Slováci v Spojených Arabských Emirátoch  

Stránka 3 / 101 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/07/2006 0:33  

simsim, mas pravdu, neviem preco tam niekto chce ist. Ak iba cestovat a poznavat krajinu O.K. ale na zarobok to nedoporucujem. Tu su zakony o akych sa vam ani nesnivalo, treba byt velmi opatrny vo vsetkom, hlavne zeny. Tam sa pravdou nikde nedovolas ak si v probleme. Precitajte si pozorne co napisal Den, je to velmi dobre ponaucenie. Ak nevies perfektne anglicky alebo arabsky, dobru pracu ti nedaju, nezalezi ake dobre povolanie mas.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/07/2006 0:36  

Omluvam sa. Jeho meno je Dan a nie Den.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/07/2006 5:43  

pre austin: co sa tyka jazykov, perfektna anglictina je absolutne must.bez toho sa ani netreba unuvat, jedine este ako pomocna sila v kuchyni za 200$ mesacne alebo chyzna za deto ..to je uplne zbytocne.
co sa tyka zakonov, nuz je to tu dost komplikovane to je pravda. funguje tu velky rasizmus (ci uz pozitivny al. negativny) a ludia z byvalych komunist. krajin su bohuzial na dost nizkych stupnoch nejakej kvazi tej „hierarchie“ ktora tu funguje. od doho sa odvija aj plat pre nasinca ktory nikdy nebude taky vysoky ako nejakeho anglicana al. nemca aj keby bol 100x lepsi odbornik v tom co robi ako ten zapadniar, ale ma smolu ze ma slovensky pas. je to smutne ale je to tak a na to treba byt tiez pripraveny aby s toho potom nevznikly zbytocne frustracie.
suhlasim s tym ze tato krajina je dobra na sponzovanie inych kultur, na zbieranie zivotnych skusenosti, ani nie tak odbornych ako tych zivotnych, ja tomu hovorim vysoka skola zivota a myslim si ze po tom co vsetko som tu zazila a videla a pocula uz ma nic nemoze prekvapit a prezijem kdekolvek.
a este co sa tyka, zien, s tym s tebou austin absoltune nesuhlasim, som zena, a este nikde sa mi nestalo ze by mi niekto ublizil, prave naopak, zeny su to chranene zakonmy, nikto si nemoze nic dovolit, je tu velmi bezpecne pre zenu, aj samu, nemusi sa bat chodit po ulici po zotmeni tak ako je to casto na slovensku. kriminalita je tu uplne minimalna. takze v tomto smere prave naopak.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/07/2006 23:05  

simsim, ja som myslel s pracou pre zeny je to tu tazsie, nemyslel som bezpecnost.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/07/2006 1:52  

Ja suhlasim s Austinom, Ja mam 2 priatelky z Azerbajdzanu. Obidve maju ich prirodne vlasy cierne, ale jedna si prefarbila na blond. Stat ich poslal pracovat do Dubaj. Blondina dostala hned pracu a druhu poslali spat. Ze vraj chcu pracovat s peknymi blondatymi zenami. Blondina ma vsetko, pohybuje sa medzi vysoko postavenymi ludmi. Je vysoka 166cm a povedali jej ze portebuje byt vyssia aby sa mohla pohybovat v ich kruhu, tak stale nosi na vysokom opatku topanky, len aby si udrzala dobre platenu pracu. Polky s dlhymi blond vlasmi davaju na recepcie, ze je to viac prijatelne nez s tmavymi vlasmi. Arabske zeny musia nosit blond parochne na niektorych, hlavne verejnych miestach. A prirodne blond zeny s dlhymi stihlymi nohami nie su v bezpeci vecer na verejnosti, najlepsie ked idu v skupinach.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/07/2006 17:45  

austin: v akom zmysle „tazsie“ ? ze je tu malo vysoko kvalifikovanych pozicii pre zeny? alebo in general ? lebo ja vobec nemam pocit ze to maju tazsie prave naopak..su niektore pozicie ktore muzi maju velmi malu sancu dostat napr. PR manazer…je sice pravda ze zena zase tazko dostane poziciu ako mechanical engineer niekde off shore..to je tiez pravda ale myslim ze to je uplne prirodzene 🙂 zeny vobec nemaju problem si najst pracu hlavne v office poziciach a sales, takisto hotelovy staff je povacsinou zensky (recepcia, servirky) …neviem este ake ine pozicie by bolo tazke dostat pre zenu a o ktoru by vobec mala zaujem 🙂 ak si to myslel este inak tak prosim vysvetly 🙂

bety: neviem co su zac tie tvoje kamaratky ale prepac ja tu zijem uz 7 rokov a poznam mnozstvo ludi a v zivote som nepocula aby tu niekto „musel“ nosit blond parochnu kvoli praci 🙂 to ze sa arabky odfarbuju na blond ma uplne iny dovod a takisto to ze nosia pricesky (ak si myslela tou parochnou to) ale to by si musela ich kulturu poznat trochu viac do hlbky co evidentne nie 🙂 okrem toho pricesky su velky hit a nosia ich vsetky zeny bez ohladu na narodnost (hlavne zapadniarky hehehe) takisto o tom ze niekoho poslu odtialto prec lebo neni blondina ….nuz sorry, tak asi nesli pracovat niekde kde sa vyzaduje inteligencia, prax, skusenost, vzdelanie, tak neviem co take vlastne prisli do dubaja robit 🙂 ale kazdy si asi domysli…a co sa tyka tej bezpecnosti vecer pre blondinky, neviem, mozno v dubaji je to ine, my tu v abu dhabi ziadne problemy nemame (nie som sice blondinka ale moja kamaratka je) a chodime casto von len my dve a este nikdy sme nemali ziaden problem prave preto ze tu si nikdo k nam nic nemoze dovolit, max sa moze pozriet, ale to sa zakazat neda 🙂 a ked uz sme pri tych blondinkach, nuz to mas tak, ze oni to vzdy a vsade maju lahsie …alebo zeby tazsie? tak teraz neviem 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/07/2006 22:09  

simsim, moje kamaratky studovali v Egypte arabstinu, potom pracovali export-import v Azerbajdzane a studovali anglitctinu. Blondina pracuje uz 11 rokov v Dubaj. Neurazaj ich ked ich nepoznas! Nie vsetky rusky su stetky. Nenapisala si co tam ty robis. Ja som bola v Dubai prvy krat pred 17 rokmi na dovolenke, som blondina a viem ze to nieje bezpecne z vlastnej skusenosti. Chodim do Dubaj casto na dovolenky a mam tam tiez znamu slovenku a cesku, ktore tam sli pracovat pred 19 rokmi vdaka ich perfektnej anglitcine-a su tiez blondiny. Boli poslane s prazskou firmou a pracuju tam dodnes. Jej spolupracovnicky 2 arabky cestuvaju sluzobne po svete a MUSIA nosit blond parochnu. Su to ozajstne vlasy a to vobec nepoznat, ze je to parochna. Nie kazdy zamestnavatel to vyzaduje, ale su kompany, kde je to povinne. Vies velmi dobre ze to nieje pravda co si napisala, ze prax a pod je v Dubaj ziadana na prvom mieste. Tam je na prvom mieste ziadany vzhlad, hlavne aby to bol beloch a az potom kontroluju prax a pod. Ved tam je hrozna diskriminacia v tom ako vyzeras, farba pleti a odkial pochadzas. Ja som tam bola pred 2 tyzdnami. Ked som napisala parochna, nemyslim tym umelinu, tu v Amerile skoro kazda cernoska nosi parochnu s rovnymi prirodnymi vlasmi. To sa prisije na vlastne vlasy a mozes to umyvat, robit co len chces. Parochna sa musi strhnut po 3 mesiacoch hygienicky osetrit a dat spat na vlastne vlasy.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/07/2006 2:06  

Ja som sla do SAE na dovolenku tento rok. Mam dlhe blondate vlasy a ich sprievodca mi povedal ze aby som na ulicu sla vzdy s niekym, najlepsie s muzom alebo skupinou, pretoze sa mi moze nieco stat. Ani na public WC ma nechcel pustit samotnu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
27/07/2006 0:09  

Je to pravda, ze blondiny maju v SAE prednost dostat pracu. A tiez cim bledsia plet, tym lepsia praca. U muzov je ziadana biela plet, ked hladaju pracu, tak maju prednost. Tmavy cudzinec-muz tam dostane dobru pracu iba ak tam pride s podnikom jeho statu. UAE Vice President and Prime Minister and Ruler of Dubai His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, on da pracu iba inteligentnym ludom. Najvacsiu pracu tam teraz robia belgicani, kanadani a novozelandcani.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/07/2006 6:33  

Ahoj Leni, chcem sa ta spytat ako si sa dostala k praci letusky v SAE? Velmi by so chcela byt letuskou atam je to urcite lepsie aplatene ako u nas. Dakujem za odpoed. Lucia


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/07/2006 13:50  

betty: vidim ze tato diskusia sa zacina uberat uplne inym smerom nez bol moj zamer…nebudem ti vyvracat tvoje nazory kedze si o nich presvedcana aj ked si tu nikdy nezila …chodit niekde na dovolenky a zit tam je nieco uplne ine- aj keby si tu mala 100 kamaratok nemozes honestly povedat ze vies ako to tu chodi pretoze kazdy clovek ma uplne inu experience…anyways, ja zo svojej vlastnej skusenosti este raz opakujem ze ano je tu diskriminacia hlavne nationality resp. passport wise..teda US, canada & UK pas su na prvom stupni (bez ohladu na to odkial ten dotycny povodne pochadza, staci ze ma ten pas) , v zivote som nepocula ani nezazila aby niekto musel nosit blond parochnu, nepisala som co tu ja robim pretoze to nie je tema tejto diskusie ale ked tak velmi chces tak som Marketing Manager staci? a nie som blondina 🙂 a co sa tyka toho nebezpecia pre blondiny, nuz opytam sa kamosky (dlhe blond vlasky ma) ci sa citi ohrozena ked chodi po ulici ci uz sama alebo nie..zije tu uz 6 rokov …tak snad daku tu skusenost bude mat 😉 a co sa tyka tych parochni tak presne viem o com hovoris, nosi to tu kazda druha zenska.

philipa: neviem preco ti ten vas sprievodca hovoril take bludy, tu sa ti absolutne nic nemoze stat. ziaden muz si tu nic k tebe nedovoli max bude na teba cumiet..ale nebudem ta presviedcat kazdy sudi podla svojej vlastnej skusenosti. mozes mi ale verit ze tato krajina je 100 x bezpecnejsia ako hociktora zapadna a o slovensku ani nehovoriac.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
28/07/2006 13:54  

lucia: pozri si web stranku emirates airlines alebo etihad air to su dve najvacsie let. spoloc. v sae, tam vacsinou maju napisane detaily ako sa uchadzat o pracu letusky u nich..pokial viem maju velmi dobre podmienky pre staff, slusne platy, slusne ubytko a kopec kadejakych inych vyhod. good luck.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
29/07/2006 17:43  

Ak viete a ste ochotny poradit mam kupenu letenku mam rezervovany
hotel v septembri v Dubaji len akosi nie som si si sity ako si mam vybavit viza…ak amte skusenosti prosim o radu kolko to stoji kde to a ako treba vybavovat, Dopredu dakujem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/07/2006 9:23  

Marian:viza vacsinou vybavuje hotel v ktorom budes ubytovana (poplatky su rozne) alebo cestovna kancelaria kde si si kupovala letenku (ak letis emirates) sama si viza vybavit nemozes. musi to byt bud hotel al. cest. kancelaria ktora ma na to opravnenie.dalej ti moze viza vybavit niekto kto v sae zije a ma residencne viza.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
31/07/2006 3:23  

Velmi pekne dakujem za odpoved…ale ako sa to prevedie prakticky hotel mi psole viza alebo ako to je lebo nejde cez cestovku?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/08/2006 13:47  

Marian: najlepsie je opytat sa priamo hotela, napis im mail (alebo zavolaj) ze potrebujes vybavit viza, oni ti ho za poplatok vybavia. su dva druhy viz, turisticke (30 dnove) a tranzitne (14 dnove). Upozornujem ze nie vsetky hotely ale maju licenciu na to aby tie viza mohli vybavit. Niekore hoteli takuto sluzbu neposkytuju. Vascina vsak ano. Zalezi od typu hotela. Ak ti odpovedia kladne, tak im musis odfaxovat kopiu pasu, poslat mailom fotku a uhradit poplatok. Ak bude odpoved zaporna tak v tom pripade musis zmenit hotel. Ina moznost nie je, pokial nemas v SAE znamych ktory ti tie viza vybavia sami.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/08/2006 13:49  

Marian: dodatok: ak ti tie viza vybavia, odfaxuju ti ich kopiu, ktoru si musis zobrat zo sebou, pri prilete na letisko si este pred colnym vybavenim za specialnym okienkom vyzdvihnes na zaklade tejto kopie original viz. a az potom mozes vstupit do krajiny.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/08/2006 14:04  

Som v Dubaji a potrebujem si najst co najskor pracu v ktorej by som sa zdokonalila v anglictine – a neskor mohla robit svoju profesiu

moja anglictina nie je excelentna
neviete o niecom???????napr. au – pair


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
03/08/2006 0:25  

Velmi pekne dakujem za odpoved…ale mam este par otazok..co je vyhodnejsie rentovat si auto na letisku/ake su poplatky tam za parkovanie v meste ??/ alebo pouzivat taxik…ale zas neviem ako dlho trva cesta taxikom v spicke atd…ale asi vy mi budete lepsie poradit co je pre turistu lepsie…a este ak mozte co sa jednoduchu musi vidiet co cloveke aslebo nesinec nesmie prepast……dopredu dakujem…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/08/2006 6:50  

Marian, chod na stranku:

class=“postlink“ href=“http://www.businessinfo.cz/cz/clanky/sae-souhrnne-informace/sae-demograficka-fakta/1001520/38491/“> http://www.businessinfo.cz/cz/clanky/sa … 520/38491/

Vsetko je tam!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/08/2006 10:39  

simsim poslal som ti postu ze blog na SME, ked budes mat cas tak si to pozri:))
pekny den
Riso


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/08/2006 18:40  

Dakujem…aj ked radsej mam informacie od ludi co tam ziju….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/08/2006 19:06  

ale o tych taxikoch alebo rentovani auta tam nic nie je co si myslite ze je lepsie pri 10 dnovom [pobyte????


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/08/2006 1:26  

Rentovat car:

class=“postlink“ href=“http://uae.rentalcargroup.com/?gclid=CLqr9qDzyYYCFQNjDgodq3j04Q“> http://uae.rentalcargroup.com/?gclid=CL … Dgodq3j04Q

class=“postlink“ href=“http://www.carrentals.net/carstp1.php?country=2&area=55&ads=1″> http://www.carrentals.net/carstp1.php?c … a=55&ads=1


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/08/2006 1:30  

Marian v cestine mas plno informacii o taxikoch a celkovo doprave:

class=“postlink“ href=“http://www.mojecesty.net/dubai.htm“> http://www.mojecesty.net/dubai.htm


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/08/2006 6:44  

asi zijem v inom svete a chcem nieco ine ale ozaj si myslim ze ked som na fore ktore je zalozene n ainformaciach od ludi ktori ziju v sae…tak by som ozja rad vedel ich informaciee..ake mate skusenosti..ja s arad prisposobim..nejake site ktore maju vseobecne informacie ma az tak nezujimaju….mam
mam ozja dve otazky..je lepsi taxik…alebo rentovaniea ale najdolezitejsie pre ma je co si mam pzoriet a kde sa podla vas budem citit najlepsie ozaj to chccem vediet od nasincov..ktori tam ziju..nie ktorit am zili..aj ked urcite nepohrdnem ich informaciami..ale v kazdom pripade dakujem z akazdu informaciu….neberte to ako kritiku chcem vediet viac a si myslim z einternet to dovoluije…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/08/2006 2:22  

dobry den, ako je to s pracovnymi vizami? ja pracuje pre taiwansku firmu a s nou by sme mali ist robit do dubaja. pracovne viza si mozem vybavit sam, alebo jedine cez firmu?
co potrebujem pre dlhodoby pobyt v dubaji? myslim dalsie doklady, okrem viza. btw maju tam „resident visa“ a ich drzitel moze oficialne pracovat?
ako to bude s vizami pre moju rodinu? na zaklade mojich viz dostanu oni take iste?
dakujem za odpoved.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/08/2006 6:22  

FERO, firma by ti mala vsetko vybavit. Ty by si sa nemal o nic starat, akurat podpisat zmluvu a podmienky, firma rozhodne ako dlho tam mozes zostat. Je tam hodne poplatkov, firma vsetko hradi. S rodinou to bude horsie. Zalezi s akou firmou tam ides a co tam ty budes robit. Firma by ti mala platit letenku domou kazde 3 mesiace plus platene volno na 1 mesiac. Alebo zaplatit rodine letenku a dat ubytovanie zadarmo, ak su deti v skolskom veku, skolu musis im ty platit. Ak je tvoje zamestnanie velmi dolezite, takmer nenehraditelne, tak cela rodina by mala dostavat peniaze na cestne, poistku, auto, vsetko inkaso zadarmo. Ja som tam bol na 2 roky s kanadskou firmou. Som teraz doma na 6 mesiacov a potom tam idem vo februari zase 1 rok. Toto som ti opisal kanadsku firmu, nie kazda je rovnaka, informuj sa u tvojej firmy co oni poskytuju.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
09/08/2006 14:19  

Marian: co sa tyka tych taxikov vs. rentovanie..tazko povedat..ja sa v tom moc nevyznam pretoze pouzivam vlastne auto..ale viem ze ked som tu mala kamaratov zo slov. na navsteve tak si rentli auto na vikend a boli velmi spokojny s cenou a povedali ze je to ovela vyhodnejsie ako na slovensku..lenze zase ked sa nevyznas v meste tak sa budes motat a mozes zabludit a budes stracat cas tym ze sa budes vypytovat ludi na cestu….plus ostara s parkovanim v meste (malo miesta a vela aut) podla mna je ovela jednoduchsie pouzivat taxiky aj ked teda nie su velmi lacne…neviem naozaj ti neviem zodpovedne povedat ktora varianta je lepsia..kazda ma svoje pozitiva aj negativa…co sa tyka toho co je naj na pozeranie, nuz v prvom rade nehladaj ziadnu historiu alebo tak..moc toho tu neni, max tak heritage village, to je akoze kvazi skanzen pre turistov a je tam dake muzeum..skor tu ludia chodia vylihovat na plaz a nakupovat 🙁 ale urcite si pozri Madinat Jumaira, Mall of the Emirates, Jumaira Beach, Burj AL Arab, Wild Wadi (to je aquapark), Golden suq, Old Suq (uzke ulicky a kedajake obchodiky), Golf & Yacht club, prevez sa na abre cez Khor Dubaj, alebo si zaplat obhliadku mesta v aquabuse, vola sa to wanderbus,a hlavne stanoviste to ma v Burjuman Center, je to taky kvazi autobus ktory sa vie zmenit na lod 🙂 najprv ta povozi trochu po meste, a potom sa vnori do kanala ktory rozdeluje dubaj na dve casti a plavi sa pozdlz celeho mesta, takto uvidis vela peknych veci , je myslim k tomu aj daky pokec, a daku sa urobit krasne fotky 🙂 no a potom ak budes chciet ist mimo mesta, chod si pozriet Al Ain (na otocku za jeden den sa to v pohode da)
a hlavne si asi uzi relaxu na plazi 🙂
Riso: este som si nestihla ceknut blog, pozriem ale urcite 🙂 a kde v sae si ty?
Fero: dostala som tvoj mail aj som ti odpovedala ale email sa mi vratil…ale myslim ze Michalova odpoved je velmi vycerpavajuca. je to presne tak ako pise.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/08/2006 6:31  

Riso: tak vitaj u nas v gulfe 🙂 precitala som si tvoj blog a uz sa tesim na dalsie clanky 🙂 dufam ze sa ti tam bude pacit, mne sa tam pacilo velmi, hlavne priroda a ludia. velmi mily. inac snazila som sa pridat comment na tvoj blog a nijako mi to neslo 🙁 tak to pisem tu dufam ze si tuto stranku chekujes raz za cas..tak teda good luck v novom zamestnani a pekny den.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Slováci a Češi v Ázii
Stránka 3 / 101 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.