Ako vychádzaš s "domorodcami"?  

Stránka 2 / 7 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
24/01/2005 18:13  

Myslim, ze mas stastie na moslima. Zijem tiez v EU, poznam vela moslimov vdaka mojej praci, nikdy v zivote by som si s nimi nic nezacala… Hlavne potom, co som sa s nimi rozpravala o ulohe zeny v ich rodine. Bud RADA, ze ten tvoj je INY ako zvysok moslimov. Tu, nedaleko nasej ulice jeden ziarlivy Turek umucil svoju byvalu zenu k smrti a este k tomu jej svagrinu, ktora bola tehotna. A aby tomu nebolo dost, prikazal svojmu bratovi sa na to vsetko pozerat. Bol to Turek, ktory sa uz narodil v Europe! Takze nemozem povedat, ze nebol dostatocne integrovany…. O kazdej nemoslimke tvrdia, ze je kurva – pretoze ma napr. vystrih. Zazila som, ako mali chlapci /8rocni/ nadavali jednemu krestanskemu dievcatku, ze je K…A, pretoze mala suknu nad kolienka. To, ze su doterni, je absolutna pravda. Budu Ti strkat do ruky svoje t.c. len aby si im zavolala atd. Ak im povies, ze Ty si vydata, tak maju tu drzost sa spytat, ci Tvojmu manzelovi nebude vadit, ked sa s nimi vyspis!!!! Takze si o nich prosim Ta, nerob ziadne iluzie a radsej sa drz toho svojho a snaz sa ho ovplyvnovat, aby bol na Teba len dobry. Takisto poznam dve vynimky z pravidla – ale to je na dlhe rozpravanie. Vacsina je vsak sprosta, dotierava, spinava, hlupa a namyslena. BOHUZIAL.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/01/2005 8:48  

vela ludi si tu myli pojem, tmavy a moslim. tie dve veci nemusia mat nic spolocne. moslimovia pochadzaju vacsinou so sev. afriky, turecka, albanska az po arab. poloostrov. tim, ze hlavne v europe je vela pristahovalcov a nadsencov tohto nabozenstva, mozu mat blond vlasy a modre oci. hygienu by mal kazdy moslim dodrziavat, cital som knihu o nabozenstvach, oni ju dodrziavaju, az na niektore arabske krajiny, kde je pocas ramadanu zakazane pouzivat deodoranty. a teraz nebudem hodnoti cely grecky narod podla 8 spinavych grekov, zijucich v 2 izbovom byte, pripominali mi slov. ciganov. nepracovali, televizor a radio bezali cely den a tak nahlas, ze to ocula cela bytovka, nieco take ako raz do mesiaca vytreit schody sa tam neodohralo za cely rok, co som tam byval, platit nadobu na smeti, naco, alebo to hadzali platicom do nadob, alebo odnasali do kosa k autobusu, kradli prasok na pranie a prali v cudzich prackach, a bolo toho omnoho viac. najprv som si myslel, ze byvam v zlom prostredi, ale ostatne rodiny, aj tie potmavsie boli ok. napriek tomu som sa radsej odstahoval, ked sa k nim mal este jeden pristahovat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/01/2005 10:38  

Nebudem kritizovat nikoho konkretne, len vztah muzov v polootvorenych koseliach a vyblednutych sakach s ciapockou na hlave k zenam v kabatoch rovnako sirokych ako dlhych so satkou na hlave, bez ohladu na pocasie. vychadzaju z lidla alebo aldi, muzovi visi z huby cigareta, hompala si rucickami na vsetky strany.zena v pokrocilom stupni tehotenstva vlecie dve, tri tasky s nakupom a vrece s cibulou a zemiakmi. Nastupia spolu do mestkej dopravy, ohladuplni cestujuci ponuknu miesto zene, muz je vsak rychlejsi ako ona a pravdepodobnejsie aj unavenejsi, ved vlecie svoje prezrate brucho dlhsie so sebou, ako jeho tehotna zena spolocne dieta, tak sa posadi. Nastupi dobre vyzerajuca kocka, muz si uvedomi, ze je vlastne gentlemant a ponukno to miesto. Kocke. Konecne vystupuju, zena s taskami, muz potrebuje volnu ruku, aby si mohol zapalit cigaretu. Tak toto som videla a nie raz. aAke je to nabozenstvo islam? Ponizovanie zien, ak zena porodi syna, stupne na okamih v ociach muza, ak dceru, je zaradena medzi tie neschopne. Aku hygienu moze moslim dodrziavat v afrike, kde je problem s vodou? Precitajte si par knih, napr. Waris Dirie- Pustny kvet, Dcera kocovnikov, alebo ine od moslimskych autoriek, ktore sa museli vzadat rodiny, aby sa mohli presadit. Neviem, ci zaradit moslimske zeny medzi silne alebo slabe. Urcite maju isty druh sily, ktory ich nuti prezit, ale su slabe, ked sa proti tomu nevzburia. A moslimski muzi? Z mojmho pohladu svine. A svina je pre moslima necista.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
25/01/2005 11:57  

Monika- ano mas pravdu, grekyne to doma musia mat typ top, aj si kupia na to najperfektnejsie pomocky 🙂 no nemysli si, ze ich aj obsluhuju! Na to maju upratovacky, ktore im chodia 1-2 krat do tyzdna. Moj manzel este pokial zil sam tiez mal. Ked sme zacali zit spolu tak som to veli rychlo zrusila lebo po prve nevedela som ako sa mam pri nej tvarit – bolo mi blbe sa na nu len tak pozerat a vyvalovat si sunky a tak som jej pomahala 🙂 po case som si povedala, ze ved doma som to vzdy zvladla tak preco by som to nezvladla aj tu! A po druhe sa mi zdalo zbytocne vyhadzovat na nu cca 50 EU tyzdene.

Marian – spravne hovoris, ze netreba sudit narod podla par osobnych zlych skusenosti. V kazdom sa najdu rozny – ved aj u nas, nie? A este nieco ku grekom. Tak ako mi mame problem s ciganmi tak greci maju s albancami. Cigan v zahranici povie, ze je slovak(ved ma take obcianstvo tak ma na to pravo! a aj po slovensky rozprava) a velmi tazko to niekomu vysvetlis „ved to je cigan!!!“ nepochopia ta ver mi! par krat som sa o to uz pokusala. A tak isto maju greci problem s albancami – po 2.svet.vojne sa v Albansku nastolil taky tazky komunizmus- diktatura, ze kazdy chcel odtial ujst. A kam utekali? Ved do Grecka – lebo to im bolo najblizsie.Teraz po tolkych rokoch vela z nich ma aj grecke obcianstvo a rozprava len po grecky a lamavou albancinou, vzdali sa niektori aj islamu a presli na krestanstvo ale nezmenili sopsob zivota – bordel, zlocin atd.. Tiez ich nechcem hadzat vsetkych do jedneho vreca lebo viem, ze su tu aj velmi slusne albanske rodiny presne tak ako nasi cigani. Ale zial bohu v GR vladne velka nenavist voci albancom a myslim si, ze ich aj tak trochu deskriminuju – v zamestnani, medziludskych vztahoch atd. Takze logicky ked nemaju moznost lepsieho zamestnania tak kradnu, pasuju drogy, prevadzkuju prostituciu…Tak ako cigani u nas. Preto Marian mozno ani nevies kto to tam s tebou byval. Aj ked samozrejme je mozne, ze to naozaj aj boli nejaky greci bordelari – vzdy je mozne vsetko! Tak ako slovak moze byt bordelar , zlodej, ozran, ktory tyra a mlati svoju zenu atd.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
26/01/2005 4:21  

Chcem sa vyjadrit k temu zapachu, pretoze sa mi zda, ze o nej diskutovali len Europania. Pocas 5 rokoch prace (substitute – zastupujuca ucitelka?) som stretla tisice deti, tucty a tucty Muslimov, a vela s tmavsou kozou. Niekolkokrat som bola sama biela osoba v triede. S vynimkou par ziakov po telocviku, som nikdy necitila neziaduci zapach. A to zijem na juhu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
30/01/2005 0:03  

Ja som stretla velmi milych arabov a dokazala by som si predstavit aj manzelstvo.Zalezi od charakteru cloveka a od toho co chce do vztahu dat a co od neho aj ocakava.Moj manzel je rakusan.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/02/2005 9:11  

[zaslané pred odstránením príspevkov hrubo porušujúcich pravidlá tohto fóra]
K obriezke… Orezavaju sa oba vierovyznania, poniektore moslimske narody zasivaju dievcata, ked maju asi pat rokov, aby potom v svadobnu noc muz moslim mal istotu, ze zena je panna. vnikne nasilim alebo si ju nareze nozom. po porode sa znova zasije, dodalsieho styku. citala som knihu od warie dirie, opisovala vlastnu skusennost, robi sa to povacsine v pusti a s nesterilizovanymi starymi ziletkami a ihlami. vela zien zomiera na infekciu aj v densnej dobe. takze, nie kazdy moslim je costy a cistotny, ked v somalskuobcas naprsi len raz za dva roky a normalne nabozenstvo to asi tiez nebude, ked nicia zeny fyzicky aj psychicky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/02/2005 9:17  

[zaslané pred odstránením príspevkov hrubo porušujúcich pravidlá tohto fóra]
no,to ma sice nenapadlo, ze to mohol byt aj zid, ale aj tak sa tmavym na dialku vyhybam a svetlych hned pytam, akeho su vierovyznania a zvalim to na seba, ze pre mna prichadza do uvahy len katolik alebo evanjelik. a myslim, ze zidov je tu malo, alebo o sebe vediat nedaju, tak ako islamisti. ti su roztahovacni a drzi.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
01/02/2005 19:26  

Zeby boli islamisti domorodcami v tolkych krajinach? zeny, spamatajte sa, urcite mate kazda inu skusennost s inym muzom, moznoze aj dve s tym istym a ani o tom neviete. kazde vierovyznanie je ine, ja som bez, slobodny a cakam na inteligentnu, slobodnu slovenku, ktora sa za svoje meno a prispevok nebude hanbit.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/02/2005 8:42  

[zaslané pred odstránením príspevkov hrubo porušujúcich pravidlá tohto fóra]
no, tema sa nam pekne zvrhla na nechutenstvo. citat sa to dalo, ako tak, kym sa debatovalo o vztahoch. ale ked uz niekto niekomulezie do slipov, tak to uz nie je na debatu na urovni. asi by kazdy debatujuci tu mal byt registrovany a stat si za svojim menom. styria anonymni a alenka v risi divov.kde sme? inac, s tymi domorodcami maju mozno poniektore aj pravdu. poniektori tmavi su tu viac doma a roztahovacnejsi, ako rodeni domaci.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
02/02/2005 9:03  

[zaslané pred odstránením príspevkov hrubo porušujúcich pravidlá tohto fóra]
monika, s tou registraciou mas pravdu. uz som napisala navrh do redakcie. samozrejme, zaujimaju ma nazory inych, rada si ich precitam, ale co ku komu priradit, ked sa styria za sebou volaju anonym?ak sa niekto nudi a nema s kym komunikovat, trepe tu blbosti. stranka by mala pomahat a spajat, nie rozdelovat a urazat.


ReagovaťCitovať
 imported_admin
Zaregistroval sa v roku 2004
Príspevky: 59
02/02/2005 9:28  

Milí čitatelia,
redakcia Exil.sk si veľmi cení váš úprimný záujem prispievať do tejto témy, ale ako si už mnohí stihli všimnúť, niektoré príspevky začali byť v rozpore s našimi pravidlami (viď nižšie), preto boli bezodkladne odstránené z databázy.

„…nie je dovolené publikovať žiadne hanlivé, neslušné, vulgárne, nenávistné, zastrašujúce, sexuálne orientované, či iné príspevky, ktoré môžu porušovať zákony SR alebo zákony krajiny, ku ktorej má autor príspevku priamy vzťah. Takéto príspevky budú z fóra odstránené.

Ďakujeme za pochopenie!
Váš Exil.sk.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
05/02/2005 11:26  

Tiež som si všimla, že sa to tu vymklo spod kntroly…Hlavne to urážanie sa navzájom veľmi sa mi protivilo. Dá sa vyjadriť názor aj inak ako urážkou! Som toho názoru, že nikto nemá právo nadrďovať sa a cítiť sa byť o niečo viac alebo hodnotnejší len preto, že má určité vierovyznanie, národnosť alebo farbu pleti. Práve šovinizmus, fašizmus, rasizmuz atď. sa dnešná civilizovaná spoločnosť snaží prekonať. Aj keď zahraničná politika určiých krajín tomo protirečí, nemusíme sa aj my spustiť tam dole. Hlavne keď žijeme v zahraničí mali by sme vedieť rešpektovť druhých a mať trochu viacej otvorenú myseľ… to be OPEN MINDED


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
07/02/2005 12:17  

Jana (Grecko) suhlasim s tebou. Kazdy prejav nenavisti k ludom ci uz kvoli farbe pleti alebo kvoli vierovyznaniu je hrozny. K tejto stranke som sa dostala nahodou, kedze som chcela vediet nieco o Slovakoch zijucich v zahranici. Pozorne som si precitala prispevky a som ZHROZENA. Moj partner je muslim, pochadza z Maroka a je skvely. Vo vztahu je dolezity respekt a tolerancia. Nikdy mi nic nezakazoval ani nevnucoval. A NESMRDI!!!!! Naopak! Krasne vonia a je ovela cistotnejsi ako mnoho mnoho bielych muzov. Fakt netreba hadzat vsetkych do jedneho vreca. Zalezi od toho kto ma ake skusenosti a na akych ludi natrafi. Tu na Korzike je velmi vela arabov a jedni su taki, druhi onaki. Kazdy sme iny, rovnako my, bieli. Kolko bielych tyra svoju manzelku a svoje deti, kolko bielych je alkoholikov, pasakov, vrahov a dilerov??? Treba len otvorit oci.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/02/2005 14:40  

…dnes som abludila na stranky exilu aj na temu“manzel“…hm…cudne,ze na to,aby sa clovek umyval alebo neumyval musi mat nejake vierovyznanie,ale to asi uz poznam dost vela…voda a mydlo a slusnost nemaju ani farbu pleti a ani vierovyznanie-o)cudujem sa,ake to mate skusenosti a ako ste si tym delenim na farbu a vyznania iste-o)))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/02/2005 14:43  

pre evu,co nenavidi turkov….ja som zase zjedla na Slovensku parok a dostala zltacku,vari mam hovorit,ze su slovaci spinavi?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/02/2005 14:49  

alenka v risi divov: mam inu skusenost a to z arabskeho suku-trhu(za mojou pracou managera som precestovala vela krajin azie)Udivilo ma jedno,tehottnej arabke sa rozviazla snurka na topanke a jej manzel obtazkany nakupom a dietatom na rukach sa s laskou ohol k manzelkinym noham a tu rozviazanu snurku jej zaviazal…ja mam zase taketo skusenosti,ale ak ide o emigrantov,ktory nemaju svoje pohodlie domova a su to len ekononicki emigranti niekedy zabudaju na slusne sposoby a vidno to aj na nasich obcanoch,ked sa s nimi stretnem nahodou tu v Taliansku,staci pozriet na turistov,co pouziju socialne zariadenie pri autostrade…veruze ja viem,ze doma sa tak nechovaju,ale preco sa tak spravaju vonku za hranicami?..asi je to nakazlive)))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
10/02/2005 17:05  

narody su rozne, vierovyzanania su rozne. kazdy z nas sa priklana, k tomu, co mu najviac vyhovuje. pravdupovediac, nepisem teraz o vierovyznani, to sa nedozvie nikto len z pohladu na dotycneho, pisem sfarbeni. s tymi potmavsimi a celkom tmavimi mam problemy. su doterni. a to co tu pisala alenka v risi divov, asi sa pomylila, mala to byt alicka, ale nevadi, som uz par krat videla aj tu v nemecku. ale kludne to mohol byt aj nemec, potmavsi, v obsuchanych satach. kazdy z nas je iny, kazdy ma svoje dobre aj zle stranky, s tymi musi mat partner dotycneho jasno. samozrejme, v poniektorych islamskych krajinach zeny este nemaju silu vzopriet sa muzskej nadvlade, nechaju sa tyrat, ale su islamske krajiny, kde sa uz zeny dostavaju aj dopolitky. minule som citala nejaku reportaz o spanielskua taliansku, pisali tam, ze hlavne v juznom taliansku a spanielsku su zeny najviac tyrane vlastymi muzami. a to som zila niekolko rokov s talianom z juzenho talianska. mozno mozem hovorit o stasti, ze nas vztah skoncil rozchodom kvoli odlisnej kulture, napr. zivot pod jednou strechou s celou rozvetvenou rodinou, aj ked tam vsetco nebyvaju, ale dennodenne navstevy vsetkych pribuznych by asi liezli na nervy aj tomu najspolocenskejsiemu tvorovi na svete, rodinou, ktora neakceptuje tvoje nabozenstvo a zvyky viest domacnost a varit na slovensky sposob, oznamovat kam idem a kedy pridem vsetkym tetam, miesat sa do intimneho zivota dvom dospelym osobam, zarabajucim ale nezosobasenym, prikyvovat, len aby hlava rodiny bola spokojna a aj tak nikdy nebude, tak to nebolo nic pre mna, slovenku. dnes som vydata za muza, svokra sa mi do domacnosti nemiesa, pride a ide vtedy, ked to vyhovuje mne a nie jej, ak nachystam volaco slovenske, tak si vypyta recept , oslovujem ju krstnym menom a tykam jej, talianskej skorosvokre som mala hovorit mama a vykat, pod. ako na slovensku, hoci som evanjelicka, mam urcite pochybnosti oexistencii boha, svokrovci to vedia, ale tvrdia, ze nie viera v boha nas robi dobrymi krestanmi, ale pomoc bliznemu. pomaham v kostole, varim obedy chudobnym dochodcom, hadzem mince zobrakom. v taliansku som raz hodila dedkovi cosi do klobuka, svokra, katolicka bola so mnou, skoro ma zozrala pre dve ura, ktore ani neboli jej. tolko moja skusennost, som spokojna s mojim muzom a na minulost sa divat len s usmevom a pochopenim. zenska musela predsa nieco povedat, ved mlcala len dve minuty.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/02/2005 13:01  

🙂 tak taky vztah aky ma Jana s muzom nemcom a jeho rodinnou, konkretne svokrou, tak ja mam teky isty s muzom grekom. Moja svokra, ktor byva 30 min autom od nas chodi k nam menej casto ako moja mama so Slovenska 🙂 a bez zavolania ani nepride. To mi skor ideme k nej ako ona k nam, a stretavame sa tak raz – dva krat do mesiaca. Mame super vztah, navzajom sa respektujeme a vzdy sa ma snazi prekvapit nejakym novym slovenskym jedlom , na ktore si zohnala recept. Potom je zvedava ci sa jej podaril a ci je to ako doma. Na Slovensku bola manzelova rodina uz 2 krat a velmi sa im tam paci. Su veriaci krestania ale do kostola chodia len na vyznamne sviatky ako vianoce a velka noc, my ani vtedy ale maleho posielame s babkou nech vidi. Nikdy sa nam nikto nestaral do zivota – ani manzelova a ani moja rodina. Aj ked moja mama na zaciatku mala vseliake pokusy zamaskovane prehnanou starostlivostou, ktore som vsak velmi rychlo stopla. Treba si vediet uztrazit sukromie.
A ked sme pri novinach a mediach, netreba slepo verit vsetkemu co si precitame v nejakom casopise alebo novinach, alebo pocujeme v spravach…Tolko krat som zazila odkedy som tu, ze mi volala mama, vystrasena zo sprav – „boze mate zaplavy v celych Atenach????“ a to sa len trochu nahromadila voda v jednej casti pocas velkych dazdov. Potom:“ zautocili na vas teroristi????“ a to nejakly anarchisti hodili vacsiu petardu na policajnu stanicu atd. atd. Uz davno som si uvedomila skreslenost medii a ich vymyvanie ludskych mozgov!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
11/02/2005 17:19  

x janku goegel:

jani a nie je to,len spolocenskym postavenim?je pravda,ze taliani ziju rodinnym zivotom,to,ze si musela svokre vykat a hovorit jej mama ja osobne nepoznam,vsetci okolo mna si tykaju a svokre hovoria krstnym menom a nuz strava je velmi odlisna v taliansku,dnes bohuzial svet kpiruje zdravu stravu prave od nich,ale podotykam,ze slovenske jedla rada ponuknem svojim priatelom,su vdacni ..ocenia ..ale v lete by som sa veru marne snazila,skor akceptuju nasu kontinentalnu stravu v zimnych mesiacoch,co sa tyka nabozenstva,je tu sice papez a vatikan,ale skor som presvedcena,ze tu je to take volnejsie ..verit,alebo neverit…sama som veriaca,ale ak mi dal dobry Boh aj rozum,iste veci su pre mna vo viere neakceptovatelne..nuz tak ten rozum aj pouzijem..Janulka,skor je to asi,z akych socialnych podmienok,kto pochadza…na Slovensku mam malu chalupu po starych rodicoch nedaleko madarskych hranic,ak by som tam mala porovnavat sposob zivota so zivotom v Bratislave asi by som nikdy neuverila,ze aj ti tam a aj v BA zije jeden narod…problemy tyrania zien su vsade…a bohuzial svet ukazal pravdu nie velmi davno,ze je to prave Amerika a nie zaostale staty,ktovie,ci raz to,ze zeny bojuju za svoje prava dojde aj do malych dediniek vo svete a je to jedno,v ktorom state este je vela,co robit


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
13/02/2005 14:46  

evi, ja som nepisala, ze vsetci taliani su rovnaki, iba ja som natrafila na toho nie celkom spravneho, aspon co sa jeho rodiny tyka. ja mam na slovensku ukoncenu hotelku, na vysku ma nezobrali, moj ex ma nedokoncenu ucnovku kuchara,pizzapekara. jeho matke isli oci vypadnut, ked som jej povedala, ze moja mama zije uz 20 rokov rozvedena, ale ma priatela a vydavat sa nechce, ze ma vodicak a vie si opravit vsetko sama v domacnosti. urcite je rozdiel aj medzi juznym talianskom a severom, neviem, kde zijes ty, ja som bola v kalabrii, par km od cosenzi, a poviem ti, ta dedina bola vacsi zapadakov ako hociktora dedina na vychodnom slovensku, autobus chodil dvakrat denne do cosenci a dvakrat spat. ale som rada, ze to skoncilo tak, ako skoncilo, inac , keby som sa mala talianskej svokre prisposobit, tak by som mala kvetovane vankuse a zaclony, pozlatene salky a pohare, nabytok vyrezavany so zlatymi ornamentami(neviem, co chcu dat tym poniektorinajavo, ale nevadi) a vsetko ostatne, o com si iba taliani myslia, ze je pekne. dnes mam zariadene podla mojho vkusu, dostala som od svokrovcov a mojej rodiny na to peniaze, svokra bola so mnou dokonca aj nakupovat, povedala si svoj nazor, ja som si ho vypocula a mam, to, co som chcela. este na porovnanie, obidve svokry zeny v domacnosti, nemecka tri deti, talianska tiez, nemecka vymalovana, vycesana, sportovo nahodena, 56 rokov by si jej zdaleka nehadala, talianska, sedive vlasy, trvala, satova zastera,aku moja stara mama nenosila uz pred 20 rokmi, co su sminky, ani nevedela, a ked som ju videla prvy raz, myslela som si, ze je to babka a nie matka, a to ma dnes asi 56 rokov a uz pred tromi rokmi vyzerala hrozne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/02/2005 14:35  

som rada,ze si si vybrala lepsie)) inak poviem Ti prihodu spred asi desiatich rokov:Boli sme s manzelom na nevsteve na Slovensku a okrem ineho nas znami pozvali aj do jednej nemenovanej dedinky(aby som nikoho neurazila).Bolo asi 11 hodin,planovali sme vylet do kupelneho mestecka vzdieleneho asi 6 km.Zrazu zostal moj manzel pri pohlade na masu ludi,co posedavali na muriku pred obchodom velmi udiveny a poziadal ma,aby sme tam na chvilu zastali.Ludia cakali,kym privezu cerstvy chlieb z nedalekych pekarni,zeny s flaskou piva v ruke debatovali a trpezlivo cakali,kym ten chlieb privezu.A na moje prekvapenie,ci mlade a ci starsie mali na sebe satovu zasteru a ak mi veris,ci nie na hlave veruze trvala v sedivych vlasoch,ake bolo moje prekvapenie,ked to potom manzel tu spominal a tiez z toho urobil narodnu modu.Stvalo ma to,ani si nevies,predstavit:)Vlani na jar som bola na Slovensku sama(narodna hrdost k voli satovym zsteriam mi nedovolila ho vziat sebou)-o)) a veruze som bola rada.Sedela som na lavicke na namesti vo Zvolene a udivene konstaovala,ze oblecenie zvolencanom je nasledovne: treningova suprava kupena u vietnamca k tomu plastikove botasky a v ruke igelitka..a zachmureny pohlad,dobry dojem to na mna neurobilo a bola som rada,ze nebol tam vtedy so mnou moj manzel a zase o tom nevykladal.No radsej predstavujem svetu tu,kde zijem Slovensko obrazkami Vincenta Hloznika,sem tam donesiem nejaky obraz napriklad od pana Pruknera,ak pride do Firenze spievat pan Stefan Margita,obvolam vsetkych znamych a snazim sa ich tam na to vystupenie dostat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/02/2005 15:44  

Mas pravdu Evi! 🙂 Ja som si tiez vypocula od slovakov o grekoch a grekynach, no skutocne neviem kde to nabrali lebo skutocnost sa ukazala ako prevy opak! Zeny su omnoho modernejsie ako slovenky, 50 rocnej by si dala 35 a podobne. A zase je to ine na vidieku – tam zazies aj tie sedive babicky v ciernom, lenze nemaju 50 ale 80-90-100 rokov (koli strave a hlavne olivovemu oleju sa tu ludia dozivaju vysokeho veku). Aj na vidieku sa moderne obliekaju a spravaju, dobre nehovorim teraz o nejakych lazoch 🙂 Tiez manzel zira na Slovensku ked v meste ideme von napr. v nedelu na kavu a vidi mlade baby v teplakovej suprave, alebo vytahanych ryflach a trickom po kolena. A tiez s pitim a alkoholizmom mas pravdu Evi – take nieco ako postavanie pred obchodom alebo stankom skoro rano a byt opity je snad jedinacny pohlad na Slovensku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
14/02/2005 22:36  

Mila Eva,
trosku ma boli, ked citam, ako si zhodnotila oblecenie radovych obyvatelov mesta Zvolen – len Ti pripomeniem, ze tam, kde je okolo 24% nezamestnanost si ludia velmi vyberat nemozu a su nuteni nakupovat lacne veci(napriklad aj od Vietnamcov). Treba si uvedomit, ze Slovensko to nie su len obrazy Vincenta Hloznika ci bravurny spevacky vykon pana Margitu, ale hlavne Slovaci zijuci na Slovensku a snaziaci sa prezit od vyplaty k vyplate.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/02/2005 8:11  

jani z grecka, moj muz ziral len raz na chlapov pred krcmou v teplakoch. a vies, co urobil? kupil si hned troje bavlnenych teplakov a pocas dvoch tyzdnov na slovensku si ich striedal. co bolo horsie, on sa rozhodol v tych teplakoch odsoferovat cez cele rakusko a juzne nemecko do stuttgartu, problem mu nerobilo ani na benzinke vystupit a tankovat, ani ist ku kase a zaplatit. myslela som si, ze je to len chvilkova zalezitost, ale potom sme sa vybrali do danska, on zase v teplakoch, po ceste spat sme sa zastavili v sev.nem pri starom otcovi, ja nahodena, upravena, moj muz v teplakoch zo slovenska. obcas beha tak aj tu v nemecku, mna uz s tym nenahneva, ale svokru ano. a to ja sa hambim ist nenasminkovana k pekarovi. ja len verim, ze raz ho to prejde, a vezme si nejaky lepsi priklad zo slovenska.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
15/02/2005 15:46  

🙂 pozdravuj manzela Jani! moj sa tiez na SL. prisposobuje slovenskemu stylu zivota, a obcas tiez vystraja nieco take – napr. si v Tesku kupil lacne tenisky a nosil ich aj tu az kym sa mu nerozpadli. Potom jednu skaredu strikovanu ciapku! boze, ta ma najviac vytaca ked si ju este aj dnes niekedy nasadi 🙂
To co som napisala, ze ziral tak to bolo skor na zaciatku. Dnes uz pozna slovensku mentalitu a snazi sa ju chapat, aj obliekanie – hlavne ked nie su tie moznosti ako podotkla aj Katka z Belgicka. Pozna a uz davno prekukol aj sloveky ( ktora je seriozna, scitana, kulturen zalozena a naopak) este predtym ako sme sa zoznamili. V tomto pohlade su dost velke mentalitne rozdiely medzi slovenkami a grekynami. A greci muzi, ktori nezili v zahranici su na tuto ich „hru“ medzi zenou a muzom zvyknuti – vyzyvave obliekanie, koketovanie ale neprekrocenie urcitej hranice. Preto su velakrat prekavpeni, ze dievcata so Slovenska, Ceska, Polska a pod. im na tuto ich hru velmi lahko naletia. Napriklad moj muz si aj to vsimol na Slovensku, ze velmi vyvzyvavo sa obliekaju len prostejsie dievcence. Taketo rozdelenie v Gr neexistuje podla oblecenia – zeny sa vo vseobecnosti ( aj profesorka na VS) lubia obliekat vyzyvavo a predvadzt pred muzmi…lenze to je sucastou tej ich „hry“ – su velmi prefikane! Preto on uz vie, ze ak dievca vyde von v roztahanych ryflach a trickom po kolena tak je to bud preto, ze je tucna alebo preto, ze sa povazuje za dajme tomu „kulturne zalozenu osobu“, ktora cita knihy, chodi do klubov a nie na diskoteky a pod. Uz nas dost pozna a ani nic nekomentuje, okrem toho alkoholizmu – priklad, ktory som uviedla, o 8 rano 20 chlapov a 2-3 zeny rovnako opitych postavajucich pred potravinami. A tiez, ze sa ludia nevedia bavit bez velkeho mnozstva alkohlu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2005 9:10  

s tym alkoholom mas pravdu, predminuly rok sme boli na dovolenke v slovenskom raji, chodili sme si do lahodok po ranajky, my sme brali po litri mlieka, vacsina ostatnych po litri piva a zapijali nim rohliky. to by nebol moj muz, keby vsetko neodskusal, tak odskusal aj to a skoro sa pozvracal. Katke, katka, je sice pravda, ze na strednom slovensku je vysoka nezamestnanost a ludia su donuteni nakupovat u vietnamcov, ale vybrat sa do mesta v sustiakoch? ved takisto ako lacne teplaky sa daju kupit aj lacne nohavice a svetre a hned to vyzera inac. no, pokial este maju k tym sustiakom botasky, da sa na to pozerat, ale ked si mlada kocka k tomu obuje topanky na podpatku a nahodi zlatu maslu do vlasov, neda sa hovorit velmi o financnych tazkostiach, ale o nevkuse. ja znackove oblecenie nenosim, resp. len na firemne vecierky, takisto aj moj muz, nakupujem v beznych obchodoch, nejaky cas som robila pre hugo boss, lakalo ma to sice, ale zistila som, ze kravaty pre mojho muza stacia.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2005 9:18  

este katka, samozrejme, obraz slovenska su aj slovaci prezivajuci od vyplate k vyplate, alebo od podpory k podpore. ale s alkoholom v krvi a flasami v ruke?!potom nech sa poniektori(samozrejme, ze nie vsetci)necuduju, ze si mozu dovolit len sustiaky od vietnamca.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2005 14:11  

Pre Katku

staistika Livorno ma 23%nezamestnanost(Taliansk) ale nikomu to nebrani,ak nema na lepsie vziat na seba normalnu suknu(velakrat lacnejsiu)ako treningova suprava a igelitovu tasku zamenit za normalnu(myslim,ze niekedy ta treningova suprava je drahsia,ako vhodnejsie oblecenie),tema bola:vhodnost,uprava a dostojnost osoby v tazkych podmienkach.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
16/02/2005 14:21  

Mila Katka,

keby si lepsie citala nasu diskusiu,prides na jadro temy,prezentovat nase male Slovensko vo svete a svetu ukazat nase klady a nie negativne stranky.Su veci,co my za hranicami znasame zle,ani Taliansko,kde ja zijem uz viac ako 20 rokov,sa nepredstavi do sveta ciganskou osadou nedaleko Pise)) ale svet iste vie,kto je Michelangello a Vinci,alebo Ferarri alebo Versace…vari my musime vytcat do sveta nase nedostatky,tie si riesme,ale svetu ukazme to,co je obdivovat,aby aj turisti mali za cim na Slovensko zavitat.Ak sa raz budeme bavit na temu plat,zivotna uroven,mozno Ti uz v mojom veku ukazem,ako sa da slusne zit aj za menej,ako ma priemerny clovek na Slovensku.Nie su vsetci bohati za hranicami,ale iste nemaju prekurene byty,nevyhadzuju peniaze za alkohol a cigarety,nepresedia dni pred televiziou..ono,kto si chce najst pracu…maminka potrebovala pomoc do domacnosti,presli nasou domacnostou asi 20 uchadzaciek,posedavat,vyjedat chladnicku a pofajcievat pozerat,za to chceli plat,tak tam sla pani z Talianska a veru domacnost vyzerala inak.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Rady a tipy
Stránka 2 / 7 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.