Čo na Slovensku chýba?  

Stránka 2 / 3 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/12/2007 19:17  

Mily Palo,v zivote som prezila nie len lahke ale aj dost tazke chvile.Na Slovensku som odpracovala tiez par rokov ale teraz byvam uz viac ako 15 rokov v Nemecku a preto mozem otvorene povedat a napisat ze sa veru nehanbim robit aj z tou lopatou aj ked ju mozno nepouzivam tak casto ale za to sa veru nemam sa za co hanbit ked ju par razy v roku chytim do ruky . Kludne mozem napisat ze aj veru z vrtackov viem narabat lepsie ako niektory chlap co v Nemecku sedi v kancelarii 8 hodin a ked pride domov z roboty to nie je schopny ani dieru v stene vyvrtat.Nemam sa za co hanbit preto ze mam manzela,ktory robi cely den a aj po robote ma este druhe zamestnanie . A to je to co som chcela stym povedat ze co na Slovensku chyba? Ta chut do roboty,lebo ked idem na Slovensko na navstevu to som videla ako sa tam robi.Tak ako som uz napisala jeden robi a styria sa na neho divaju .Ja samozrejme pracujem tiez svojom odbore aj ked to nema nic spolocne s tou lopatou!!!!!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/12/2007 19:26  

Leni, je tu jedna vec, za ktoru by si sa mala hanbit, gramatike, ako mozes mapisat „lopatov“ a nevyhovaraj sa na preklep, „v“ a „u“ su dobrych 5 cm od seba. hanba ti.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/12/2007 19:39  

Anonymny ja sa urcite nemam za co hanbit keby si pouzival styri reci v zivote a slovencinu najmenej to by som chcela teba vidiet ako by si ty pisal??????
A ked ti poviem pravdu to sa mozes ty hanbit lebo si neni ani schopny tvoje meno napisat!!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/12/2007 19:42  

……..a na preklep sa urcite nebudem vyhovarat lebo take nieco som ani raz nespominala moj mily a mozno vies ze nemecka klavesnica je inna ako slovenska ale to ti asi nemusim pisat,Hanba mozno tebe moj zlaty ale mne urcite nie………


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/12/2007 20:48  

…mozno ze je inna…
ja pouzivam tiez styri reci a slovencinu najmenej, ale vsetky v sulade s ich gramatikou, alebo ti k srdcu viac prirastla ta nemecka a na slovensku series? neviem, preco by som sa ti mala predstavovat, ja sa predstavujem len tym co mi za to stoja, kraska.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/12/2007 21:02  

….ale si zaujimava ,nikto neni zvedavi na tvoje sproste komentare kritizovat druchych ci vedia perfektne po slovensky pisat,tema bola ak sa nemylim CO NA SLOVENSKU CHYBA!!! a nie na moj pravopis ci pisem perfektne po slovensky alebo nie????????Ja som ti nenapisala ze sa mi mas predstavit ani som neni na tvoje meno zvedava pozri sa najprv na seba a potom kritizuj druhych.A ak nerozumies po slovensky to si to este raz precitaj to co som pisala.

„To sa mozes ty hanbit lebo si neni ani schopny tvoje meno napisat““““

…a myslim si ze to pochopi kazdy normalny SLOVAK!!!!!!!!!
ale asi ty nieeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!alebo??????????????????


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
31/12/2007 3:28  

Tolerancie je schopny iba dusevne vyrovnany clovek. Taky, ktory nema najmensiu potrebu poucat a ponizovat inych ludi len preto, ze nieco robia inac, ziju inac, inac pisu, chodia, alebo maju iny nazor, inak sa obliekaju, maju menej /ci viac/ vedomosti, su bud sikovnejsi, alebo ‚viac lavi‘, atd, atd, atd.
Tolerancia je o tom, ze ak mi niekto nevyhovuje, nemusim s nim konverzovat. TO MI ALE NEDAVA PRAVO HO URAZAT OSOCOVAT A POUCAT!!!!

Toto keby si dokazali mnohi uvedomit, bolo by uz slovensko ovela dalej.
Mnohym ale stale viac zalezi na poukazovani odlisnosti /vratane pravopisu, nazorov a pod./ u inych ludi, ako spolocne blaho.

…a uz sa tesim na reakcie anonymov, ktori len potvrdia, co pisem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
31/12/2007 18:04  

Naozaj výstižné a pravdivé..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
31/12/2007 21:59  

Momentálne nám chýba elektrina a chceme pozerat silvestrovský program!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/01/2008 14:17  

Chyba vymozitelnost prava,sudne spory sa vlecu niekedy aj 10 rokov,v poslednom case sa dostali na slobodu ludia ako marhula(majsky),sebescak,pachinger,gauneri a zlodeji,pravny system je velmi zly,zakony su velmi zle nastavene,viac chrania pachatela ako poskodeneho.Plati su ake,napriklad zdravotna sestra na Slovensku ma asi 350 euro na mesiac,v susednom Rakusku 1500 euro na mesiac,vo V.Britanii vyse 2500 az 3000 euro na mesiac po prepocitani z libier.Dalej co chyba Slovensku,dodrziavanie zakona vplyvnymi osobami a ludmi ktori maju v rukach moc,napr.Vladimir MECIAR…,JE TOHO VELMI VELA CO TREBA ZLEPSOVAT……


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/01/2008 14:17  

Chyba vymozitelnost prava,sudne spory sa vlecu niekedy aj 10 rokov,v poslednom case sa dostali na slobodu ludia ako marhula(majsky),sebescak,pachinger,gauneri a zlodeji,pravny system je velmi zly,zakony su velmi zle nastavene,viac chrania pachatela ako poskodeneho.Plati su ake,napriklad zdravotna sestra na Slovensku ma asi 350 euro na mesiac,v susednom Rakusku 1500 euro na mesiac,vo V.Britanii vyse 2500 az 3000 euro na mesiac po prepocitani z libier.Dalej co chyba Slovensku,dodrziavanie zakona vplyvnymi osobami a ludmi ktori maju v rukach moc,napr.Vladimir MECIAR…,JE TOHO VELMI VELA CO TREBA ZLEPSOVAT……


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/01/2008 19:01  

ty tava,jasne,ze na zapade zarabaju viac, ale ani najom tam nestoji to,co u nas,atd. ani pracovna sila,ty kraksna.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/01/2008 19:08  

anonym co sa rozculujes,pravda je zialbohu taka,neboj ked zavedu euro tak moj mily anonym uvidis ten rozdiel,zlaty moj ty budes mat plat ako v rakusku tak v roku 2035,ale aspon si sa dobre vcera ozral na silvestra a zajtra taho do roboty


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/01/2008 19:12  

zialbohu,to je realita na slovensku,maly plat a vela roboty,preto som praskol do bot,ved slovak ani strajkovat nevie,radsej si vypije a bude robit este viac,to je realita….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/01/2008 11:34  

Ahojte vsetci,ktori ste sa rozhodli pre pracu v zahranici a teraz porovnavat pomery.Nikde to clovek nema lahke ale zalezi o co tam zakopne.Som vonku od r.1981 a mam uz obraz o cudzine.Porovnavat to zo Slovenskom nie je az taka tragedia ako to niektori popisujete.Dnes su tu sluzby na slusnej urovni a smeruje to dopredu.Co sa tyka jedla, tak mame super kuchynu.Cudzinci sa nevedia dozrat.Vsimam si to na dennom poriadku.Zijem v USA a poviem vam ich jedlo je o nicom.Nevedia varit.Travim vela casu na Sovensku a este nejaky rocik a pridem domov natrvalo.Co som si nadobudol za tie roky som spokojny.Citavam stranky exilu na rozne temy a prichadzam k zaveru ze tazko sa stym zmierujeme ze na za pade sa musi makat. A mlada generacia sa z tym tazko vyrovnava.Rad by sme vsetko mali ale vysukat rukavy to malokomu voní. Ale ja stale vravim ze trpezlivost ovocie prinasa.Prezil som to.Prajem vam vsetkym vela zdravia a uspechov a skory navrat na krasne Slovensko.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/01/2008 11:45  

Tiez moja rec. Len co sa tyka jedla som prekvapena. Co tak London Broil, Salmon steaks, lobster tail alebo obycajny turkey?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/01/2008 11:47  

Rudi1,čo teraz očakávam je to,ze ludia zacnú reagovat napr:áno,nadobudol si,lebo si emigroval!!!!! To je pre mňa typický obraz našeho zmyslania,ovšem bez toho,aby si uvedomili,čo všetko za tým stojí.Vystihol si to dobre,vysúkať rukavy malokomu voní…prajem Ti všetko dobré v našej rodnej vlasti..


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/01/2008 15:03  

Pre anoynymnu.To co uvadzas je uz tu bezne.Mozes si to kupit v obchode a ukuchtit doma alebo zajst do restauracie a pripad jeuzavrety.Neviem preco sa kryjes ale mozna pachnes tymi morskymi zivocichmi.Maj sa krasne dnes vecer budem mat salmona.Ahoj.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/01/2008 20:14  

Pachnem vonavkou Hypnose od Lancome. neviem preco ten sarkazmuz od teda, ale uzivaj si svojho salmona,-dobru chut- a budes teraz ty pachnut od morskych zivocichov.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
17/09/2008 13:15  

ty si nejaky sikovny od nas chces vediet nazor potom si to zosumarizujes a bude s teba o nejaku tu dobu podnikatel ooooooooo toto nie mily ivan


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
20/09/2008 10:14  

teraz som písala príspevok do inej rubriky o niečom,co sa objavuje aj tu.Typicky slovenský.Človek z USA sa s Vami chcel podeliť o svoje pocity,je to Váš krajan,čo niečo dokázal,a zrazíte ho hned k zemi.nieje to závisť? Odo mna má jednu velkú gratuláciu,že dokázal,to,čo dokázal. A ked sa vrátí,ať prehliada tých neprajníkov.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
20/09/2008 10:39  

Ale Laura, nikto mu nezavidi z USa,my sme tiez nieco dosiahli- ale nikte nevidim, ze by ho niekto zhodil.On zhodil niekoho, ze pachne po morskych zivocichov, a tak dotycny mu to vratil. So what? Tak myslim, ze som dlhsie vonku ako ty, ale slovensky este viem citat. Takze kto ho kde zhodil? Nic nevidim.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
20/09/2008 11:01  

Teda skutocne uz to niektori prehanate s tou zavistou Slovakov. Ved vela ludi ma deti alebo pribuznych v zahranici, vela ludi cestuje.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
20/09/2008 12:37  

ja som emigroval v r 1989 do Viedne race sa nebojim ja osobne by som sa nevratil na slovensko mam rodinu vo viedni a casto navsetvujem slovensko takze vidim ze sa malo veci zlepsilo ako pise Rudo.Ano kuchyna mi nasa chuti casto mi zena slovenka vari segedinsky ci svieckovu pirohy ale poco sa mam vratit po 20r na slovensko?pracovat za 4ooeuro neto sa mi nechce.Ja by som povedal ze na slovensku sa drie nie na zapade z mojej skusenosti.Spravanie slovenskych podnikatelov je jedna velka hroza uz len kvoli tomu by som neprisiel spät.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/09/2008 14:56  

trosku sokovej terapie zo slovenska:

class=“postlink“ href=“http://video.markiza.sk/tv-archiv/dnes“> http://video.markiza.sk/tv-archiv/dnes

/relacia DNES, 19.09.2008/


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
24/09/2008 9:36  

Každý sa tu prezentuje ako Anonymný.Já by som len k tomu pánovi,čo má ženu,ktorá mu varí pirohy,povedať,že sa mi velmi páči jeho triezvy pohlad na realitu.Bez sarkazmu,bez emocií.Jedna podotázka,aké pirohy Vám Vaša pani vari.Já mam najradšej tatarčané so syrom.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
02/10/2008 8:14  

mne na slovensku chyba tolerancia k inym kulturam, rasam a nazorom…
A ako tu uz niekto spominal lepsi pravny system a ekonomika… Lebo stymi platmi je to fakt na H…
Rudi1 a co planujes na slovensku??? Nehnevaj sa ale myslim ze to je samovrazda, vybudovat si karieru v USA a vratit sa do malickej krajny o ktorej 70% populacie na svete ani nevie…
Ale drzim ti palce uprimne…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
04/12/2008 17:00  

on nepisal,ze si vybudoval karieru,ale ze nadobudol cosi…
mne celosvetovo chybaju lacne letenky.tak lacne,aby sa dalo chodit raz za mesiac domov…alebo som sa nemala vybrat tak daleko 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
10/12/2008 21:51  

ahojte vsetci…konecne som opat doma.po 8 mesiacoch. budem tu az do konca marca a rad si zase precitam nazory a pohlady na cudzinu a samozrejme aj o nas. cas som nemal nejak v usa lebo som vela jazdil, teda pracoval.teraz je cas na odych. este raz vas vsetkych co tu pisete zdravim a prajem pekne vianoce……midnite blue z kalifornie….


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
12/01/2009 22:41  

Más viacej príspevkov a teda hovorís o mnohých veciach. S niecim súhlasím, s niecim nie. Napr., citujem: „Zijem v USA a poviem vam ich jedlo je o nicom.Nevedia varit.“
Nemám najmensí záujem urázat a tak sa to pokúsim napísat co najjemnejsie.
Ak más na mysli McDonald a podobné svinstvá – tak súhlasím. Ale ak navstívis akúkolvek „normálnu“ restauráciu (opät som pri tom istom – nie samoobsluhu! Opakujem – restauráciu!) V Európe sa dá lepsie najest len v Spanielsku. Ak samozrejme hladás Slovenskú restauráciu, tak si si pomýlil svetové strany.
Zriedkakedy sa mi podarí nájst mäso lepsej kvality, nez som jedol v USA. Aj v argentínskych restauráciách, hoci varia z mäsa dovázaného lietadlami z Argentíny, to uz nie je vzdy, co bývalo predtým. Ak sme v Európe zvyklí jest mäso krvavé a v USA sa tak nie vzdy pripravuje – treba brat do úvahy miestne zvyklosti. Napriek tomu, kedze si znalý situácie a predpokladám, ze po rokoch pobytu v USA nemás jazykové problémy a dokázes poziadat aj o mäso (to je len príklad) pripravené tak, ako ho chces – urcite to dosiahnes.
A preto sa mi zdá tvrdenie, ze „ich jedlo je o nicom, nevedia varit“, doslova neprípustné. Tolko vysokokvalitných restaurácií ako je v USA je skutocne len v Spanielsku, ktorá je velmocou na najlepsích kuchárov na svete (mimochodom uznávaných aj v USA).
Preto ak toto vyhlásenie súvisí s tvojou znalostou vývarovní v nákupných centrách – to nie je obraz o kvalite severoamerickej kuchyne. Je mozné, ba dokonca viac nez isté, ze tie kvalitné restaurácie, ktoré mám na mysli, vedú európski alebo ázijskí kuchári, alebo severoamericania, ktorí presli hotelovými skolami v Európe, alebo spoluprácou a stúdiom so zahranicnými kuchármi. Na tom predsa nic nie je. My (kedysi v Ceskoslovensku) sme naucili hrat hokej Rusov (presnejsie Sovietov) a potom (az na výnimky) nás porázali na Majstrovstvách sveta.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii O Slovensku, Slovákoch a slovenčine
Stránka 2 / 3 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.