Slováci v Egypte  

Stránka 3 / 152 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/06/2007 14:33  

Ahojte,

tak s tymi vizami. mozes si kupit turisticke viza na letisku za 15$. Tie mas na mesiac. Ak sa do mesiaca zoberete, to znamena ze budete mat Marriage contract a pojdete na kord, mozes ist na policiu a vyziadat si predlzenie viz na 6 mesiacov.
Nieco ako pracovne povolenie a pobytove viza je velmi zlozite, ja ich mam na dva roky ale to len vdaka hotelu, kde robim a som asi jedina Slovenka tu v Hurhade, vsetky su tu na cierno. Co je ale dolezite je letenka domov. Ak si tu viac ako 3 mesiace nemozes letet chartrovym letom, len pravidelnou linkou z Kahiry( V hurghade neexistuju).
Sobas je tiez strasne zlozity, no na ambasade ti odpovedia na vsetky tvoje otazky, ktore papiere potrebujes atd..
Prajem ti vela stastia a daj vediet ako ten tyzden dopadol.

Eva


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/06/2007 15:22  

Ahoj Eva,

aj ked sa vezmeme nedostanem viza natrvalo??? A to potom ako spolu mame zostat?? Myslela som si, ze po svatbe viza dostanem….. fuha..a to potom ako, stale si ich predlzovat alebo ako by sa to dalo?? ci to sa potom musim po 6 mesiacoch vratit?? ved to je uplne na hlavu padnute… A tebe to pracovne povolenie ako vybavili??


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/06/2007 18:07  

Ahojte všetci,
som veľmi rada, že som našla túto stránku, to len náhodou pretože mám priateľa Egypťana, no nie je to moslim, ale kresťan. Poznáme sa už dlhšie a tak by som rada za ním zašla. Je z Alexandrie a zrejme v septembri ak mi to víjde pôjdem tam, ale iba na týždeň. Plánujem letieť do Káhiry a tam si ma vyzdvihne. Ináč je celkom zaujímavé, že nie sú priame lety do Káhiry z Bratislavy iba z Viedne, čo mám dosť od ruky, ale niečo hádam vymyslím. Neplánuje niektorá z vás tiež v septembri cestu tam? Náhodou či by sme necestovali spolu. Ešte raz všetkých pozdravujem a prajem pekný večer.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/06/2007 18:13  

Ahoj natalia,

ja mam uplne presne ten isty plan ako ty……..
to by bolo skvele keby sme tam sli dve


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/06/2007 21:13  

Ahoj Lemarka,
tak to by bolo úplne perfektné, veď by sme sa dajako mohli dať dokopy a niečo skúsiť naplánovať. Ak nemáš nič proti tomu. Si ma potešila


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/06/2007 7:55  

Natalia,

ked budes mat cas a budes chciet, napis mi na href=“mailto:lemarka@atlas.sk“>lemarka@atlas.sk alebo na 0905 443 869. Bolo by super keby sme sa dohodli a sli tam spolu.
Paaaaa


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/06/2007 14:56  

Ahoj lemarka,
tak ak sa vezmete cez ambasadu, tak dostanes viza natrvalo, no nikdy nie egypt. obcianstvo(to si mozes pytat po 5 rokoch a tym stratis slovenske) len pobytove viza. cez ambasadu to trva mozno aj viac ako 6 mesiacov, potrebujes papiere z matriky, opeciatkovane zo vsetkych uradov, potom ministerstvom zahranicnych veci, prelozene do arabskeho jazyka a zase okolkovane. to vsetko vybavis doma, ked sem prides pojdes na ambasadu. pracovne povolenie je len ak za tebou stoji nejaka institucia, to znamena ze mas trvaly pobyt, atd.. ja som letela domov, kym hotel vybavoval papiere, ked som prisla poslali ma na vsetky mozne testy ako AIDS, zltacka a atd, potom poslali moj passport do kahiry a dostala som viza, kazdy rok sa to opakuje, kedze nie som vydata. no viem, ze aj vydate baby potom ako idu domov musia absolvovat tieto testy, pripadne moze ist manzel na ten urad tu v hurghade a podpisat papiere, ze jej veri a nemusi ist na AIDS testy. a hotel plati pravdaze vsetko. Raz som sa pytala kolko to stoji, no presne si nepamatam. okolo 800euro, nejak tak na jeden rok.
S tymi letmi, najlepsie je letet z cez ceske linky, musis prestupovat, no je to asi to naj, aspon pre mna.
Stale nas tu beru ako vychodny blok, takze je to troska tazsie, no som si ista, ze to zvladnes.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/06/2007 19:31  

Ahoj Lemarka,
tak som ti napísala mail, tak ak budeš mať čas si ho pozri. K tým letom, som našla aj celkom dobré lety z Viedne a bez prestupovania, ale nemám v tom nejaké skúsenosti, takže skúsim tiež pozrieť tie české.
Prajem pekný večer


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/06/2007 8:39  

co sa tyka letov a leteniek – najlepsie a najlacnejsie su z Budapesti – priama linka do Kahiry, ak sa vychyta letenka tak spiatocka je okolo 7000-8000Sk. Potom mozte z Viedne priamo do Kahiry alebo Hurghady, ale priame linky do Hurgday koncia myslim v polke oktobra a lietaju len 1x tyzdenne. A cez Ceske aerolinky to mate cez Prahu a mozte letiet Kosice-Praha- Kahira lebo z BA, Sliaca, Ziliny alebo Popradu. Ale myslim ze len BA linka leti tak ze mate hned navazny let z Prahy lebo inka ak by ste leteli napr zo Sliaca tak cakate v Pahe asi 6 hodin :o( Da sa letiet a do Alexandrie a Sharmu ale je to tiez s prestupom a tie casy ne su vzdy dobre. Okrem toho sa v Kahire priliet na 1 teminal a odlieta sa z ineho.
Ja robim v jednej CK a priamo sa u nas rezervuju a vystavuju letenky do celeho sveta takze ak chcete napiste datumy a ja Vam presne pozriem casy aj ceny.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/06/2007 18:25  

Ahoj Trinity,
no to by bolo super, veľmi by to pomohlo. My sa dohodneme, že ktorý termín by nám obom vyhovoval a dáme ti vedieť. Vďaka za ochotu.
Natália


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
18/06/2007 8:40  

Ahoj, na prelome septembra – oktobra sa chystam ist aj ja do Kahiry. Zhodou okolnosti tiez za egyptanom tak by som uvitala spolocnost na cestu. Je to este daleko, dufam, ze to bude dovtedy aktualne, lebo uz tyzden trucuje a mna ide z toho slak trafit….
ked chces, napis mi na e-mail, neviem ci este pojdem na tuto stranku
href=“mailto:barusova.marcela@zoznam.sk“>barusova.marcela@zoznam.sk
budem sa tesit


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
19/06/2007 12:30  

ahoj Marcelka, som ti posielala vcera mail ohladom letenky do Kahiry :o) z jednej nemenovanej cestovky. Z Budapesti … Inak to tu vyzera ze pojdete ako zajazd zo SR do Kahiry za Vasimi muzmi :o) Ale to je na druhej strane dobre, nikdy nevies co sa moze stat a lepsie tam mat nejaky kontakt a taky akysi pocit ze niekto je v „tom“ s tebou.
no a co trucuje ten tvoj? co sa mu nevidi? ach ti chlapi, a oni zvlast – tvrdohlavi su velmi a je takze ich naucit co to znamena kompromis a presvedcit ze nie vsetko co chcu oni je najdolezitejsie. ale to su asi vsetci chlapi taki, len niektori maju niecoho viac a ini menej.
Ja myslim ze pojdeme tiez v septembri tak mozme si tam dat stretko. Ak sa teda nic nezmeni alebo ak nebudeme musiet ist teraz este koncom juna.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/06/2007 13:37  

Tak sa napokon stretneme v Egypte doslovne cela komunita. Ale to by soím bola rada, je skutocne dobre vediet ze tam niekto je. Moj „stary“ este stale trucuje a netuim co mu vliezlo do hlavy. Tak uvidim. Snad sa odrazia september v Kahire to bude istit. :o)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/06/2007 19:07  

ahojte vsetci,

tak som sa prebojovala az na koniec vsetkyx prispevkov, ale bolo to poucne citanie,..je dobre vediet, ze tolko dievcat ma skusenosti so zivotom v Egypte, a s tym co to znamena zalubit sa do egyptana,…neviem v akom vekovom rozmedzi ste, ale zda sa mi ze vsetko to bude od vysokoskolacok vyssie, bo som videla nejake prispevky o tom, ze niektora z vas konci akurat skolu,..no a ostatok uz ste asi aj starsie,..no, ja bohuziat(alebo teda mozno nastastie) som este len cerstvo nastupujuca na UNI, co ma ale moc netesi v tychto dnoch,kedze sa mi par veci obratilo naruby…
rovnako ako niektore z vas, zalubila som sa do egyptana…a na dovolenke,..nebola to moja prva navsteva egyptu, a nebol to ani prvy egyptan ktoreho som stretla, mam tam mnoho kamaratov, niektori su v Hurghade, niektori su v Alexandrii, niektori v Kahire, niektori v Marsa Alam atd,..nikdy predtym som nerozmyslala ostat zit v Egypte, i ked ako krajina sa mi velmi paci,velmi mi vyhovuje ix sposob zivota pokial sa jedna o dobu spanku, su to nocni ludia tak ako ja,…sice je to hroza vidiet aka spina je vsade, ale tiez zavisi od cloveka, ci nieco take chce mat aj doma…da sa tomu vyhnut samozrejme,..no, a rovnako tak, uz som si zvykla na to ze su to klamari, a skveli obchodnici, ktori by za dobry peniaz predali aj vlastnu sestru…no, ale napriek tomu som sa do jedneho takeho zalubila,…nebol sice z Hurghady, kde sme sa spoznali, tiez to bol dovolenkujuci, ale je egyptan,…i ked teda, vobec tak nevyzera,…no a samozrejme ako vsetci muzi, aj on xce aby som za nim prisla ked budem moct,..nenalieha sice na mna, ani ma do nicoho netlaci, a ako nahle sa bavime o tom, co bude ak by sme nahodou vydrzali tu dialku, stale mi len odpovedal, ze uvidime, ako nam to pojde, a ci sa budeme mat stale radi,a dokonca rozmysla o tom, ze ak bude mat viac casu v praci ako ja, prisie by na SR skor ako ja do Egypta…..ja by som rada sla, a spoznala ake to je, ked by sme spolu boli za inych okolnosti, ako len sa stretat na plazi, abo na roznych vecernych podujatiach, spoznat ho v normalnom zivote, zistit ci by mi na nom nevadili malickosti, ktore denne robi, napr ci by nechaval pohodene ponozky, abo ci by mrvil pred telkou, abo len take hluposti, ktore bohuzial po case vedia priviest cloveka az do zufalstva,..ale rovnako tak ako niektore z vas, co sem pisali, aj ja som citala, ze u nich, teda v egypte je nie dovolene aby muz a zena zili spolu ak nie su zosobaseni,..a tak mam strach,..neviem ako skusit byt s nim ak si ho nechcem hned brat, neviem ci je to mozne zdielat jednu domacnost, vlastne o tom neviem skoro nic,..len to nieco co som si precitala na nete a toho moc nebolo,…rozmyslala som uz aj, ze by som sa pokusila prestahovat tam, nasla si pracu, byt a pokusila sa adaptovat, byt mu v blizkosti a popripade potom zvazila spolocny zivot, no neviem ako je to s vizami, ci je to velky problem dostat viza, ak nechcem byt turistka, a ak chcem prist na dlhsie ako na tyzden.rovnako tak by som uvitala, ak by mi mohol niekto povedat aky je zivot s egyptanom, mnoho tych co taky vztah maju vravia ze chlapi egyptania su iny, vasnivy, ze dokazu milovat zenu celym srdcom atd,…tak ak vas mozem poprosit, skuste mi dat par rad,..nechcem do nicoho padnut s horucou hlavou a potom to lutovat, ale zalubila som sa ako mala pubertacka, co sa mi nestalo uz dost dlho,…no, a akosi si neviem pomoct:))
tak ak mozte piste mi, naj bude na mail,..Kathyi@hotmail.co.uk,…privitam kazdu reakciu, kladnu abo aj zapornu, len mi piste


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/06/2007 20:45  

Viete co ma zaujalo? Ze v tomto prispevku sa neobjavila ani jedna anonymka ktora by zeny vydate za arabov a muslimov zosmiesnovala a urazala,vypisujuc uplne nezmysli o tom ako sa zije zle zenam v muslimskom svete.Alebo zeby dotycna, zavidela len tym ktore sa vydali do bohatych krajin ako Kuwait a UAE? Tie diskusie doslova zaplavila urazkami a osocovanim muslimov a ich slovenskych manzeliek,rozdavajuc rady o veciach o ktorych nemala ani sajnu,napriklad to s tym obcianstvom ze ho slovenka strati ked prijme arabske obcianstvo ze slovenske si moze ponechat,co vobec nieje pravda. to nas presviedcala par dni . Kazdopadne som velmi rada,ze sa do vasej diskusie svojimi urazkami arabov nezamiesala.Asi uz pukla od zavisti alebop dostala rozum


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
21/06/2007 21:08  

Katka,ja som polovicna arabka,mama-poloslovenka,otec cisty arab,zijem v arabskej krajine.Myslim ze sa nemas coho bat ak si nasla spravneho cloveka ktory ta lubi a nejde mu o ine ako o lasku.Nasa rodina multi-kulti funguje uz vyse 30 rokov a preto nevidim preco by to nemalo vyjst aj inym tak ako to vyslo nasej mame.Haddan sa3eedan jamee3an ya banat


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/06/2007 5:32  

Mila Mash Allah, dakujem, za slova ktore si mi napisala, myslim si, ze ten ktoreho som nasla je ten pravy, i ked overene to este nemam:)ale rozumiem si s nim uplne vo vsetkom, zda sa mi ze do cesty mi ho poslal samotny pan boh…dufam ze mas pravdu a ze nebudem patrit k skupine, ktora prisla do Egypta a narazila si pusu o zle skusenosti,…dost dufam,ze to tak bude…ale dakujem


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/06/2007 8:20  

ahoj Katka, je mudre ze tak rozmyslas. ale uz teraz napisat ze je to ten prvy? a potom ze ho vlastne este nepoznas? no neviem…

Aky je zivot s egyptanom? :o) zaujiiimavy a vesely. kazdy clovek je jedinecny a cimsi vynimocny. ale jedna vec je u muzov spolocna – ze su to muzi ako taki. maju svoje maniere ako mame my zeny. mne je niekdy az smiesne ked mam hovorit o tom aki su egyptania a ze su ini ako Slovaci. Kazda narodnost ma svoje specifikaa charakteristicke crty. no teraz cely svet zije zmiesany multikulrutny zivot, vela sa cestuje a ludia sa ucia zit s inymi kulturami a narodmi, nieco preberu, nieco si zachovaju, ucia sa akceptovat a tolerovat (poniekotri aj nie)…
vseobecne sa pise ze arabski muzi su ziarlivi a tvrdohlavi, ze povazuju zeny za menejcenne aj ked to hned na zaciatku nepovedia, su klamari a podvadzaju atd… Alebo nie? ja osobne pozeram na cloveka podla toho aky sam nie a ci je egyptam alebo martan. su tam samozrejme iste crty ktore sa u nich skor ci neskor prejavia. kazde priatelstvo, spoluzitie ci manzelstvo predsa stoji na kompromisoch, akceptovani a komunikacii navzajom. pred tym zavaznym „ano“ by sa mala kazda otovrene porozpravat o buducnosti ako si to ten dotycny predstavuje. mala by vyskusat ci buduci manzel nema problem pustit ju s kamoskami alebo trebars byvalymi spoluziakmi vecer posediet pri pive to je len priklad aby ma niekto nechytal za slova). A mnoho mnoho inych dolezitejsich veci. lebo povedat ze „to sa vyriesi potom“ alebo „on sa zmeni“ nefunguje. cloveka je mozne menit mozno do veku 10 rokov, potom je mozne len tolerovat a robit si vzajomne ustupky.
a co a tyka prace a zitia v egypte? osobne som tam nepracovala ale viem ze praca sa hlada tazko – myslim taka co by vyhovovala. ked niekto vystuduje vysoku skolu tak ho asi neuspokoji praca niekde v supermarkete alebo lekarni. najlepsie su zahranicne firmy v kahire a alexandrii, skoly, banky alebo hotely v letoviskach. ale to skor vedia dievcata ktore tam priamo ziju.
krasny den prajem – a tym co su v praci tak nech to ubieha rychlo lebo uz je tu vikend!!!

pretoze napr na mojho slovesnkeho suseda nema ziadem arabsky muz. alebo ze su klamari


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/06/2007 9:10  

??? to dole je preklep ktory mal byt niekde priamo v texte :o) … tato stranka ma skriatkov.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
22/06/2007 13:06  

Trinity ano v tom mas pravdu,mentalita slovakov a arabov je odlisna a prave toto je vela krat dovodom neporozumenia.Mame proste iny temperament,inu naturu ako cisty slovaci a ked sa chceme zhodnut tak obidve strany musia urobit kompromisy.A tiez je to aj o cloveku aky je,ved ani slovaci niesu vsetci pravdovravni na 100%verni ludia,tak aj nie kazdy arab je klamar a zaletnik.Vernost sa ale berie u nas inak ako u vas,muz nieje nauceny k tomu ze musi byt verny jednej zene.Ked zena chce aby jej verny bol,musi sa velmi snazit ho maximalne zaujat aby nemal pocit ze mu pri nej nieco chyba .Teda tu je vernost zasluha a nie povinnost vo vztahu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/06/2007 16:47  

Ahojte dievcata, na tuto stranku som uz narazila aj predty a ozaj ma zaujala, vsetky vase komentare a skusenosti, tak som si povedala, preco by som moju skusenost nezdielala s vami tiez :o)
Tiez mam priatela egyptana, alexandrijacan, spoznali sme sa cez jednu stranku pred rokom a pol, kde sme stahovali hudbu.
A od prveho momentu sme jeden druheho zaujali, tak sme si zacali mailovat a malilovat, neskor sme sa videli aj cez webkameru a pol roka na to mi navrhol manzelstvo, hoci sme sa ani v reali nevideli. Az tento rok v januari, ked som za nim sla, stretli sme sa v Kahire a sli spolu do Alexandrie. Byvala som u nich doma. Spoznala som jeho uzasnu mamku, ktora bola hrozne povahovo podobna tej mojej, a 3 skvele starsie sestry, ktore si nepotrpia na prisne zvyklosti co sa ic odevu tyka, obliekali sa uplne normalne, iba ta najstarsia si zahalovala vlasy. Spoznala som tam za tie dva tyzdne znacnu cast jeho rodiny a prekvapivo dobre ma prijali. O mesiac sem pride on aby spoznal teraz on moju rodinu, a spolu odideme do Egypta a chceme sa zobrat tu aj tam. Co sa tyka povahy jeho a jeho rodiny, nemam ziadne vyhrady, nie su taki zatati arabi ako si napr. moji rodicia mysleli. A co sa tyka jeho spravania a nazorov, proste si pasujeme, a to som zial este u slovenskeho chlapca nenasla, to som som nasla u neho. Nechcem aby to vsetko vyznelo iba v superlativoch, ved sa vieme niekedy aj pohadat, ale to je normalne, takze nakonioec len tolko, ze som spokojna s tym co mam, ze som ho vobec stretla. Luuubim ho :o)
A o tych odletoch, ja som sla cez Budapest tiez a po dlhom zistovani som prisla na to, ze je to asi cenovo najvyhodnejsie. Bez prestupov a let trva len nieco cez tri hodiny.
Tak sa majte kraasne, lubte sa a nech nam to s tymi nasimi cudzincami vydrzi :o)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/06/2007 20:25  

pozdravujem vsetkych. zijem pol roka v alexandrii s mojim manzelom, a neda mi nezareagovat na vsetky baby, ktore rozmyslaju vymenit slovensko za egypt. egypt je minimalne 20, 50 niekde hadam aj 100 rokov za europou. cim su rodinne vazby silnejsie, tym je celospolocenska solidarita slabsia. pravy opak je amerika, kde sa 17 rocny syn osamostatni od rodiny a rodicia v strednom veku si uzivaju ako “ zamlady“ a syn si zije svoj zivot ( teda rodinne vazby su velmi slabe) ale na druhej strane ludia podporuju financne dobrocinne nadacie, posielaju peniaze na konta ludi postihnutych zivel.pohromami, dbaju o zivotne prostredie, neporusuju zakon( silna anonymna solidarita), placu za mrtvym poziarnikom z ich mesta, ktoreho ani nepoznali, su zdvorilli a slusni na verejnosti.Egypt je pravy opak, rodicia sa obetuju pre svoje deti, resp.doslova ziju pre deti, cele uspory minu na vychystanie svadby ( myslim tym kupa bytu pre muza a nabytku a ostatneho zariadenia pre dievca), rodina a vychova deti je prvorada, vazby aj s sirsou rodinou su silne. Pomoc od stryka povazuju za povinnost, nie laskavost.na druhej strane im je verejny zivot ukradnuty, okradat stat, znecistovat zivotne prostredie, tyrat zvierata sa im nezda ako nic zle, resp.hodne pozastavenia sa.egypt je “ tradicna spolocnost“, kde su ulohy pre muzov a zeny rozdelene. ja ho vidim ho “ mens world“, kde muz pracuje a teda prinasa prachy, a vecer sa stretne s kamaratmi, poobede spi. zena je doma, stara sa o deti a domacnost. dnesne zeny uz aj p[racuju, lae vsetky povinnostu im zostavaju. Treba vsak povedta, ze je obvykle, ak im raz za tyzden pride upratovcaka, ak im kosele atd.zehli niekto iny.
mne sa tato „tradicna spolocnost“ paci, na zenach nie je silny tlak spolocnosti, ze musia byt chude, perfektne upravene, mlade, aby si udrzali vernost manzela. Tu zena manzela „vlastni“ a manzel „vlastni“ manzelku. To co ma ubija je spina na uliciach, nedostatok zelene nielen vonku ale aj v bytoch maju ludia radsej umele kvety ako zive, hrozny nevkus, silne spolocenske rozdiely, a nemoznost prejst z jednej vrstvy do druhej, bezohladnost na uliciach, pravidlo silnejsi vyhrava, bez konexii nic nevybavis a nikam sa nedostanes, nie je tu sloboda prejavu, a vlasne je tu vyhlaseny uz niekolko rokov vynimocny stav, pravo sa zneuziva.Egypt su dva svety, jeden vo vnutri a jeden vonku. ten vnutri je krasny, laskavy, priatelsky, obetavy, zabavny a ten vonku je beznadejny. Moja rada pre vsetky dievcata,ktore vahaju nad zivotom v egypte, urobte vsetko preto, aby ste so svojim egyptanom ostali v europe.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/06/2007 16:39  

katarina ano v Egypte sa zije dost tazko,ved sami Egyptania idu robit a zit von,najradsej do statov Gulfu,KSA,Kuwaitu,UAE a ziju tam z generacie na generaciu ,ini hladaju stastie v Europe.Ak si dievca nevezme nejakeho businessmana alebo celebritu tak ma v Egypte dost tazky zivot,dokonca aj vysokoskolsky vzdelany utekaju pracovat von z Egypta lebo su malo plateni.Ved naco by robil v egypte za 200 dolarov ked v Gulfe zarobi 3000 dolarov.Dievcata by si mali preto dobre rozmysliet koho si vyberu za manzela,lebo laska nieje vsetko.Na jednej strane su Egyptania rozpravkovo bohati,na druhej uplni chudaci ze si tu biedu je tazko vobec predstavit


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/06/2007 19:20  

ahoj masha allah, moj problem nie je v tom, ze by sme boli chudobni, to je ten zivot “ vo vnutri“, ktory je super. mozem si kupit co chcem, mozem ist kam chcem….., manzelova rodina je velmi priatelska a laskava. Zivot za dverami bytu je podobny ako ten, ktory som viedla doma. Egypt „vonku“ je vsak deperesivny, vo verejnom zivote je strasna korupcia, zakony sa vobec nedodrzuju ( ak ti napr.vyvlastnia kus tvojho pozemku kvoli tomu, ze rozsiruju cestu, tak ti zan nedaju ziadne prachy, prave naopak ta zastrasuju, ze ti nedaju stavebne povolenie, ak im ten kusok pody „dobrovolne “ nadas.) Myslim, ze ludia z europy si to celkom dobre nevedia predstavit, pokial to sami nezaziju.
Ak sa vsak dievca vyda za chlapca, ktory je este aj chudobny, tak je velmi mala sanca, ze sa v buducnosti k niecomu vlastnymi sila dopracuju. Platy su nizke, pozickovy system ziadny. Ved mozno nebude mat ani prachy, aby isla raz za rok domov. A to uz nehovorim, ak bude mat deti.
Aj na Slovensku sa ludia stazuju, ale okolita europa Slovensko taha dopredu, a aspon je sanca, ze sa vsetko ubera spravnym smerom. tu je sanca nulova. ked sa pozriete na egyptsku vladu, je to vsetko velke rodinkarstvo, zacinajuc a knciac prezidentom, ktory je uz hodnu chvilu na trone, a chce presadit aby bol jeho nastupca jeho syn!!! existuje tu tajna policia, ktora ma neobmedzene pravomoci. egypt je vojenska diktatura….ziadna demokracia…. volby su fraska !, lebo keby boli naozaj lsobodne a demokraticke, tak by vyhrali islamisti a zaviedli sariu. teraz su zmanipulovane, a pri moci su ti isti papalasi, ktori vlastnia polovicu egypta. verejny zivot je velmi odlezity, je sucast kultury spolocnosti ale aj zivota jednotlivca. no…popisala som toho uz dost….egyptania su super ludia, a mojho manzela by som nevymenila za nic na svete….., ale egypt nie je miesto, kde by som chcela zostarnut.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/06/2007 20:08  

dievcata mate pravdu. preto rada chodim do egypta za rodinou, za znamymi ale zit tam? to nie. aj mojmu muzovi to dost vadi – zije vyse 1/2 zivota v europe. chybaju mu rodicia a cela rodina ale ked sme tam tak po 2 tyzdnoch je stastny ze sme len na navsteve. mozno je to smutne povedane ale je to tak – darmo stale kajina patri do 3.sveta so svojimi nablyskanymi bohatymi skupinkami a chudobou a spinou ako vsade inde v podobnych krajinach. mat milych ludi okolo a manzela ktori znesie aj modre z neba nestaci a skor ci neskor to mozu byt z toho problemy. ja napriklad by som nemohla byt v krajine kde plati cenzura a sloboda prejavu = ziadna sloboda. ani europa nie je ideal ale urcite je o vela vela krokov pred afrikou.
ale tradicne na zaver – vzdy zalezi na to jedinom konkretnom pripade :o)

inak dnes idem na egyptsku ambasadu po opat nejake „mile a potrebne“ papiere. ale uz to budu snad tie posledne aj ked to si vravime zakazdym. tak prajem pekny den a dnes ho prajem aj sebe :o)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/07/2007 10:34  

Ahojte dievcata! so zaujmom som si precitala vsetky prispevky , pretoze aj ja mam priatela egyptana.Sme spolu 1rok ale v skutocnosti sme spolu stravili len 28 dni v roku…inak nas spaja len skype , sms – ky a mail…. a ako on hovori ..heart conection ´´ :o) vyskusali sme si v hurgade zivot ako spolubyvajuci a zijem :o) teraz ale stojim pred dalsou skuskou , mam za nim ist do Kahiry …. a to je uz ine kafe si myslim … trosku mam obavy z tohto mesta …. zijete tam niekto ? viete mi prosim priblizit zvyky a bezpecnost v tomto meste ? je vobec mozne aby sme tam spolu byvali ako parik? on vravel , ze budeme musiet vybavit k tomu nejake papiere /ale nie orfi / ani on sam zatial nevedel presne/alebo mi nieco taji …ja uz neviem po tych horor stories co obcas citam na nete/ Ak mate so zivotom v Kahire nejake skusenosti , prosim napiste mi , dakujem vopred !


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/07/2007 13:33  

Ja zijem v arabskej krajine,v Egypte som velmi casto,poznam zvyky,zakony.Nebudes s nim moct byvat legalne pod jednou strechou.Jediny dokument ktory toto umozni je SOBASNY LIST.Nie urfi manzelstvo co je vlastne tajne ale legalne uzavrete manzelstvo.Ak si ho nechces brat,neradim ti podpisovat ZIADNE papiere.Mozes si vsak najat zariadeny byt a on ta moze navstevovat tam.Najlepsie v Maadi alebo Zamalek ale da sa aj priamo v Cairo len budete viac na ociach zvedavych.Inak Cairo je velmi plne,ludi,aut,hodne smog na kazdom rohu ozbrojena hliadka,takze je tam velmi bezpecne,vsetko je monitorovane a pod kontrolou a je tam lacno,plno modernych obchodnych domov,City stars je nadherne,Gneena,1.mall,je ich tam vela a vela restauracii,hotelov,uvolnena atmosfera,rozhodne je tam vacsia zabava nez v Sharme a Hurghade,co su vlastne dediny


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/07/2007 14:37  

EGYPT : A co by sa stalo, keby som s nim normalne byvala bez sobasa v kahire?? Co nam mozu urobit??? Ved predsa nie sme v neslobodnej krajine, mozme spolu zit aj bez toho, ci nie?? Co nas daju zavriet?? To pochybujem.
Prosim ta, mohla by si mi poradit ako je to tam s pracou? Konkretne v Sharme. Ake papiere k tomu potrebujem? A dostanem pracovne viza alebo nie?? Moj priatel mi povedal, ze ked tam pridem, tak s pracov nebudem mat zaidny problem, ze v hoteli kde pracuje aj on ma bez problemov zamestnaju…len mne sa nejak nezda, ze by to bolo take jednoduche. prosim, porad mi, ty o tom asi budes vediet viac kedze to tam poznas. Co musim urobit pre to aby som tam mohla pracovat? Musim si ho zobrat za muza aby som dostala pracovne a pobytove viza?? Inak to nejde?? A ako dlho take vybavovanie trva?? Myslim svatba alebo tie viza… DAKUJEM vopred.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/07/2007 15:17  

ahoj lenka, ty si to dufam nemyslela uplne vazne. ja nerozumiem dievcatam ktore su ochotne rychlo rychlo uzavriet sobas len aby boli s krasnym tmavym egyptanom s ktorym si bola 28 dni v roku (si na tom ovela lepsie ako vacsina, co je tam na 10 dnovej dovolenke). kde sa stratila vasa hrdost a najma rozum? ale na druhej strane kazdy je strojcom svojho stasia a ja to prajem aj tebe.

vsetko sa da, aj pracovne viza ked chces a da sa to aj bez sobasa, ale nie je to take lahke ako v Europe. skus to premysliet do detailov, ci i stoji sobas s niekym koho poznas 28 dni life a rok cez sms. ako to asi bude za taky rok, dva, tri… pretozesobas nie je iba tak, ako matfrajea a ked ta nastve tak bye bye.

mojho manzela stryko je pravnik v egypte a tiez nam urobil taky fake „sobas“ aby som si predlzila viza ked sme este nemali vsetky legalne sobasne papiere hotove. v tej listine sa podpisuje ze si jeho zena, napise sa tam nejake veno atd atd, ale nie je to uznavane nikde inde ako v egypte. tzn ked pojdes na nasu slov.ambasadu a budes chciet mat pre neho ako svojho muza viza do SR tak to mozes zahodit a budes jedna z tisic. dalsia vec, taketo „sobase“ sa tam kontorluju a problem nebudes mat len ty ale najma on. pisala si, ze slobodna krajina… :o) no v tomto teda urcite nie, jeho mozu odsudit a zobrat do vazenia ak zije nelegalne bez sobasa a teba ak sa nemylim mozu aj vyhostit z krajiny. kontroluje sa to napr v meste, hliadky zastavuju take zmiesane pary a napr aj v hoteli musis ukazat sobasny list. nas s tym fake sobasnym listom dokonca kontrolovali pri pyramidach (to bolo sice nejakych opar rokov nazad ale je to stale to iste).

som sice vydata za egyptana a mam ich rada, kulturu, zivot, spravanie, ale neda mi necudovat sa nad takymito postupmi. na jednej strane ano nemozu tam zit slobodne, chodit za ruky po meste bezsobasa, no na druhej strane by som sa urcite nevydavala len aby som bola s nim. ved na sobas treba poznat toho cloveka a nie si ho najskor zobrat a potom sa uvidi…ale to je na kazdej z nas/vas, ja to len proste neviem pochopit. ine je pisat si s niekym a byt s nim par dni, a ine je sa kazdyden s nim zobudzat, riesit veci kazdodenne, start sa o domacnost, vediet aky je, ake su jeho tie najobycajnejsie zvyky… ale to nemusim pisat, to predsa vieme vsekty…

no postup sobas, hladanie prace a byvania je dost by som povedala opacny ako by to malo byt. skus si najskor len tak pozriet ponuku prace v kahire, poslat par CV, zavolat aby si vedela aky je „no problem“ s pracou pre slovenku v egypte. ale zase nemenovana CK berie delegatky, to viem ze sa da v pohode a rychlo, ale si platena a zamestnana v podstate na slovesnku. a tak je to priblizne s pracou v egypte pre europanky = zahranicne firmy su najlepsie.

neviem co by som ti lenka povedala co mas a co nemas urobit. to ti asi nepovie nik, aleurocte si to premylsi. odpovedz si napr na toto: vezmes si ho a o par mesiacov prides na to ze si s nim rozumies cez mail a sms ale ked ste spolu ze to nejde. co potom? a podobne. a ked v tom budes mat jasno, tak sa rozhodni. vela stastia…krasny vikend vsetkym!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
06/07/2007 16:13  

Trinity – ahoj ! ty si si tusim spojila trosisku Lenku so mnou 😮 ) ale ved pohoda . Verim , ze aj Lenke je k niecomu tvoj prispevok uzitocny tak ako mne . Mna by teda nenapadlo vydavat sa len preto , ze chcem mat vedla seba cokoladoveho fesaka ,alebo ze mi to zaisti pracu , to vobec nie. Verim , ze ked sa rozhodnem pobudnut v egypte pojde to aj bez sobasa . So spolocnym byvanim to asi bude uz horsie ako tak citam ,ale kazdy problem ma riesenie a ked riesenie nema, tak to jednoducho neriesim …
Uprimne ti vsak zavidim , ze uz mas tieto konkretne problemy za sebou :o) pekny vikend


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Slováci a Češi v Afrike
Stránka 3 / 152 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.