Vydala som sa za Nemca...  

Stránka 1 / 2 Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
20/04/2006 22:43  

V Nemecku je velmi tazky zivot, hlavne ked mas dieta, nenajdes ziadnu robotu, nikde ta nezamestnaju, nemas nikoho kto ti ho moze zabavit, nemas starych rodicov. Moj manzel je velmi zaneprazdneny, od pondelka do soboty pracuje a v nedelu ma fotbal.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/04/2006 7:58  

sorry tina ale to tvoje „trapenie“ mi uz troska lezie na nervy – a prepac za vyraz ale prave som si precitala skoro vsetky tvoje prispevky na tvoj zivot v nemecku este by som ta bola mozno lutovala ale ked som si precitala aj ten o slovensku – tak vidim ze nevies co chces a vlastne len vzdychas nad tvojim osudom – a co takto zobrat tvoj zivot do tvojich ruk a aj nieco urobit pre svoje stastie a nie len nad plakat nad sebou – tak este nikto nic nevyriesil. ano mas pravdu vonku to nie je med lizat ani ti nikto nic neprinesie pod nos na zlatom podnose clovek musi zodvihnut zadok a hladat a zaujimat sa o svoje okolie a ucit sa a ukazat ludom ktori ta nepoznaju ze si clovek ktory nieco stoji. lenze ty si si zvolila asi tu druhu cestu – vela slovakov podstupilo to co ty a este za obtiaznejsich podmienok, lebo isli sami ani nevedeli kam a vedeli si najst robotu priatelov, studovat. ty si mala tu vyhodu ze si tam mala ake take zazemie – tvojho manzela – ak si nevedela vyuzit to zazemie ake si mala pripravene – tak potom uz neviem co si mam mysliet. mila tina menej sebalutosti a viacej sebavedomia a priebojnosti.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/04/2006 10:34  

tina, suhlasim s ivanou. ja som tu prisla, s manzelom. narodil sa nam syn. obidvaja cudzinci. manzel pracoval 10-12 hodin denne, cez vikendy v noci chodil strazit budovy, ja sama doma. s novorodeniatkom…rodina na 3000 km. chodila som upratovat byty – syn v kociku so mnou. a mala som sa z toho zblaznit? doma som nechala vysoku skolu. to bolo pred 15-timi rokmi. teraz sme tu, obidvaja mame dobru pracu, syn je fajn chalan a hotovo. nenariekaj a zacni nieco robit. aj ja poznam ludi, co sa z toho zblaznili a odisli. musis vediet, co chces a byt silna. a hlavne sa nestazuj, aby si nahodou neostala sama. lebo nikto nema rad okolo seba pesimistov a nariekanie. neboj, vsetko vyjde, len treba naozaj chciet a nieco pre to robit. alebo – chod domov. ine ti povedat neviem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
22/04/2006 19:15  

Ahojte,
tak….Tina ( aj ked je mi luto) musim sa pridat k Ivane a Ike, uplne s nimi suhlasim.
Zial väcsina si mysli, ze v zahranici padaju pecene holuby priamo do ust…. a potom pride tvrda realita…skutocnost.
Prave v zahranici musis viac akokolvek inde bojovat…o prezitie, o zivot, o uplatenie sa o svoju narodnost a vlastne o vsetko.
O novy zivot.
Zivot Ti dal sancu na zaciatok , tak sa jej chyt…napokon vydata a s dietatom Ti ani nic ine neostava, teraz ked uz mas dieta nemozes mysliet (len) na seba…teraz musis mysliet nan.
A co sa tyka toho futbalu…kazdy ma ine priority…a Tvoj manzel ako väcsina ( nie vsetci) nemcov uprednostnuje pred vlastnou zenou, ci priatelkou futbal ;o)
Realita.
Moj znamy mi vzdy povie: „Ak nie si s niecim spokojna…zmen to!“
A ma pravdu.
Vela zalezi od nas. Obcas si to sice neuvedomujeme.
Ale nie nadarmo sa vravi, kazdy je sam strojcom svojho osudu ;o)
Takze …. drzim Ti palce,aby si to zvladla.
Vela stastia!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
25/04/2006 18:39  

tinka, co keby si sa zamestnala sama? ja sice tiez este nepracujem, som prave na materskej, ale v septembri, ked bude mat dcera rok, sa chystam pracovat ako TAGESMUTTER, urcite si to uz aspon poucula. ostanem doma a do opatery si vezmem este jedno dieta, mozno vo veku dcery, mozno starsie.len cez den, kym nejaka ina mama pracuje, dve deti sa zabavia skor, kym dcera nepojde ako trojrocna do skolky chcem byt s nou doma a aby neskor peniazky nechybali tak budem zarabat tymto sposobom.aj ja mam muza nemca a nemozem sa stazovat, hoci su dni, ked je plne zaneprazdneny a sluzobne odcestovany, inokedy preteka na bicykloch a to sa hram na zdravotnu sestru, mam dceru a snou nabity program, pekip, hudobna, chystame sa na plavanie a este by sa zisiel aj cas pre mna. ale nestazujem sa a volila by som este raz tie iste koky. vela stastia a kde to vlastne byvas. ked najdem internetovu adresu na tagesmutter, tak ti napisem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
29/04/2006 6:15  

Tina skus to este na class=“postlink“ href=“http://www.nemecko.sk“>www.nemecko.sk stretavaju sa tam slovaci zijuci v
nemecku, snad ti to nejako pomoze.
Drzim palce!
A nevesaj hlavu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
05/05/2006 8:17  

martina, nevesaj hlavu, ty si chytra zenska, raz podrzis jednemu, raz druhemu, narobis deti, aby si mala o co bojovat, budes aj chytrejsia a trvat na manzelskych zmluvach, hore hlavu krasavica moja sladka


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
05/05/2006 8:42  

hore hlavu dievca,neboj sa ty to zvladnes


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
05/05/2006 18:47  

neboj sa Tina, nevzdavaj to, zaciatky su vsade tazke, ja som si nemöhla zvyknut, som tu v Nemecku uz 10 rokov, co som sa naplakala, zakazdym som cestovala domov, chodila upratovat, no po case som si uvedomila, ze to nema vyznam, mam tu muza a deti, a na Slovensko chodime kazdy rok. tu je möj domov.
Uz si skusila tie kontakty na class=“postlink“ href=“http://www.NEMECKO.SK“>www.NEMECKO.SK
ak chces mözeme si pisat
ahoj
PETRA


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/05/2006 7:32  

Drž sa , bola som rok apol v Nemecku, sama, ale deti som mala na Slovensku. Učíš sa reč? Máš svoje peniaze? Zaujíma ťa nejaká konkrétna vec?
Ja sa zaoberám sebaspoznávaním, v Nemecku sú na to super podmienky a sú tam aj Slováci, moja dcéra žije vo Frankfurte a už je tiež vydatá, ale ešte nemá deti.
Môžeme si písať snáď sa nám trochu ľahšier bude žiť. Ja som na Slovensku, tu mám ešte dve deti, podnikám , snažím sa rozbehnúť medzinárodný obchod. Cestujem 18.5. na koncert santanu do Frankfurtu. Napíš kde žiješ.
Prajem pekný deň, život je taký pekný ako chceme mať, veľa môžeš zmeniť cez silu svojich myšlienok.
Betka


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/05/2006 6:17  

ahoj mamka ja mam prave nemcinu


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/03/2007 13:13  

Ahoj holky, chystam se pristehovat za pritelem – snoubencem do Nemecka. Mluvime spolu anglicky, nemcinu jsem se vubec ve skole neucila, mela jsem jako druhy jazyk franinu, takze od dubna nastupuju do skoly (musim si zaplatit kurz intenzivni nemciny, na statni skole to neni vubec intenzivni). Budu bydlet kousek od Kostnice – Radolfzellu. V Cesku nechavam vsechno – praci, rodinu, pratele. Jako vsechny z vas. Prosim, napiste mi,jak jste zvladaly prvni rok… Kde jste se ucily nemcinu? Jak jste se vyporadaly se socialnim a zdravotnim pojistenim? Jak to vypada s hledanim prace jako cizinka? Zacala jste nejaka z vas podnikat? Dekuju. Pokud jste nektera od Kostnice, ozvete se mi prosim 🙂 Ahoj, Iva ( href=“mailto:i_novackova@email.cz“>i_novackova@email.cz)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
06/03/2007 23:22  

Ahoj Iva , ja som tu uz 15 rokov , zaciatky neboli lahke , nevedela som po nemecky.Ale da sa tu zvyknut a nie je to take namahave .Ja sa tu citim velmi spokojne. Clovek sa musi prisposobit ale s tym urcite pocitas .Ozvi sa ked Ti budem moct s niecim pomoct,a ver mi Nemci nie su zli ani studeni.Vela stastia.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
11/05/2007 19:19  

Nebojte sa ,zaciatky su vsade tazke. Zvyknete si po case. Aj ja som si zvykla…. vela sil vam prajem..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
15/10/2007 17:13  

Ahoj Martina. Tiez sa volam Martina, zijem v Nemecku (7 rokov) a mam tie iste problemy ako ty. Ked mas deti, zivot sa velmi zmeni. Hlavne, ak si na vsetko sama, bez rodiny, kamaratky alebo nejakej milej susedy, ktora v nutnom pripade pomoze. Robotu si najdes len tazko, lebo nie si „flexibel“ a tie poziadavky su tiez dost velke – ukoncene ekon. vzdelanie, anglictina, spanielcina, japoncina, ovladanie PC… teda aspon u nas pri Düsseldorfe. Ja som skoncila na Slovensku vysku, viem velmi slusne po nemecky a na urade sa ma spytali, ci viem citat !? A ze robotu nezozeniem, nemozem robit ani len predavacku, lebo nemam na to vzdelanie (Ausbildung). Synova ucitelka na otazku, odkial pochadza – „aus der Slowakei“ – reagovala: Taku krajinu nepoznam, taka krajina neexistuje! Clovek niekedy nevie, ci sa ma smiat, ci plakat. Nezufaj. Napis, v ktorej oblasti byvas.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
30/11/2007 15:01  

Ahoj. Ja som sa uz vratila domov. Vela stastia.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/01/2008 9:57  

Caute baby,
mam podobny osud ako vy. Tiez je to raz hore a raz dole.
Vsak mi napiste mail na href=“mailto:monikapucikova@hotmail.com“>monikapucikova@hotmail.com, velmi sa potesim. Vymenime si potom cisla a pokecame si trosku.
Fakt sa ozvite!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
16/03/2008 17:52  

Ahoj iva.Ja zijem v nemecku a tiez som nechala vsetko na slovensku,ale nelutujem to.som tu stastne vydata za Nemca sme spolu skoro 13 rokov a mame aj dve deti.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
13/12/2008 6:58  

Ahojte baby! Tato diskusia zacala uz dost davno, ale ako vidim este v marci ju „Anonymna“ udrzala na zivote, takze preto aj moja reakcia : Zijem v Berline 5 rokov. Zo zaciatku to tu bola pre mna katastrofa. Na pracu som mohla akurat tak zabudnut – ved podla nemeckeho vzdelavacieho systemu som tu akurat tak velka nula.
Dovodom odchodu zo Slovenska bol moj priatel (dnes uz manzel). Robil od zaciatku vsetko pre to, aby som sa necitila sama a odrezana od SK : raz do mesiaca sme jazdili na vikend na Slovensko, moje vecne telefonaty (tie ucty za telefon boli „mastne“ o:)), slovenska TV – ale aj tak to pomohlo len velmi malo. Dnes sa opisujem ako samotar (ALE RADA TO ZMENIM, AK SA NAJDE NEJAKA SLOVENSKA SPRIAZNENA DUSICKA POBLIZKU). Zijem len pre neho – hmmm, grosse Liebe o:)). Skutocnych priatelov tu nemam. Je tazke ich najst a mentalita je tiez vyrazne odlisna od tej nasej (leider). Zvykla som si na na zivot osamote. Medzicasom som si nasla aj pracu (pre zahranicnu spolocnost, kt. odo mna nepotrebuje nejake pracovne povolenie a ani nic dokazovat co vsetko som vystudovala. Zaujimali ich len moje vedomosti a schopnosti). Deti zatial nemam a trochu sa ich obavam aj mat, kedze by som tu bola na vsetko sama. Musim vsak priznat, ze v kutiku duse dufam, ze moj manzel dodrzi slovo, ktore mi dal a na stare kolena sa prestahujeme na Slovensko.
Zivot v Nemecku ma vsak samozrejme aj svoje vyhody : vsetko tu funguje tak ako ma. A to je ciastocne aj luxus v porovnani napr. so stredomorskymi krajinami.
Zelala by som vsetkym, co sa rozhodnu zit „vonku“ vela vela stastia. Je to skusenost na nezaplatenie nielen kvoli jazyku, ale aj kvoli kulture/ludom -aj ked doma je doma. Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. Drzim Vam vsetym palce.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
15/01/2009 21:17  

Daska,mam ten isty problem,napis kde zijes,mohli by sme sa stretnut,na pokec,sme bezdetny ,zijeme v BO


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
22/01/2009 11:58  

Ahojte baby.
Aspon vidim,ze nie som sama, teraz sa rozhodujem ci ist naspät – domov.
Ach moje Slovensko mile. Tak rada by som sa zbalila a odisla, a stale je to dokola to iste.
Nikdy tu nebudem doma, pocut to na mojom prizvuku. Som vydata, stavala som si vzdusne zamky, prisla som sem s velkym elanom,snami, a ………
Vsetko sa rozletelo, ked som si hladala pracu, nepomohla maturita, ani certifikat,ani vysvecka. Proste som cudzinka a nou aj zostanem.
Sem tam si poplacem, sem tam sa zasmejem, ale akosi ma to taha cim dalej k zemi. Teda, ze chcem odist. Dost som sa napocuvala ponizovania,vysmechov, proste neviem kde mam zacat.

Baby podporte ma nejak, ja chcem ist domov.
Prosim,napiste mi nieco co ma nakopne a budem normalne fungovat.
Lebo sa uz pomaly balim.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
22/01/2009 12:19  

Nerozhodna a kde si?V ktorej krajine?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
22/01/2009 12:22  

No podla tejto temy,budes asi v Nemecku,ze?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
23/01/2009 20:35  

konkretne rady, co mas robit, ti tu nikdo neda, kedze ta nepozname a o tebe nic nevieme – ako dlho si v DE, ci mas deti, kde byvas…. ale ked si taka nespokojna, musis nieco zmenit. Viem, ze kazdy sem ide s optimizmom a velkymi planmi, ale realita je velakrat ina. A to „najhorsie“ v tvojom pripade je to, ze si vydata. Nemozes sa zbalit kedy chces a odist niekam inam, mozno do vacsieho mesta, kde by si mala viac prilezitosti (pracovnych a pod.). Zrejme si zazila vela neuspechov a sklamania, a to velmi zle vplyva na psychiku. Clovek si prestane verit, stale sa porovnava s inymi, hlada na sebe chyby… a ak to trva dlho, mesiace, nakoniec nema ani silu zacat nieco nove, neveri si. A potom to vzda. Tak ako ty,tym balenim kufrov. No jednoducho odist, by si nemala. Porozpravaj sa so svojim manzelom, povedz mu otvorene, s cim si nespokojna, ved ak mate ostat este dakych 30 rokov spolu, musite nieco zmenit. Viem, ze vacsina Nemcov take problemy nevidi a ani ich nevie pochopit.Mozno ti sam povie:“ked sa ti nepaci, tak chod“. (tak to aspon bolo v niektorych pripadoch z mojho okolia). Hlavu hore a nevzdavaj to.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
23/01/2009 21:58  

Nechcem byt hnusna, ale prepacte, myslite si ze na vasu slovensku maturitu alebo vysoku skolu vsetci cakaju? Jasne ze na nnu nie je nikto zvedavy! V zahranici vsetci zacinaju od nuly, to si navzdy zapamatajte.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
23/01/2009 22:39  

Nezacina sa od nuly, pokial nie si sama nula, ale mne teda nieco uznali a tie skusku co som musela robit bola hracka. Tak tu nepiste ake ste vsetci chudery. Ja teda som skoncila cum laude,


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
23/01/2009 22:58  

Aj ja si myslim,ze od nuly sa urcite zacinat nemusi,oni vedia ocenit skusenosti.Ja som tam bola vzdy hrda na svoje vzdelanie a aj ho akceptovali.To,ci to tam niekto lepsie,alebo horsie znasa,zavisi od jeho schopnosti prisposobit sa.Ja sa pokusam prisposobit,lebo viem,ze kvoli tomuto muzovi s ktorym zijem to za to stoji.A ak mi bude velmi smutno,kupim si listok na vlak a pojdem na navstevu domov.Ale stastna som tam,kde som milovana.Moj priatel miluje moj prizvuk a slova,ktore sa mi podari skomolit,my sa na tom perfektne zasmejema a nikdy to neberieme ako nieco zle.Aj to nerozumiem,ze ta nerozhodna niekto ponizoval,lebo ja som sa s tym za vsetky tie roky este nikdy nestretla.Asi sa sama na to tak pozeras a naozaj by si to mala prebrat s manzelom.ak je chapavy,vyriesite to spolu.Ten moj so mnou hlada aj slovenske kamosky,len,aby som sa dobre citila.On proste urobi vsetko,vsetko preto,aby jeho domov,bol aj mojim domovom.A to je velmi dolezite,som mu za to nesmierne vdacna.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
24/01/2009 13:58  

Dakujem.
No prilezitosti pracovat je, ale 60 km vzdialena praca je o nicom.
Proste len sters. Teraz nastala v ne hospodarska kriza,vsetkych pracovnikov prepustili z fabrik,kde sa produkovali suciastky na auta.
V praci, ci som sa snazila, vzdy na mna len pozerali zvrchu.
Ci v hotelierstve, ci v predaji, alebo vo fabrike.
Proste uzas.
Nakoniec aj moj muz sa zacal nadomnou vyvysovat.Ked si poviem svoje, ci v praci, ci doma, to je ako keby som hrach o stenu hadzala.
Komunikacia, uprimnost je nulova.
Ja uz radsej mlcim.
V Ne som 6 rokov, rozpravat a pisat nie je problem.
Lenze moje srde patri na Sk.Uvedomujem si to coraz väcsmi.
Mala som tu aj krasne zazitky, mam krasne spomienky, ale tato neistota, kam patrim, je hrozna.
Na Sk nedostanem nic,ani dochodok, ani nezamestnanecke. Takze pojdem do neistoty. Ale budem doma. Mozno sa mi postasti si najst pracu, aj ked nemcina nie je vitana, vsetci chcu anglinu.
Tak mi prosim nejako vynadajte,alebo nakopnite, prosim.
Lebo som uz zbalena. Moj muz povedal,ze ak som tu nestastna,tak mam ist. Super.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
24/01/2009 18:45  

Tak teda chod domov nerozhodna,chod aspon na par tyzdnov,potom uvidis,co bude dalej.Ked sa aj on zmenil,musi to byt velmi smutne.Kvoli nemu si sa vlastne prestahovala,teraz si to uz asi nevazi.Ty preto nevies kam patris,lebo od neho necitis dostatok lasky a podpory,inac by si to vedela…ze patris k nemu.Pisem to tak,ako to citim ja.Mna tam drzi len laska k nemu,s tou prekonavame uplne vsetko.On by ma obhajoval pred celym svetom,neviem si predstavit,ze by mi raz povedal,tak chod,ked si tu nestastna.To by som uz ani ja nevedela,kam patrim.Musi ti byt hrozne,ale vsetko,vsetko sa casom vyriesi,aj ty uvidis,ze kde chces vlastne zit.Deti asi nemas?Je mi luto,ze sa tam citis zle,ale nenamyslas si trocha,ze sa na teba pozerali zvrchu?Toto ja nevidim,ale verim ti.A rozhovor s manzelom,ten si uz asi absolvovala,ze?Aby sa k tomu aj on vyjadril.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
25/01/2009 20:33  

Nerozhodna, podla toho, co pises, vas vztah asi nema velku buducnost. Ale poznam vela podobne zmyslajucich muzov Nemcov-neviem ci racionalne, prakticky, egoisticky…?, ale pokial ich zivot ide podla planu, tak musi byt podla nich dobre celej rodine. On ti dal strechu nad hlavou. A to staci. Tvojou ulohou ako zeny je starat sa o domacnost. To je bezna predstava Nemca. Ak sa ti to nepaci, tak rob nieco-prihlas sa na kurz, najdi si pracu… ale tak, aby to nejako nezasahovalo do jeho, ci rodinneho zivota. A tak sa velakrat stava, ze manzelia ziju pod jednou strechou a kazdy vedie svoj vlastny zivot.
Pokial chces odist, rozmysli si, ci potrebujes len zmenu na par tyzdnov,mozno na rozmyslanie, alebo chces odist navzdy. Daj si dokopy vsetky papiere od zamestnavatelov, ak si platila odvody, mozno sa ti ten odprac. cas moze zaratat do dochodku. A este nieco-daj na SK o svojom navrate niekomu vediet (mozno mame, sestre, kamaratke), niekomu, kto ta bude cakat a zo zaciatku ti pomoze, povzbudi ta. Niekto, kto sa nebude stale vypytovat „Preco?“, alebo komentovat tvoju situaciu slovami:“Co si tam neostala?Ved v Nemecku si lahko najdes pracu, dobre zarobis, je tam krasna priroda, lahsie sa tam zije,…“ My vieme svoje…


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Bútľavá vŕba
Stránka 1 / 2 Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.