Ako poznajú Slovensko v cudzine?  

Stránka 2 / 34 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
17/01/2005 17:46  

byvam na squate s ludmi z celeho sveta.vsetci vedia kde slovensko je, a vedia aj omnoho viac.ked som bol vo francuzku na hrozno,o.i.po vstupe do eu priam nemozna vec, stretol som ludi co skutocne nevedeli ze existuje aj cosi ine ako ich krajna no stretol som tam aj mileho chalana (27) co vedel obsahy cukru slovenskeho hrozna, udajne ovela vyssieho ako to ich.ale je od nas naivne cakat od amika aby vedel kde su kosice.kolko slovakov vie kde je napr. colorado?usa su podstatne vacsie ako eu, to si treba uvedomit.nerobme z ludi hlupakov a ani zo seba nie.ludia ktorim ide iba o peniaze (co je vacsina cudzincov, hlavne tych nasich, v zahranici) toho vela o svete nevedia.a husi ktore sa idu na zapad vydat, doslova za kohokolvek, videl som uz vselico, tie nech su radsej ticho.pre stareho uchyla je to super prilezitost, no ten ostatny si myslia svoje.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
17/01/2005 18:17  

erik, s casti mas pravdu, nemozno od amika cakat, abyvedel, kde su kosice, ale raz ma nasi priatelia z usa(ziju v nemecku)prekvapili o tom, ze vedia, kde su medzilaborce, rodisko warhola. takisto vedeli dost o moravcovej a hrbatom. slovakom vtlkaju zemepis v skole inac, ako americanom. tu v nemecku som bola parkrat sokovana, raz som si pozerala knihy v knichkupectve o slovensku, prvy sok:boli medzi knihami o cechach, druhy sok:namiesto slowakei tam stalo slowenien. este vacsi sok, raz som sedela v pivarni, na policke kniha o pivach z celeho sveta, aj o slovensku, nalistovala som si to a zase, namiesto slowakei tam stalo slowakistan.tak sa nemozeme nikomu cudovat, ze nevedia odkial pochadzame. ved to znelo na aziu, v lepsom pripade fakt na slovinsko. co sa tyka hlupych husi, co sa vydavaju na zapad, existuje stranka:www.nemecko.sk, precitaj si vyroky slovakov na slovenky v zahranici, maju podobny a rovnaky nazor ako ty, ale odkial na to chodite, neviem.neviem sice, ci si tou husou myslel mna, je mi to aj jedno, nepoznam ta, medzi mnou a mojim muzom je len3 rocny rozdiel a brali sme sa z lasky.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/01/2005 5:17  

V Australii vela o nas nevedia, ale oni vlastne nevedia vela o Europe aj tak. Tym som mala na mysli takych Australanov co nikdy necestovali.
Ti co cestovali po Europe a navstivili aj Prahu a Bratislavu – ti su ini.
Praha sa paci kazdemu kto tam bol, z Prahy su uplne uneseni. Prajem si aby sa raz tak rozpravalo aj o Bratislave.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/01/2005 10:50  

Ja som v Anglicku nedaleko Londyna styri mesiace a som au-pair. A moje skusenosti su,ze o nas vedia vdaka tomu, ze je velmi vela aupairiek zo Slovenska, takze nas poznaju. Ked spomeniem Cesko, tak kazdemu zapne a vacsina uz aj bola v Prahe, takze vacsinou iba poviem,ze sme ich susedia. A niektori vedia aj to,ze sme boli jedna krajina a teraz sme samostatni stat. Vela stretavam Talianov a inych a oni vedia o Slovensku dost. To som rada.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/01/2005 19:30  

Ahojte vsetci! Tak ja som uz druhy rok v Rusku a tu o nas vedia toho dost. Asi preto, ze je medzi nami len Ukrajina no a kedysi sme boli jeden blok. Dokonca mnohi aj na Slovensku boli, Rusom sa tam oplati lyzovacka. Ale aj tak si ho niektori stale mylia so Slovinskom. No ale ja sa uz dlho pohybujem v zahranici, tak na take veci uz moc nereagujem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
19/01/2005 3:07  

No dnes vecer zasa pribudlo zopar ludi v UK ktori o SK budu uz aj daco vediet. Bohuzial, ako to uz byva, nic dobre. Pocas tychto dni si pripominaju 60. vyrocie oslobodenia Auschwitz-u. Na BBC2 bola dnes relacia venovana tomu ako to cele vzniklo. Cela, priblizne stvrtina relacie bola venovana Slovenskej participacii na tom vsetkom – zaciatky deportacii inych ako DE a PL zidov. No co uz, smutne je to. Hadam na buduce bude daco lepsie. Asi uz len z toho stretka na buduci mesiac v BA.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
19/01/2005 16:02  

Nejaky cas som sa pocas studia v USA stykal s dvomi taiwanskými vojenskymi pilotmi (vek cca 40 r.). Myslim, ze po takych dvoch tyzdnoch pripravy by mohli kludne maturovat z dejepisu Ciech a Slovenska. Rozhodne si nemylili Masaryka so Stefanikom alebo Dubceka s Benesom. Zato ja som si okrem Cankajska a vecneho sporu Taiwanu s „Main China“ nevedel vybavit nic podstatneho a velmi som sa hanbil.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/01/2005 13:17  

Eva z USA nam tu napisala nech si pozrieme film EUROTRIP. Pozrela som si ho este s partiou ludi z celeho sveta a mala som chut prepadnut sa pod zem! O tom, ze nas ukazali ako prasata zijuce na hnoji ani nediskutujem aka je to drzost. Ale sa mi otvorili oci o obmedzenosti ludi! Boli so mnou skutocne rozne narodnosti ked sme pozerali ten film a nehcapala som ako sa ma vypytovali, ci je to tak naozaj a mala som co robyt aby som im vysvetlila, ze to je hnusna USA propaganda proti Europe. Preco si vybrali nas – SR ako objekt utoku skutocne neviem, ale je to hnusny pohlad a dotklo sa ma to! pritom nie som vobec niako narodne orientovana alebo podobne.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/01/2005 16:45  

fakt zavisi od ludi. dost som sa stretol aj s pripadmi, ked sa ma opytali, odkial som vysvetlil som im, ukazal aj na mape a o tri dni si nas zase splietali alebo so slovinskom, alebo nevedeli o rozdeleni. a ked aj vedeli, tak si mysleli, ze hoci mame pocitace, tukame do drevenej klavesnice, byvame v dreveniciach, a pumpujeme vodu zo studni na dvore. tatry poniektori aj poznali, ale len polske, a napomoct rakusakovi napr. tym, ze slovensko bolo kedysi sucastou rakuska uhorska, pred 1914 je strata casu, on to vediet nemoze, vtedy este nebol na svete. a dost ma mrzi, ze ludia ktorych poznam, a boli na slovensku na dovolenke sa im tam nepacilo, lebo za peniaze, ked mozu mat napr, atraktivnu lyzovacku vo svajci, sa trepu na slovensko a dostavaju len nizku kvalitu sluzieb a stretavaju sa tam s neochotou personalu na vlekou a hoteloch. a cudzi jazyk chyba personalu. som sice absolvent hotelky, pracujem v nemecku, ale nikto nas neucil byt drzym a neochotnym voci zakaznikovi. a turisti robia reklamu, ak nebude dobra, cestovky budu rusit aj to minimum zajazdov na slovensko a cudzincovi ostane len ten neprijemny nazor. es tut mir leid, ist aber so.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
24/01/2005 20:33  

Ahojte!
Prave som objavila tuto stranku. Chcem komentovat na neznalost ludi o Slovensku.
Zajazdy, ktore vidavam v Travel brozurkach sa vyhybaju Slovensku. Ale casto idu cez Prahu. Cechy tu pozna viac ludi ako SK. Myslim si, ze je to pre 2 dovody.
1) Slovo Ceskoslovensko zacina s Cechami, tak sa to lahsie pamata.
2) Cesi maju Prahu. Vacsinou tu nikdo nepozna (alebo nepocul) o Cechach viac ako o tomto jednom meste. Mam pocit, ze keby Cesi nemali ich vezicky v Prahe, mali by taky isty problem ako Slovensko. Ak to tak aj skutocne je, tak Slovensku by stacilo mat jednu atrakciu, ktora by ho dala ludom zo zahranicia na mapu. Muselo by to byt nieco co je pre ludi atraktivne, a co si myslia ze nenajdu nikde inde.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
25/01/2005 11:11  

Lara, a co tak Tatry! Ak by sa trochu dali do poriadku sluzby tak urcite by uputaly svojou krasou. Aj ked sa stalo teraz s nimi co sa stalo, da sa to dat nejako do poriadku. A Praha tiez nie je nieco co neexistuje inde – je to jedno z mnohych zaujimavych europskych miest. Tak by aj Tatry boli jedny z mnohych zaujimavych lyziarskych stredisk.
A s tym Ceskoslovenskom mas pravdu! Kto by si pamatal nejaky koniec dlheho nazvu nejakeho maleho statu. A este nieco co mne neuniklo je, ze cesi sa v zahranici reprezentuju a my nie. Ich ambasada napr. tu v GR stale nieco organizuje – vystavy ceskych umelcov, dni ceskeho filmu, reklamuju svoju krajinu ako len vedia! Nasa ambasada nic nerobi – iba obcas stretnutie krajanov ale tym sa reklama nespravi. Aj nase cestovky by sa mali trochu posnazit – PR so zahranicim a ponuknut co sa len da, spolupraca so zahranicnymi cestovkami nie iba pre nasich von ale aj pre cudzincov k nam. Grecke cestovky ponukaju snad kazdu krajinu v Europe – bola som prekvapena ked som v katalogu nasla aj Rumunsko, aj Ukrajinu, Armensko, Kazachstan(!!!!)…vsade sa naslo nieco – hory, more , turistika, agroturistika, historicke mesta su napriklad vsade len im treba zdoraznit dolezitost. No a Slovensko som zatial nevidela v ziadnom katalogu a to povazujem za chybu nasho manazmentu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
26/01/2005 4:49  

Absolutne suhlasim s tym, ze problem je v reklame. Na Slovensku je vela krasnych a zaujimavych miest. Spravne ich propagovat, a vylepsit (ak treba) sluzby pre zakaznikov (ako pozdravit, usmiat sa), to su veci co by sa dali realizovat.

Kratky neprijemny pribeh:
Pred par rokmi sa moja sestra dostala do novin, lebo robili reportaz o programe, v ktorom bola aktivna (ucila skautky o lietani). Po skonceni hodiny si novinari vypytali jej meno, a ked postrehli prizvuk, tak narodnost. Ona povedala Slovenska, oni zapisali Slovenska. Ked vysli noviny, za jej menom bola zatvorka so slovami Czech national. Preco to prepisali, mozeme len hadat, ale neznamost Slovenska pravdepodobne hrala rolu. (Sestru islo rozhodit.)


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
01/02/2005 8:56  

no, neviem, ako nas budu poznat nemci po precitani dnesnych novin. ide o slovaka, ktoreho v horach zasypala lavina v aute, kde mal 60 flias piva. vypitim piva sa precural von a ked ho po styroch dnoch nasli zachrancovia, stazoval sa na bolesti obliciek a pecene, zaroven vsak tesil, ze moze ist znova s kamaratmi na pivo. hory a znacku piva nespomenuli, takze reklama to nebude. mozu nas teraz brat ako vynaliezavy narod, alebo narod pijanov. ale vedia aspon trochu viac o nas, ako vcera.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
05/02/2005 11:37  

Včera večer v TV v jednej vedomostnej súťaži padla otázka :“ S kotoru z nasledujúcich rkajín nesusedí Slovensko? 1) Rakúsko 2) Maďarsko 3) Rumunsko 4) Ukrajina“ po prvé som bola veľmi prekvapená, že vôbec sa vyskytla takáto otázka a po druhé ešt viac s akou istotou odpovedala postaršia pani a ešte k tomu správne! Viem, bola to vedomostná súťaž a tak sa na ňu určite dobre pripravila ale aj tak sa Slovensko veľmi nevyskytuje v takýchto súťažiach.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
05/02/2005 16:44  

no v nemeckom milionarovi tiez obcas padne nejaka otazka o slovensku, ale tam inac sebavedomi nemci zlyhavaju, zoberu fifty fity zolika, ostanu dve moznosti, tak sa opytaju publika, ktore je nadmieru inteligentne, pretoze okrem moznosti A a B, ktore ostali, stlacia aj C a D, priatel na telefone tiez velmi nepomoze. inac poznam jednu ucitelku zemepisu, uci na realke, ale tiez si myli pojem slovensko a slovinsko, tak od mladych sa tiez potom vela cakat neda.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
06/02/2005 21:02  

Asi pred 2 tyzdnami mi dosla reklama na nejake nove fonty (druhy pisma?), a hned na prvej stranke ponukali tricko s textom

S T R C
P R S T
S K R Z
K R K .

Pod tym bol text, ze je to mozno najtazsie vyslovitelna fraza na svete, jej preklad, a ze funguje v Cestine a Slovencine. Navrhla to nejaka Johanna Balusikova.
No nemohla som tomu uverit, ked som to videla.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/02/2005 8:51  

Ahojte, no ja som v UK cosi vyse 5 mesiacov a mam kadejake skusenosti. Vacsinou si ludia poznaju Czechoslovakiu, pretoze ak im poviem, ze som zo Slovenska, vobec nemaju sajn, kde to je.. potom uz len staci povedat Ceskoslovensko a aspon ti inteligentnejsi vedia. Inak si nas mylia so Slovincami a pytaju sa casto, ci sme z Juhoslavie. Dost casto sa pytaju na menu na SVK a tiez ma dost zarazila jedna otazka:“ Je to v Europe?“ To som stala na poste s listom, ktory som chcela poslat mojej mame. No uzas.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
10/02/2005 16:09  

dnes som bola prijemne prekvapena v mestkej kniznici. otrebovla som nejake slovniky, na regali medzi nimi bola ucebnica slovenciny pre cudzincov, aj s cvicnym zositom a cd na vyslovnost. tak som si ju hned aj zobrala domov, pre mojho muza, vie sice slovensky, ale rad sa zdokonaluje. v zadnej casti su dokonca aj pesnicky, tancuj, tancuj vykrucaj, takze bude u nas veselo. a v regali o kupeloch bola pekna kniha o slovenskych. dudince, piestany atd. tu som nechala tam, aby sa o nas ludia dozvedeli.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
10/02/2005 17:34  

este raz moja malickost. prave studujem tu ucebnicu a nasla som tu cosi vemi pekne na precitanie, hlavne niektorym slovakom, ktori sa uz slovakmi byt necitia.
P.O.Hviezdoslav, Mna kedys zvadzal svet.:O, mojej matky rec je krasota, je milota, je rozkos, laska svata;je, vidim, citim, celok zivota, moj pokrm dobry, moja casa zlata a moja odev, ktorej neviem ceny…Bud pozehnany, kto sa pohodil v tom so mnou, trva pritom nepremenny;bud kliaty, kto sa zaprel, odrodil….
pekne, ze, uz to vie aj moj muz naspamat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
11/02/2005 12:30  

Jani, mohla by si prosim napisat presny nazov ucebnice, vydavatela a rok vydania? dakujem! Moj manzel sice nieco pochytil zo slovenciny ale normalne nerozprava. Vzdy ked sme na Slovensku sa snazi, a aj doma ked sa s malym ja rozpravam tak tvrdi, ze nam rozumie. Tvoj normalne rozprava? Ako sa naucil? Moj na nieco take ako studium v poslednych rokoch skutocne nema cas – robi aj ked je doma, skoro neustale. Ale aj tak by som privitala nejaku taku knizocku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
11/02/2005 12:47  

jani, ucebnica sa vola Slovencina od Yvonne Tomenendal (nar. na slovensku,je tlmocnicka, ucitelka jazykovych kurzov) kniha je pisana s casti po nemecky, vysvetlenie gramatiky a tak. je to prve vydanie, z roku 2002, vo viedni.
co sa tyka mojho muza,on uz predomnou dva roky zil rok s jednou slovenkou, nieco sanaucil od nej, ale on ma hlavu na jazyky, proste, ja sa aj niekedy zabudnem ahovorim s nim slovensky, on prikyvuje a proste urobi to, co chcem, a on sa snazi aj na slovensku sam vsetko vybavit, nakupit a tak. okrem toho, kazdy stvrtok sa u nas v meste premietaju ceske alebo slovenske filmy, a su s titulkami, tak on to pocuva a k tomu si to cita. vacsinou vsak pouziva neucitky a nominativ, prid. mena uz rozlisuje na zenske, muzske a stredne, mnozne a jednotne, vie niekolko basniciek naspamat, prva, ktoru sa naucil:ked prsalo mrholilo, zabiatko sa narodilo. tak odvtedy vie ze zaba, zabka zabinka su zenskeho rodu, sudve, tri styri zabka atd ale pat a viac zabiek, podobne je to aj so zabiatkom a zabiacikom.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
11/02/2005 14:53  

..chcela by som pridat k teme..ci taliani okolo mna vedia ,kde je slovensko…ano a divim sa,ze niekto tu pise,ze nie…hm su toho plne noviny su toho plne televizne vysielania,keby Padania na cele s Bossim davaju pacificke rozdelenie cesko-slovenska ako priklad a snazia sa o osamostatnenie od talianska…nedivme sa starsim ludom,tak ako v case studenej vojny sme nevedeli nic o zadadnom svete,tak naoapk ani oni o nas..nam vstepovali do hlavy,ako je zle na zapade..a im to iste zase o nas…tiez ..ak sa Spanielsko rozdeli,ti co uz zo skoly su davno von si budu navzdy pamatat mozno nazvy miest ako madrid a barcelona…ved kolko z nas pozna vsetky staty a ich hlavne mesya v USA? …my vieme,ze je USA a Wash a oni vedia ze je UE a mozno poznaju viac miest v EU,ako my v USA:) to by som nebrala ako nieco negativne…rada by som vedela,kolko ludi vie,ze ja byvam v La California a nebyvam v amerike ale v Taliansku-o)))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
11/02/2005 23:26  

suhlasim s Evou. Slovensko je maly stat a len od minuleho roku je v skolach rozsirena tema o novych krajinach EU. Francuzom tiez robi problem Slovensko a Slovinsko. Pytaju sa ake mame more…Ci je hlavne mesto Praha…Maju o nas casto predstavu ze sme velmi chudobna krajina. Ale ked sa spomenie Adriana, je im to jasne, hoc som si nie ista ci urcite. Poslednu dobu bolo v TV aj dost zaznamov o slovenskych Romoch.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
12/02/2005 16:44  

viva o romoch u nas mlcia,tu romovia nemaju zabezpecene nic ziadne pridavky na deti a ani ziadne poziadvaky na vladu,ziju svojim zivotom a pomaly nama olicia prehlad ,kolko ich je a ci su to balkanski alebo talianski „romovia“ poznam ale len ako turista tak isto situaciu v Spanielsku,hm svet velmi stichol,ked sa dozvedeli,ze u nas maju romovia prispevky na deti a invalidne dochodky a od statu dostanu peniaze zadarmo a deti im nik neberie,hoci zivotne podmienky nemaju vhodne…veruze tu romovia nemaju take vyhody,preto svet mlci,ak sa tyka nieco ciganov na Slovensku,nik im vo svete neda a nedal nic zadarmo,ako dostanu prave tam)))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
14/02/2005 12:07  

Jani, dakujem za radu, aj ked nam asi ta kniha moc nepomoze – ani jeden nevieme po nemecky. Skusim sa pozriet ci existuje nieco take v anglictine. V grectine som zatial nic nenasla, iba cestinu – a toho je hojne.
Co sa tyka Adriany S. tak aj tuna je velmi popularna, zila v Atenach niekolko rokov a stale sa vracia sem, ci uz na prehliadky, akcie alebo za znamimi. Kazdy vie, ze je slovenka!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
14/02/2005 14:45  

Pre janku z Grecka:

ucebnica Slovenciny: Autor: Tomas Dratva
Viktoria Buznova
Nazov: Slovencina pre cudzincov
Vydalo:Slovenske pedagogicke nakladatelstvo
Sasinkova5,Bratislava/ ISBN 80-08-02221-3/

nic lepsie,ako ucebnicu slovenciny pre cudzincov nepoznam,je schvalena rektoratom univerzity komenskeho a uz som par talianskych podnikatelov naucila z nej;treba vsak pripomenut,ze k nej ziak potrebuje slovenskeho ucitela,ale ma jednu vyhodu,vhodna pre prislusnika akehokolvek naroda a jazykovych znalosti./mozno je aj nieco ine a lepsie,ale ja nepoznam,mam dobre skusenoti len s touto ucebnicou/


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
14/02/2005 15:47  

Dakujem Evi velmi pekne, skusim si to zohnat!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/02/2005 12:37  

no, zahranicie si nas dost casto myli so slovinskom, ale po precitani tour magazinu, o bicykloch a tak som nasla clanok o slovinsku a slovinci maju ten isty problem. alebo si ich mylia so slovenskom, alebo jzhoslaviou, niekedy s chorvatskom a dokonca aj s madarskom. a tiez sa im to nepaci. tak to asi nebude v tom, ze sme maly stat, sice aj slovinsko, ale asi fakt v o vzdelanosti ostatnych.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
21/02/2005 22:22  

Uz sa raz niekde diskutovalo o tom, ze velmi zalezi na tom, medzi akymi ludmi sa pohybujeme. Rozne stvrte/oblasti maju svoje komunity. Je to tak aj tu. Niekde ked poviem ze som zo Slovenska, ludia vytiahnu bud Druhu Svetovu, alebo revoluciu (Ceskoslovensko bolo na prvych strankach novin hadam 2 tyzdne v tom obdobi). Na druhej strane su ludia, medzi akych sme boli poslany nasim sponzorom, ked sme sem prileteli z Rakuska. Chudobna stvrt, aj ked nie ta najhorsia. Chodila som tam do Adult School ucit sa anglictinu.

Co chcem povedat: vtedy sme tam mali vela cerstvych emigrantov z Litvy a Ukrainy. Raz sme tak debatovali o geografickych znalostiach Americanov, a oni sa hned zacali stazovat, ze musia hovorit ze su z Ruska, lebo Sovietsky Zvaz nikdo nepozna, a uz definitivne nie ze je vytvoreny z roznych statov. Sama som sa s tym stretla niekolkokrat.

Hovorili sme o malickom Slovensku. Okay, ale Sovietsky Zvaz zrovna malicky nebol. Kdo nevie nic tusim skutocne nevie NIC.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
23/02/2005 22:25  

Kam zavíta Bush? Na Slovensko alebo do Slovinska? (USA Today)


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii O Slovensku, Slovákoch a slovenčine
Stránka 2 / 34 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.