Manželstvo s moslimom  

Stránka 78 / 81 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95217
23/11/2009 19:42  

som na tom tak isto.neviem preco nahodili takyto system


ReagovaťCitovať
 cudzinka
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 2
10/12/2009 9:32  

Ahojte!
Dnes som sa dostala na tuto stranku prvy krat a citala som si mnohe prispevky. Aj ked tu uz davnejsie nikto neprispieval, chcela by som sa opytat, ci tu je niekto, kto zije v Katare alebo este lepsie priamo v Doha. Ja sice nie som vydata za moslima, ale mala by som sa tam stahovat s partnerom, ktory tam dostal pracovnu ponuku. Prave danu ponuku zvazujeme a mozno by mi pri rozhodovani pomohli nejake info priamo od ludi, ktori tam zili alebo ziju. Dakujem!


ReagovaťCitovať
 Renqka
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 4
03/01/2010 14:18  

ahojte,
uz dlhsie citam tuto stranku ale este nikdy som nekomentovala bo som mala zmiesane pocity.mala som priatela slovaka a predsa bol ziarlivy,ziarlil dokonca aj na mojho otca,kazdu chvilu ma kontroloval a rozkazoval mi co si mam obliect a s kym sa mozem stretavat.potom prisla prva facka a od toho dna pravidlene bitky.nakoniec som sa rozhodla nechat ho ale on ma stale vyhladaval a nemala ani minutu kludu.tak som sa rozhodla odist do spanielska.az vtedy som sa ho konecne zbavila.po roku co som zila v spanielsku som spoznala teraz uz ex manzela.laska na prvy pohlad,vsetko krasne ako v rozpravke.po roku sme sa vzali a ja som bola ta najstastnejsia zena na svete.po svadbe sa postupne zacal menit,zrazu bol ziarlivy,vadili mu moje kamaratky,vadilo mu pracujem ze sa v praci stretavam s ludmi.no ja som ho milovala a urobila vsetko co odo mna ziadal.ale zo dna na den to bolo vacsie peklo,psychicke tyranie bolo na dennom poriadku.potom som otehotnela,bol ten najstastnejsi muz na svete a to bola maja sanca ktoru som vyuzila a poziadala ho aby sme isli na slovensko ze chcem byt pri rodine a chcem aby sa mi maly narodil na slovensku.suhlasil,odisli sme zo spanielska a ja som si myslela ze som zachranena,ale bol to omyl.ked mal maly 5 tyzdnov moj drahy manzel ma zmlatil tak ze som 3 tyzdne lezela v nemocnici.vtedy som sa rozhodla ukoncit nas vztah,bolo to tazke ale aj on pochopil ze to bude tak najlepsie.o maleho sa nestara a uz 4 roky ho nevidel.teraz mam priatela marokanca ,zijeme v taliansku.spociatku som mala obavy ze aky bude bo o moslimoch sa hovori kde to.poznam jeho rodinu a aj ked sa mi to zda cudne prijali ma aj s mojim synom.stara sa o nas ako by sme boli spolu cely zivot,maleho berie ako vlastneho syna a maly ho zboznuje tiez,ved svojho vlastneho nepozna.za 2 roky co sme spolu ma nenutil citat koran,nenutil ma zmenit sa a berie ma taku aka som.tym chcem len povedat ze nezalezi na tom odkial je a ake ma nabozenstvo,ved aj medzi europanmi a krestanmi sa najdu svine.nemusia byt vzdy ti najhorsi prave moslimovia…nikoho sa nezastavam opisujem vam len svoj zivot a svoj nazor…


ReagovaťCitovať
 mi2010
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 2
03/03/2010 13:21  

ahojte, ja som vydata za araba, a mozem potvrdit ze lepsieho manzela si asi ani neviem predstavit… allhamdulillah/ mashallah…! Nedavno som sa prekonvertovala na islam, ale nezahalujem sa a modlim sa ako najviac sa da, nejem bravcove, davat charite a ti ktori to potrebuju, staram sa dobre o svojich rodicov, a aj povahovo som viac vyrovnana a kludnejsia nez predtym. islam ma naucil velmi vela vynikajucich veci, o ktorych som predtym nemala ani ponatia… a pre toto vsetko som neskutocne vdacna Bohu. 🙂


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
07/07/2010 14:53  

Ahojte,

nechápem čo vidím. Ako môže žena konvertovať na islam??? Ja žijem s moslimom a naozaj, keď tu píšete akí su super a ako ste šťastné, keď ste konvertovali, tak tomu nemôžem uveriť. TO ste naozaj také zaslepené?? Ako môže normálne zmýšľajúca žena prijať islam??? To v Koráne nevidíte tu menejcennostť žien?? Moslimské ženy, by chceli žiť normýálne, avšak nemôžu, lebo by boli potrestané a vy sa dobrovoľne hrniete to niečoho čo ani veľa z vás poriadne nepozná. Naozaj takéto rozhodnutie urobí len človek, ktorý žije bez Boha. Aj ja som sa vydala za moslima, preože som v tom čase pozabudla na Boha, ale pobyt v jeho krajine mi otvoril oči. Nikdy som nevideala takú pretvárku a neúprimnosť ako tam. Jedine Kristus je cesta, pravda a život.


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
07/07/2010 14:55  

A ešte na margo moslimov, čo sa stále sťažujú akí sme zlí Európania ako tu neviazane žijeme. Prečo teda nejdete domov do vaších krajín a či vás tu azda držíme násilím???? Mne sa v manželovej krajine nepáčilo a tak som si zbalila kufor a odišla domov. Je to také jednoduché.


ReagovaťCitovať
 notmuslim
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 4
26/07/2010 7:39  

nechapem,naprosto s tebou suhlasim.Jediny muslim s ktorym sa da zit je ten ktory uz svoju vieru v srdci nema,ten co sa riadi islamom pre toho zena nikdy nieje rovnocennym partnerom ale len podradnou ZENOU.Velmi dobre viem o com hovorim,som za muslima ktory islam nepraktizuje vydata 20 rokov a tiez by som nikdy nekonvertovala na tuto vieru ktora zo zeny robi menejcenneho tvora.Slovenky su zalubene,oblbnute,jazyku nerozumeju takze ich vedomosti su limitovane na to co im ten ich povedal a ako im po svojom povysvetloval islam z ludskou tvarou aby ho prijali.Staci mi citat ako tu islam opisuju,ako ho poznaju v prekrutenom vyzname.Ziadny muslim totiz nepovie pravdu,pretoze europanka by sa zvrtla na opatku a uz by jej nebolo.


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
26/07/2010 9:41  

Notmuslim, rada by som si s Tebou popisala surkomne. Mozes mi na seba poslat nejaky kontakt, teda ak TI to nevadi. Dakujem.


ReagovaťCitovať
 kaya5984
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 9
23/09/2010 13:10  

Ahojte baby,

konecne som nasla stranky kde prispevky sa naozaj venuju danej teme a nie moralizovaniu ako ma prispevok vyzerat 🙂 aj ked niektori by si tu moralku zasluzili. Moj priatel je tiez moslim, z toho vsetkeho co som predtym pocula som pochybovala ci ma ńejak nas vztah buducnsot sama som mala nazor aky teraz vela krat citam ze moslim je taky a onaky a to bude len zle a bitka na dennom poriadku a a a ….A teaz sa za ten nazor hanbim, hanbim sa za to ze som skoro dovolila aby nas vztah, nasa laska skoncila na zaklade nejakych informacii, velmi skreslenych informacii o moslimoch, nabozentstve inej kulture. Som nakoniec ale rada ze som to obstala a aj po dohovorani od vsetkych tym myslim naozaj vsetkych od mojej mami az po kolegyne ze neviem do coho idem atd. som nakoniec posluchla svoje srdce. Moj priatel je uzasny nie preto ze je moslim, pretoze je to clovek ktory viem ze ma uprimne lubi a ktoreho uprimne lubim ja.


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
26/09/2010 18:27  

nechapem, som z Kosic, rada by som sa s Tebou skontaktovala ak by sa to dalo…


ReagovaťCitovať
 kaya5984
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 9
27/09/2010 6:51  

Ahoj jasne mozes ma kontaktovat na href=“mailto:schaolina3@azet.sk“>schaolina3@azet.sk


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
29/09/2010 13:47  

Draha Kaya,

ako dlho ste spolu?? Myslim, ze mas stale ruzove okuliare. Moj bol dva roky v pohode a potom sa to zemnilo, doslo to tak daleko, ze nemal problem mi strelit a bolo mu jednu, ci sa mi leje krv z nosa.
Kaya skus mu niekedy oponovat a uvidis aky je „mily“.
Je to hrozne a dievcata stracaju hlavy pre takychto.


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
29/09/2010 13:51  

host,

neurazaj tu krestanov manzelov. Nedaju sa ani porovnat s moslimami. HOvorime ale o skutocnych krestanoch. Skutocny krestan nikdy neudrie zenu. My nemame napisane: zenu mozes byt, ale daj pozor aby si jej nieco nezlomil. Tak host neviem o com to tu Ty pises. Moslimovia su uzasni herci. Takze dievcata zobudte sa. Mam ho doma a nepoznam ani jednu zenu, ktora by bola s moslimom stastna. Vsetky sa na nich vykaslali, lebo chlapci sa uz nevzdrzali pretvarovat a zacali vystrkovat rozky.


ReagovaťCitovať
 Hluchislepi
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 5
29/09/2010 20:11  

Ma vobec vyznam diskutovat na tuto temu? My, zeny, sa dame lahko opantat rajskym dvorenim moslimskych ciernookych krasavcov. 99% ich slov je loz – klamat mozu, ak je to v zaujme veci‘.
Urcite s postelnou zalezitostou na vas dlho cakat nebudu – je to jedine, preco sa s vami vobes zaoberali.
My, Slovenky, mame velku nevyhodu – o ich kulture a nabozenstve vieme akurat to, ze muzi biju zeny a zeny chodia zahalene.
Moslimovia su ako z inej planety – mojim umyslom nie je ich kritizovat ci oslavovat. Je mi velmi luto tych mladych, neskusenych dam, co sa daju nahovorit na tak ‚zlozity a velmi narocny‘ vztah. Ste zalubene, nabozenstvo vam nerobi problem, reci okolia odmietate vstrebavat. Viete, ze islam nie je
len nabozenstvo, ale sposob zivota? TOTALNE ODLISNY od nasho, ak ho mozem este nazvat europskeho. Ak ho lubite, precitajte si koran, informujte sa, ako ziju, ake maju zvyky – laska este nikdy horu nepreniesla a ani ta vasa nezmeni fakt, ze krestanka s moslimom nikdy stastna nebude.
Ja som bola tam, kde aj vy – zalubene do toho najlepsieho chlapa pod slnkom, co na tom, ze bol moslim. Aj vlastnu sestru som obetovala za mojho princa, co by mi aj modre z neba priniesol. Teraz z tej velkej lasky nezostalo absolutne nic.
Ano, som nestastna matka, ktora sa kazdy den boji o osud svojich deti – obavam sa dna, kedy moje deti budu zit takym istym sposob zivota ako ich otec. Je to neznesitelny obraz.
Manzelstvo s moslimom – NIE, NIKDY! Moslimka bude najstastnejsia len s moslimom, i ked hovorit o stasti v ich kulture je troska absurdne,a krestanka ci zidovka – otvor oci, a miluj len nemoslima!
Konecne sa poucte od nas, zien, ktore uz vela stastia v zivote ocakavat nemozu.


ReagovaťCitovať
 kaya5984
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 9
30/09/2010 9:28  

nechapem: samozrejme ze mam ruzove okuliare, kto ich nema ked je zaubeny? Dufam ze zalubena budem co najdlsie a ked laska pominie hmmm je to o respekte a tolerancii…. myslim ze s tym problem nemame ani jeden, ale vsak cas vsetko ukaze, nejdem sa bit do prs ze mne to vyjde ale verim v to kazdou svojou bunkou ze ano.
Mna by len zaujimali vase rozove okuliare, ved predsa ked ste isli do vztahu s moslimom museli ste co to vediet o ich kulture, alebo ste sa mali o to ason zaujimat…..nerozumiem ja sa so svojim priatelom bavim na vsetky temy ako aj nabozenstvo a ako to bude vyzerat u nas doma, teda dufam ze az tak prekvapena ako niektori tu neostanem


ReagovaťCitovať
 Hluchislepi
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 5
30/09/2010 19:32  

O ich kulture a zvykoch som si toho dost nastudovala, aj sme diskutovale na rozne temy – prezivali sme nadherne roky tolerancie a respektu – navstivil moju rodinu, bol som mnou na svatej omsi, plakal od dojatia, ked som mu hrala na hudobnom nastroji, spoznal sa s mojimi priatelmi, sprevadzal ma na firemnych akciach, ucila som ho plavat na kupalisku a potom BUM! Casovana bomba vybuchla a jeho viera zabila vsetku toleranciu a respekt – ponizil ma ako sa len da, vedomy si svojej fyzickej a citovej nadvlady, povzbudeny svojou vierou. Veci, ktore sme spolu robievali su zrazu zakazane.
Vo vsetkom klamal a pretvaral sa – kazdy den sa modli, aby som sa stala moslimkou, moju rodinu nenavidi, hoci ho vzdy s radostou privitali, knazov nazyva teplymi a ja som si vysluzila pluvanec ( okrem ineho) za to, ze rozpravam s detmipo slovensky. Ja sama nedokazem pochopit, ze sa tolke roky pretvaroval.
Zlata Kaya, z tvojich slov som pochopila, ze svadbu zatial nechystate – ak sa vsak raz na to das, uisti sa, ze spoznas jeho rodinu a otestuj si jeho reakcie pred jeho rodinou. Ja som v tomto urobila chybu – moj Princ mi povedal, ze stratil kontakt so svojou kvoli vojne a v Europe zil uz niekolko desiatok rokov – nikdy ich nekontaktoval a jedneho dna…..


ReagovaťCitovať
 Samar
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 36
01/10/2010 5:01  

Kaya : myslím si každá žena vstupuje do vzťahu s nádejami a rúžovými okuliarmi. To je jasné, inak by predsa do toho nešla – či už ide o slováka, alebo cudzinca…. Poznám vzťahy, ktoré po x tých rokoch známosti padli mesiac po svadbe, poznám také páriky, ktoré sa zosobášili po krátkom čase známosti a žijú krásne dodnes. Je to otázka asi veľkej lotérie… Každá jedna ide do takéhoto vzťahu s vierou, že ten jej „Mohamed“ je iný než ostatní. Možno áno, a možno nie… ako to vopred zistiť ??? Myslím si, spoznanie jeho rodiny ti poskytne nejaké informácie, ale to by si s nimi musela najprv dlhodobejšie žiť. Ale tým som nechcela povedať, že návštavy sú zbytočné. Nopak – spoznávaj čo najviac jeho, jeho rodinu, jeho správanie sa a taktiež mentalitu jeho národa. Maj oči otvorené dokorán a hlavne nepodceňuj tú pravú ženskú intuíciu. Je pravdou, že takýto vzťah ustojí len máloktorý pár. Ak sa smiem spýtať – s kade pochádza tvoj priateľ ???


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
02/10/2010 20:38  

hluch+slepi, presne toto som prezivala „obavam sa dna, kedy moje deti budu zit takym istym sposob zivota ako ich otec. Je to neznesitelny obraz“ … niekedy ma penasleduje i pocit, ze sa nieco „stane“ a viac ich neuvidim …
nechapem, je mozne sa skontaktovat? ak s tym suhlasis, samozrejme…


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
02/10/2010 20:53  

Kaya, vsetky sme boli zamilovane ako Ty, ale v tom case sme nemali taku obrovsku moznost vymeny skusenosti ako v sucasnosti, boli to viac-menej teoreticke vedomosti z dostupnej literatury. Jednoznacne si myslim, ze posledne prispevky su realne a dobre mienene. je pravda, ze niektore okamihy s mm by som nevymenila ani za nic (som rada, ze sme ich prezili), no akosi sa stratili v zaplave tych ostatnych… je pravda, ze ma i podrzal, aj som sa od neho nieco naucila, ale stalo to za to?… vsetky vstupujeme do vztahu s tym, ze nas potrva naveky…


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
02/10/2010 21:04  

Kaya, este raz si citam prispevky, mas uplnu pravdu, ze „ked laska pominie hmmm je to o respekte a tolerancii…. “ ale skusenost mam taku, ze tolerancia sa vyzaduje len od manzelky… a muz ma vzdy pravdu, i ked je to donebavolajuca loz…


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
04/10/2010 8:04  

kaya, este nieco… uzivajte si Vasu lasku plnymi duskami, no ak planujete spolocnu buducnost, Ty musis byt vo vsetkom ta silnejsia a veeeelmi diplomaticka. Doba sa meni, vsetko ide rychlejsie. Ludia su rozni a tiez sa menia. Chcela si tu najst oporu a my Ti piseme take nazory. Myslim, ze my najlepsie chapeme Vasu lasku, lebo sme ju prezili. Len Ta chceme usmernit, aby si sa vyhla pripadnemu sklamaniu. Lepsie je byt dopredu pripravena, aby si vedela v danej situacii reagovat lepsie ako som napr. reagovala ja… je to ina kultura a tie rozdiely vyjdu na povrch. preto musite byt OBAJA ostraziti, aby ste jeden druheho nechtiac neurazili atd… je to narocne… kazdy chlap chce byt „rozmaznavani“, ale tito este viac… A tu na Slovensku to nemaju lahke, mnohi sa prebijaju zivotom ako sa da, odkazani su sami na seba, ini su bohati a „velki pani“, otec nasich deti je seriozny, hodne toho obetoval, no ten obrovsky skrat nastal… nie su zjednodusene povedane „zli“ ale sme ine kultury… a oni maju v sebe nieco co i mna pritahovalo. Na druhej strane sa obavam toho, ze ked sa hlboko zamilujete, nebudete nic vnimat a … nechcem, aby ste dopadli ako my i ked vsetko je loteria… v zmiesanych vztahoch je to riziko omnoho vyssie… a co tu citam, sa dialo i u nas…


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
04/10/2010 9:55  

Kaya,

respekt a tolerancia???? To ma pobavilo, evidentne nevies o kom pises. KEd Ti raz streli a zaleje Ta cervena, tak potom pochopis o aku toleranciu ide. Moja rada je pre vsetky zeny: utekajte od moslimov, aj ked su sladk ako med, ale tato pretvarka vydrzi dost dlho a potom uvidite.


ReagovaťCitovať
 nechapem
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 33
04/10/2010 10:01  

Kaya a preco som si ho zobrala aj ked som vedela o ich zvykoch a tradiciach??? Pretoze som mala take ruzove okuliare ako Ty a hlavne v tom case som zabudla na Boha, myslela som, ze ho nepotrebujem. Co bola obrovska chyba. Teraz myslim BOha, co je nekonecne laskavy a nekonecne nas miluje. To samozrejme ten ich nie je. Keby som v tom case na Boha nepoyabudla, tak mam urcite teraz krestana a verte mi damy ti skutocni muzi krestania su uplne nieco ine ako moslimovia. Su to uzasni manzelia, ktori zeny respektuju.


ReagovaťCitovať
 kaya5984
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 9
04/10/2010 18:54  

No nejak sa toho nakopilo. Neda sa vsak povedat ze by ma tesil pocet odpovedi, pretoze su len negativne :=( Podla vasich reakcii nevyzera, ze by ste prezivali, alebo prezili prechadzku ruzovym sadom ja vam vsetkym drzim palce aby ste nasli stastie v naruci muza ktory bude stat vzdy pri vas a da vam co potrebujete ci uz to bude slovak, krestan, moslim, arab …..
Co sa tyka slovaka ja som stratila ruzove okuliare ked som mala 5 rokov pripravil ma o ne moj vlastny otec. Prezila som si detctvo bez toho aby som vedela co je to otcovska laska, namiesto toho som videla ako cloveka a celu jeho rodinu dokaze znicit alkohol. Na margo len priklad….vianoce stravene u mami v praci, 2 x tyzdenne rozbite vchodove dvere. K nam nechodieval nikto na navstevy, vsetci sa bali len policajti s pravidelnostou vysedavli v kuchyni. Pise sa mi tom tazko ani to sem nepatri, nepotrebujem nejake sustrastne reakcie len vam chcem povedat ze aj SLOVAK dokaze ublizit a velmi….


ReagovaťCitovať
 Hluchislepi
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 5
05/10/2010 20:03  

Evelyn : Kludne mi napis na href=“mailto:platmezaslobodu@azet.sk“>platmezaslobodu@azet.sk.

Kaya : Alkoholizmus ako aj ine drogove zavislosti sa daju v dnesnej dobe uspesne liecit.
Ja som mala otca tiez velkeho alkoholika, doma sme mali tiez neraz velke cirkusove predstavenie – lietalo i to, co kridla nemalo, nebudem zachadzat do podrobnosti. Napriek tomu viem, ze ma otec mal rad a urcite by mi neublizil, keby nebol pod vplyvom alkoholu.
Apropo, pred par dnami som citala na zoznam.sk o vraze v Taliansku – isty moslimsky manzel dobil svoju manzelku na smrt, lebo nesuhlasila so svadbou svojej dcery so zenichom, ktory bol vybrany prave jej manzelom. Dotycna dcera je momentalne v nemocnici s pomliazdenou lebkou a inymi zraneniami – i ona odmietla tohto zenicha, tak ju vzal do parady jej vlastny brat. Sprava nehovorila nic o tom, ci konali pod vplyvom nejakych omamnych latok. Zostava nam len hadat….

Nedavno sa mi dostala do ruk kniha od Emire Khidayer pod nazvom Arabsky svet. V nej uvadza,ze podla prieskumov, kazda tretia moslimska zena preziva domace nasilie. Na porovnanie, v katolickom Polsku je obetou domaceho nasilia kazda stvrta manzelka.

Na zaver : Niekolko dni dozadu som mala sancu pozriet si film so zapletkou situovanou na Blizkom Vychode – a jeden z hrdinov v tomto filme uvadza arabske prislovie : Vybi svoju manzelku kazde rano – ak Ty nevies pre co, ona urcite ANO.


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
06/10/2010 9:53  

h+s, dakujem za doveru, ozvem sa… kaya i Tebe…

Tu knihu od Emire Khidayer pod nazvom Arabsky svet, ina planeta sa oplati precitat. Je tam strucny suhrn poznatkov zo sposobov zivota arabov v roznych ar. krajinach, ich zvyky, mentalita… snad mi tam chyba viac udajov o severoafrickych krajinach… je to pisane stylom zo zaciatku akoby odbornym, no su tam jednoducho, suhrnne zozbierane fakty osviezene perlickami skutocnych pribehov pisanych pomerne putavo. Skutocne sme potrebovali tuto „odbornu knihu pre laikov“… I ja odporucam… Tesim sa na nove knihy od danej autorky


ReagovaťCitovať
 kaya5984
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 9
06/10/2010 10:17  

Evelyn : kludne, ozvi sa budem rada
H+S : dakujem za informaciu, viem ze sa da alkoholizmus ( ine navykove ma nezaujimaju) liecit. Asi skusim vyhladat svojho otca, ktory nas nechal a poviem mu o tom, mozo to padne na urodnu podu. H+S viem ze sa to da liecit, liecit sa to dalo aj pred 20 rokmi len nejak na to nebolo dostatok sil, motivacie, lasky ….
Knizku mam za sebou aj ja, neda sa povedat ze by mi nieco dala..info som uz mala a styl pisana ma tiez nejak nezaujal, nevadi je to vedlajsie.
Ten film bude urcite z amrickej tvorby nie? Vacsnou oni maju nejaky narazky. Ty si urcite myslis, ze 11.9. dvojicky maju na svedomi arabi, ze?
Inak myslim, ze aj v knizke sa uz spominalo ze nezabudajme na rozidel Arab – Moslim jedno sa nerovna druhemu. Moj je moslim ale nie je arab.


ReagovaťCitovať
 Samar
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 36
06/10/2010 14:00  

Hluchi – slepi – tak ja tiež ponám obdobné príslovie, ale slovenské. „žena ma mať chrbát mäkší ako brucho“, alebo „keď doma ženu nezmlátiš, tak ako by si nezasial“… a pod. a pod. A z toho tiež nemôžeš vyvodzovať, že každý jeden slovák (či moslim) musí svoju manželku mlátiť.


ReagovaťCitovať
 Evelyn
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 42
07/10/2010 10:03  

Kaya, dovolim si trosku oponovat, co sa tyka tej knizky. Ja som tiez info mala, dokonca i z knizky priamo z „kniznice“ v mesite, i navstivila som arabsku krajinu a predsa som sa nieco nove dozvedela. Ak by som mala byt velmi kriticka ku autorke, tiez preferujem iny styl pisania. Ale tuto knihu som nebrala ako beletriu, je to podla mna urcity suhrn poznatkov a skusenbosti zeny, ktora urcite do toho sveta vidi viac ako my, myslim, ze chcela citatelov len oboznamit s niecim nie dost dobre poznanym.
Co sa tyka beletrie, velmi sa mi pacila kniha od autora (dostala Nob. cenu za literaturu), len som zabudla nazov i meno autora… Je to o jednom obycajnom dievcati, ktora sa po vicerych znamostiach zoznamila s chlapcom-muslimom, sla s nim do jeho krajiny a zapacil sa jej tam pokoj puste, prirody…, jej chlapcovi sa tiez splnil sen, dostal viza do inej krajiny a odcestoval, ona odmietla… Trosku sa mi ta knizka zdala „monotonna“ napriek dynamickemu deju, no pozorny citatel tam najde tie zvyky (mozno i trosku zmyslania) nasej i inej kultury. Je pisana velmi pokojnym stylom, proste – pacila sa mi.

dievcata, srdecne vsetky pozdravujem 🙂


ReagovaťCitovať
 kaya5984
Zaregistroval sa v roku 2010
Príspevky: 9
07/10/2010 10:16  

Evelyn: ano mas pravdu, sama som sa na ten svoj prispevok neskor pozerala pohorsene 🙂 Prehnene negaticne som ju zhodnotila zrejme kvoli tomu, ze som az tak nesuhlasila s prispevkom od h+s.
Skoda ze si nepamatas nazov knizky, prijemme nejake tipy.
Ja som precitala knihu Bez deti som neodisla. Dej sa odohrava po atentate na dvojicky v rodine zijucej v NY. Muz povodom z Jordanska uniesol deti v dlhorosnom manzelstve …. odporucam, pacila sa mi dej a aj styl pisania. Je tam pekne vykreslene ako silno maju moslimovia svoju vieru v sebe zakorenenu. Myslim ,ze v dobrom slova zmysle.
Pekny den vsetkym 🙂


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Manželstvo s cudzincom - vzťah s cudzincom
Stránka 78 / 81 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.