inak n e v z a l……..to na to dodat?
ja stale hovorim:treba poznat mentalitu orientu.viediet,ze v tej kulture je muz ´´macho´´…a ked stym zena suhlasi,podriadi sa,moze byt spokojna v manzelsve.
ti muzi vnimaju zenu ako druh tovaru…je lacnejsi,drahsi…….a tak k nej pristupuju.podla toho,co od nej ocakavaju….bud vizum /pris konceni studia v krajine,bud chu do eu,bud nemaju na mahr a platenie ziv,nakladov zene z ich krajiny a chu mat deti a ozenit sa,bud chu zenu vyuzit pre preniaze,alebo vzap.europe im ma postavenie bohatej,pripadne zneny z vplyvnej rodiny zabezpecit dobre podmienky pre zivot a pracu tam……./ proste takto pristupuju k cudzinkam zenam….variant je nekonecne vela…..zalezi na postaveni ,vzdelani/v malej miere/,rodinnom zazemi ,vychove a vplve nabozensva na muza.
a preto uz zalezi len na kazdej zene,co od vztaju ocakava…….ale v kazdom pripade sa zeny prosim zamyslite nad tym,ci ste ochotne znasat dosledky takeho vztahu.tie rozdiely v mentalite a sposobe zivota su antagonisticke.
iba financna nezavislost vam zabezpeci aj celkovu nezavislost.a ka pristupite na to,ze daste peniaze tomu muzovi,je to chca.on nechape zenu ako partnerku.ekonomicky,ani v postaveni manzelky .
msnzelsvo je v ich ponati druhom kupnej zmluvy.aon kupuje zenu/ma pravo ocakavat urcitu danu kvalitu,co pozaduje.a vlasnosti /.zena sa predava..ma narok na jeho vyzivu/podla jeho moznosti/.
ak ked v turecku plati obciankske rodinne pravo ,nahlad spolocnosti je taky,ze sa stale prihliada na zvyky a zvykove pravo.
a v krajinach,kde je prvok islamskeho prava /zalezi na najeho sile/,je to aj zakonom dane.
a toto si musi zena u v e d o m i t.ak s tym suhlasi,moze byt jej manzelsvo stasne.zial,je ozaj miziva sanca,ze europanka to ozaj aj v mysli prijem.nielen formalne.
zelam vela stastia tym zenam,co toto prijali a chu tak zit a budu a su tak stastne.ale to je vasa volba zeny.a co vase deti?pretoze pamätajte,ze tie deti nebudu mat na vyber.hlavne v krajine s prvkom moslimskeho prava.


ReagovaťCitovať
 sanguine
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 2
07/07/2011 19:38  

Ahojte,

viem, že som zatial len soplivé detsko ( mám len 15), ale na dovolenke som spoznala jedneho užasneho Turka. Bol ku mne milý, pozorný. A začal sa o mna zaujímať skor ako ja o neho. A to tak že ma pozval na rande, ktoré sme si dohadovali cez papierky, ktoré nosil a prinašal moj brat. Za čo mu je moj priatel vdačný. Ale neviem čo mam od toho teraz očakavať. Kedže on je v Turecku a ja na Slovensku či sa so mnou len hral. Zaviedol ma do mesta .. z čoho som mala trochu prúser kedže som to nepovedala rodičom lebo by ma nepustili. Ale neublížil mi ani neznasilnil. Ale rodičia z toho robili strašnu vedu ako každy rodič to chápem. Rodičia si myslia, že som tupá, hlúpa, sprostá a neviem aká, že ešte a moj brat sa dostane dalej ako ja. len mne to je jedno ja si idem vlastnou cestou aj ked mi stale podstrihuju krídla. S tym turkom si stále píšem aj ked moja mama do mna zapára a snaží sa ma strápniť pred rodinou a tak. Hrozilo mu že ho vyhodia z práce kvoli mne ( skor kvoli tomu že to chceli moji rodičia) ale naštastie stále dalej pracuje.

Prosím viem že ste staršie a skusenejšie a moj problem bude vam pripadať bud trápny alebo nezmyselny preto že som mlada … ale všetko sa raz musi začať v akom kolvek veku.


ReagovaťCitovať
 amira_908
Zaregistroval sa v roku 2011
Príspevky: 13
04/08/2011 19:52  

Ahojte
Pisem sem ohladom jednej veci. Pisem diplomovku a tak by som sa chcela spytat, ci by ste mi nevedali pomoct. Nemate nahodou nejakych znamych moslimov na SR (nepoznate niekoho, cez koho by som sa k nim dostala) – muzi, zeny, deti – to je jedno – ktori by boli ochotni mi odpovedat na par otazok?
Velmi pekne dakujem za pomoc, resp.odpoved.

Drzte sa a vsetko dobre prajem.
Martina


ReagovaťCitovať
 belle
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 5
29/04/2012 22:48  

Ahojte, tak táto diskusia je už úplne zabudnutá či ako ?

A slečny z Adany, prípadne čo máte chlapcov z Adany, mohli by ste sa mi ozvať prosím ?? Potrebovala by som menšiu pomoc ohľadom niečoho 🙂
Ďakujem vám pekne, snáď sem ešte zavítate a prečíta si to niektorá z vás 🙂


ReagovaťCitovať
 ayza_arees
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 16
16/05/2012 23:28  

S TURKAMI NEJAKY PROBLEM NIE JE ,,, NAKOLKO TURECKO JE SKOR EUROPSKA KRAJINA AKO MOSLIMSKA TEDA TA VYCHODNA ,,,


ReagovaťCitovať
 cocacola3
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 3
23/06/2012 6:50  

ako začat 🙂
bola som na dovolenke v Turecku a jeden Turek 35 r(Alanya) sa do mna zakukal 🙂 teraz som doma ale stale mi vraví že ma strašne lubi ,že mi vraví pravdu, a chce aby som v septembri sa vratila že mi zaplati aj letenky že to som nou mysli vážne,včera mi aj volal píšeme si cez FB každy den, ale som na vážkach ja by som aj za ním šla :_) ale mám obavy pretože neviem ake tam maju zvyky k ženam a celkovo pre rodinu …
nechcem skončiť ako týrana žena chcem byt spokojna po je ho boku ak sa pre tento krok rozhodnem.
prosila by som o info ženy žijuce s turkom ake to je či boli aj prekvapene z nejakých zvyklosti a podobne.
Dakujem
PS : ked som odchádzala domov na Slovensko strašne plakal asi 2 dni pred odchodom bolo mi ho luto pretože vtedy som mala pocit že mi asi nerozpráva bludy že asi na tom niečo pravdy je že ma lubi…


ReagovaťCitovať
 Sharim
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 3
24/06/2012 9:17  

Není toho moc, co bych si mohla přečíst o vztazích mezi Turky a (sorry ten výraz, ale z mých časů to tk bylo a aj to tak bude pro mě navěky) Čechoslováky. Chodívám sem číst už nějakých pár dní a přečetla jsem tuto „diskuzi“ celou, když nepočítám opomíjení urážlivých komentářů.
Jen si říkám… Nebylo to zloženo jako prostor pro radu a výměnu zkušeností, případně nalezení pochopení či podpory? Místo toho je to tady střelba urážek a lití špíny, nejen na Turky, ale i jeden na druhého. Tak je mi z toho smutno, protože kritizujete kritizujete, ale přečtěte si, co se tu napsalo… Mnoho zlého, někteří se chovají v této diskuzi tak hrozně, že ač evropanka, musím si říct… možná zlatý Turek.
I já znám mnoho špatných příběhů, ale znám i několik příběhů krásných, jako z pohádky. Na začátku všeho byla láska a víra, že to půjde. Nuž, někdy ano, jde to, a někdy ne. Ale to je v každé zemi, v každém národě a v každém vztahu. Nesuďte celý národ na základě zkušenosti s jedním člověkem. Nesuďte nemožnost spojení dvou různých kultur na základě jednoho špatného konce. Všechno jde, když se chce.
I já mám přítele Turka. Necítím se nijak pošpiněná tím, že je to Turek, neštítím se jeho doteku a rozhodně si nepřipadám nějak méněcenná. Oni ti naši chlapi s vyvaleným pupkem a lahváčem v ruce nejsou zrovna k sežrání… Je pravda, že klofnout evropanku pro Turka nemůže být nijak velký problém, protože city od našich mužů dostáváme jen výjimečně. Vždyť o sexu se mluví všude, ale láska a city jsou něco, zač se máme stydět (jen si vzpomeňte na výraz „pod pantoflem“, jak se chlapi smějí zamilovanému v hospodě… to je víc než smutné). Souhlasím s tím, že je třeba mít se na pozoru, ale vydrbat s vámi může Turek, Čech, Slovák i kdokoli jiný. Necítím se špinavá jen proto, že ten muž, který mě hladí po tváři, je Turek. Necítím se nijak zle, když mě i po ostřejší výměně názorů obejme ještě uraženou a zahrne ujištěním, že mě opravdu má rád a jinou nechce. Roztrpčete se, že jsou to slova, ale copak vy sami jste nikd nepodvedli nebo nebyli podvedeni někým jiným, než právě Turkem? Určitě ano. Vážím si svého Turka za jeho projevy lásky ke mně, protože mi to dává sílu ráno vstát a prožít den s úsměvem. Vážím si ho za jeho obavy a péči, za jeho starost o mě, a nenutí mě ani k islámu ani k zahalování, i když téma chůze nahá doma, když nejsou zatažené závěsy, vyvolala bouřlivější reakci v úplně neočekávaném směru :))) Vážím si ho za jeho úctu, otevřenost a pozitivní přístup nejen ke mně, ale i ke své rodině, přátelům i úplně cizím lidem. A možná… ano, možná mě chce tak trochu vlastnit, ale ruku na srdce… to chci i já jeho. Máme někdy rozmíšky kvůli odlišným názorům, ale ono někdy stačí nestavět jen na lásce, ale i na toleranci a respektu. A upřímně… Myslím, že kdyby mu kterákoli Češka rozuměla, když mluví ke mně, padla by na pozadí s ústy do kořán. Ano, poznám i Turky, od kterých raději na hony daleko a můj Turek sám mi poradí, koho se raději stranit. Ale znám i ty fajn lidi a to hlavní… Jsou to lidi.
Jak říká můj Turek… V každé zemi jsou dobří a zlí lidé.
Méně jedu těm otráveným a více odvahy a štěstí těm, kteří ještě věří v dobro lidí, ať už jsou národnosti jaké chtějí. Howgh :)))


ReagovaťCitovať
 Sharim
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 3
24/06/2012 12:20  

Cocacolko, došla ti zpráva? Jakože nejsem blbá na počítače, pořád ji vidím jako k odeslání a ne odeslanou.


ReagovaťCitovať
 cocacola3
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 3
24/06/2012 13:03  

Ano došla aj som ti odpísala 🙂


ReagovaťCitovať
 Sharim
Zaregistroval sa v roku 2012
Príspevky: 3
24/06/2012 13:21  

Aha, teraz už chápem 🙂


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Manželstvo s cudzincom - vzťah s cudzincom
Stránka 41 / 41 Predchádzajúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.