Na Slovensku je mi dobre, ...  

Stránka 2 / 3 Predchádzajúca Nasledujúca
  RSS

 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
07/07/2008 20:17  

prosim vas vysvetlite mi, preco si niekto mysli, ze zivot na dedine je menej nákladný ako v meste???
vari tí co bývaju na dedine neplatia za vodu, elektrinu, plyn, telefon??? tí ludia cez zimu nekuria, vecer nesvietia, nemaju telefony…nesplacaju pozicky???? a ak k tomu priratame este cestovné z dediny do mesta+ v meste na MHD a po robote zase listok MHD+ medzimestský spoj, tak o co maju mensie náklady na zivot??????
ak by sa na dedine tak ohromne a pomaly zadarmo zilo, tak by to vsetko utekalo húfne na dedinu a byty v mestach by nestáli to, co stoja!!!!!!!!!!!!!!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
07/07/2008 20:46  

mily X nemas ani sajnu o nakladoch na zivot na dedine tak neviem, preco sa tu o tom vyjadrujes….tápeš vo svojich domnienkach a uvahach, tak sa bud preber, lebo chod byvat na dedinu aj ty!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 7:38  

?
Suhlasim v niecom mas pravdu. Nakladom naviac je napriklad cestovanie, ktore je asi drahsie nez MHD. Ale cena bytu je niekolko milionov (o chalupe ani nevravim) v meste nemozno dopestovat zeleninu a ovocie, chovat zvierata. Poplatky za chovanie psa su niekde uplne inde, ceny za sluzby detto. Stryko byva na dedine a oproti mne ma naklady nizsie o 4000 Sk. Takze zavidiet tym v meste vobec nie je namieste. A navyse som stale nedostal odpoved na to, ako mozno vyzit z 8000 Sk. Obavam sa, ze za tie peniaze by napriklad nesiel do Bratislavy ziaden vychodniar, ktorych je tam stale viac.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 8:23  

X ako vidim, nadalej sa tu zmietas vo výplodoch vlastnej fantázie a predstavivosti.
tak po prvé: SLUŽBY – na dedine mas akurat tak potraviny, vo vacsich obciach mozno zdravotné stredisko a lekaren, ale o nejakych sluzbach nemoze byt ani reci ( takze neviem o akych vyhodnych cenach tu je rec)

po druhé: PESTOVANIE ZELENINY A OVOCIA – ak nemas vlastnu studnu, tak si sakra dobre rozmyslis, ci budes polievat drahou vodou z vodovodu (a to v lete sa polieva aspon 2x denne) + peniaze na nejaky ten postrek+ robota….tak ti vyjde, ze je lepsie kupit si to kilo rajcin v obchode

po tretie: CHOV ZVIERAT – ani tie neziju zo vzduchu a ak mas sliepkam, alebo prascom kupovat “ zboží“, tak si tiez radsej kupis v akcii kilo bravcového v hypermarkete

po stvrté: CESTOVANIE – nie ze “ cestovanie je asi drahsie ako MHD“, ale ludia z dediny si musia zaplatit AJ MHD AJ MEDZIMESTSKY SPOJ, alebo ak chodia autom, ten benzin ich urcite vyjde viac, ako keby byvali v meste o 4 ulice dalej…
Nesud podla tvojho stryka ostatnych, ak robi niekde v dedine, kde zajde na bicykli a kuri si gamatkami v jednej izbe…..je mozne, ze ma náklady od teba mensie, ale kto chce zit na urovni a kazdy den dochadza za pracou do mesta, ten na tej dedine urcite neusetrí!!!!!!!

Nikto nezavidi tým, co ziju v meste, dokonca aj ja zijem v meste, ale mam asi trosku vacsi prehlad o svete. Tak uz tu prosim ta nefantazíruj!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 8:58  

Pod sluzbami som myslel:
-odvoz smeti, kanalizaciu, prace okolo domu mimo vlastnych moznosti …
Za prenajom pola druzstvu dostanes krmivo pre chov domacich zvierat
Ovocie rastie na strome, kde staci postrek tak raz do roka – 1kg ceresni napriklad stoji u nas 80 Sk a stryko ceresnu nepostrekuje vobec.
V meste nie je prevadzka auta o nic lacnejsia a navyse je casto problem zaparkovat.
Takze tolko k „fantazirovaniu“
PS: a kto chce zit v meste na urovni, tak tomu nestaci mesacne ani 30 000Sk


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 9:00  

A skoro som zabudol to najpodstatnejsie – za vlastnu chalupu sa neplati podnajom! Ktory je hlavne vo vacsich mestach dost mastny.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 9:25  

? budes sa cudovat, ale uz sa tak deje. Mesta sa zacinaju vyludnovat. Napriklad v Bratislave poklesol pocet obyvatelov o vyse 200 000.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 10:19  

Podla class=“postlink“ href=“http://www.bratislava.sk“>www.bratislava.sk:
Prirodzený prírastok sa neustále znižuje, aj keď sa pôrodnosť mierne zvyšuje z dôvodu prechodu silnejších ročníkov z predproduktívneho do produktívneho veku. Výraznejšie sa však zvyšuje úmrtnosť obyvateľstva, spôsobená zvýšeným počtom obyvateľstva v poproduktívnom veku, ako i zhoršenými zdravotnými a sociálnymi podmienkami.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 10:21  

Podla toho isteho zdroja:
K 31.12.1997 mala Bratislava 451 395 obyvateľov.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 10:38  

Neviem ako je to s poctom ludi, ale na jednu vec sa tu zabudlo. Ako agroturista som na private na strednom Slovensku zaplatil 400 Sk za noc za jednu osobu. Co v pripade ze je obec na atraktivnom mieste znamena nemaly prijem.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 12:10  

X fantazírujes aj nadalej:
-za odvoz smeti platis, -za kanalizaciu platis, ale iba vtedy, ked na dedine je zavedená a teda nemusis si platit vyprazdnovanie zumpy, – za prace okolo domu ak ich nezvladas sam si tiez zaplatis, ak si najmes firmu, tá si za to zapyta rovnako, ci byvas na dedine, alebo v meste, lebo tej je to jedno kde robí, svoje ceny má….no a pokial nemas na firmu a najmes si na prace okolo domu studentov, tí su sice lacnejsi, ale takisto im treba platit a tomu studakovi je jedno, ci kope jamu v meste, alebo na dedine, za hodinu si vypyta rovnako.
zobud sa, druzstvá uz davno neexistuju, v ktorej dobe zijes??? mozno sa este najde par, ktore funguju, ale tych je ozaj malo, uz to tu nie je ako volakedy, ked druzstva frcali v kazdej dedine…..a co ten clovek, ktory nema role, len svoju zahradu za domom, ten co prenajme druzstvu?
nehovorme o ceresniach, z tych nevyzijes, ani na nich neusetris, hovorme o paprike, rajcinach, uhorkach…-tie sa musia polievat, striekat, okopavat- ak z nich chces volaco mat a toto vsetko stoji dost penazi a ako hovorim, pokial nemas vlastnu studnu, tak to ani nepestujes, lebo sa ti to jednoducho neoplati!
A ak je to na tej dedine také uzasne lacne, co ti brani v tom, aby si si tam nekupil malu (lacnú) chalupu a nesiel tam aj ty byvat za par supov mesacne???


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 12:34  

?
reagujes len na to, co sa ti hodi a ako sa ti hodi. Co takto najomne a prenajom turistom? Dost mojich znamych uz odisli z mesta do okolitych obci a do mesta len dochadzaju, lebo ich to pride lacnejsie. Ja po dorieseni urcitych veci sa na to chystam tiez.
A v televizii ukazovali, ze v Madarsku a v Rakusku na pohranici vznikaju slovenske usadlosti, lebo ich to pride lacnejsie, nez byvat v meste. Preco by to vsetci robili, ked je to len fantazirovanie?


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 12:46  

Ha ha, typicke slovenske plodiny rajciny, paprika, uhorky. Nezda sa ti, ze na Slovensku sa pestuju zemiaky, zelenina do polievky, ovocie a take plodiny, ktore sa polievaju, len ked je mimoriadne sucho? Inac len raz za cas. A ked prenajom jednej izby je 400 korun na osobu, tak za rok je to odhadom tak cca 160 000 na priemernu chalupu a nemusis platit ani podnajom, co je v meste tak 60 000 rocne. Takze cisty zisk dedina oproti mestu je 220 000. Tak o com je cele to natahovanie.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 12:51  

myslim ze 14:46 to napisal za mna 🙂


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 12:56  

este jedna poznamocka 1kg papriky 100 Sk. Staci sa ist pozret na trh, kolki vyziju z predaja papriky a rajcin.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 13:32  

Bol som pred necelym mesiacom doma a papriky, rajciny, hrasok, jahody, ceresne…boli na Centralnom trhovisku drahsie, ako tu na SP hranici. Taktiez zakladne potraviny v obchodoch boli po prepocte na eura rovnako drahe, ako tu. Som hrozne zvedavy, ako budu vyzerat vyplatne pasky u nas, po zavedeni eura…Akoze niekde na vychode a na str. Slovensku – hodinova praca netto = 1,50eur 😀 – tu je minimum netto 8,50eur; alebo ziv. minimum – socialka – tu 400eur+prispevok na byv atd , u nas 90eur + nic. Sviniari jedni – ze uz tak neujednotia aj ostatne veci v tej europe, nielen NATO, Schengen, Interpol a Euro…


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 17:16  

Pravdu nas Palo. Myslim ze je uplne zbytocne sa natahovat, ci je lepsie na vidieku ci v meste ked to porovnam zo zahranicim. Ked sme v tej unii, tak by za rovnaku robotu mal byt v prvom rade rovnaky plat.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
08/07/2008 18:26  

prosim ta, co tu pises o prenajmoch nejakych izieb?
porovnavali sa normalne naklady dedina – mesto, kde si ty tvrdil, ze na dedine su naklady mensie, ja hovorim ze nie!
co tu splietas prenajom izby a noclah na jednu noc, agroturistiku a pod.?
kazda dedina nie je tak zaujimava aby ludia zili z prenajmu nejakej kutice, ak vobec nejaku navyse maju.
ved aj ty mozes v byte prenajat jednu izbu a prilepsit si, ked ta to uz tak trapi u tych dedincanov.

a tí, co predavaju papriku a rajciny na trhu, to je ich robota, maju skleniky a role a tam robi cela rodina, ved sa len pozri na ich ruky, ked si tu papriku a rajciny kupujes…a mozno stoji tých 100sk (na jar) preto, lebo tam treba svietit, kurit, polievat to, atd…atd…atd,…ved aj ty mozes robit na roli a potom predavat kapustu, zemiaky a vsetko ostatne- dnes orna poda nie je draha, tak do toho a mozno o rok bude z teba dedinsky milionár 🙂
a na zaver tvrdim jedno- fantazirujes a keby bolo na tej dedine tak svetovo, tak tam uz davno si.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
09/07/2008 6:00  

?
myslim ze je nacase s tym prestat. Myslim, ze Palo ma pravdu. Aj tak mame kazdy svoju pravdu a toho druheho nepresvedcime. Ty si myslis, ze fantazirujem, ja si myslim ze si uplne mimo ty, tak sme si kvit 😀
Mame tu euro za 30 korun tak sa mozme tesit ako nam bude bohovsky obom.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
15/07/2008 21:38  

To je len chimera, ze niekedy bude za rovnaku pracu aj rovnaky plat. Vzdy boli dravci a ovce. A vzdy aj budu.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/07/2008 18:07  

Kazdy sa ma tak, ako si to zariadi. Ci uz v meste alebo na vidieku.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/07/2008 19:35  

No ty „x“,zakladatel tejto temy….ako ta tak citam,ty budes mat tak nanajvys 20r. Lebo si to vsetko predstavujes ako Hurvinek valku…vraj nepojdeme robit pod 12tis….nuz,ked ti raz deti doma jest pytat budu,tak pojdes aj za 10tis.Ale na to este musis vyrast,aby si to pochopil.Tak sups do postele.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
19/07/2008 8:27  

budes sa mozno cudovat, ale podla mna to presne zodpoveda tvojmu profilu. A nemusis si menit nick.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
25/07/2008 5:58  

“Kazdy sa ma tak, ako si to zariadi. Ci uz v meste alebo na vidieku.“

tak toto je vtip roka. moj znamy zdedil po babke byt v centre bratislavy. rodicia maju dom mimo bratislavy, on zil doteraz v podnajme. dnes je milionar. fakt, bohovsky sikovny chalan, ze.

nikto nie je sam sebe panom. bude tak, ako to mas napisane, nie ako to chces ty. niekto vyhra miliony v loterii, niekto je cely zivot bezdomovec. co si zariadujeme, to funguje len preto, ze to tak mame dane uz davno.

no, trosku filozofie pre narocnych :))


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
25/07/2008 6:42  

OK tak prejdime na filozofiu muchy zedzte ma 😀 Ked sa aj tak nic neda robit. Niekto sa vie radovat aj z mala a niekomu nepomozu ani miliony.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
31/07/2008 14:23  

Nie je to super výdelek,ani klikačky ani parfemy, nič podobné, ak chceš pre seba a pre nás niečo urobiť, máš dobré nápady, vieš osloviť firmy, alebo máš vlastný web, tak potom pozri nášu stránku, google pagerank4, v googli je v prvej 5-tke. Odmena 50% zo zisku priamo na tvoj účet!

životopisy zdarma!!!
10 firiem získava službu na 3 mesiace zdarma!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
05/08/2008 20:59  

kua zas su fsade reklamy!!!


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
12/08/2008 20:39  

Este k tym nakladom na dedine, neda mi. Drviva vetsina kuri plynom, zo par nestastnikov elektrinou (to je este drahsie), nejaka cast este uhlim a par drevom v splynivacich kotloch. Priemerny rodinny dom spali 2500 – 3500 m3 plynu ci je dajme 3000m3 x 12,- skk(ak nie teraz uz viac) =36000+nejaky pausal za „hodiny“ a mame 40 tis. Co je 3333,-/ mes len za plyn. Dalej elektrina – priemer nejakych 120kwh/mes. co je aj s „za hodiny“ 1000/mes.
Plus voda (ak mas zahradku tak sa nedoplatis 😉 ) a mame to 5000tis./mes ako vysitych a to este setrime ako sa da. Dochodci maju okolo 9 tis. dochodky. Tazke zostane (ked je sam) mu 4000tis. na ostatne sluzby, stravu, drogeriu, lieky !!! Cize je to len tak tak, pri vsetkej skromnosti. Nedajboze ak sa vyskytnu nejake nepredvidatelne okolnosti – derave riny, pretekajuca strecha – to sa da este nasporit, ale co tak blesk, zaplava a pod… amen tma. Ak nema rodinu, mame to noveho bezdomovca. Pre porovnanie najomne v 3.izbovom byte v beznom okrsnim meste je okolo 3tis./mes (voda tepla/studena, kurenie, fond oprav a naklady na spolocne priestory), co je minimalne o 1000,- menej ako v RD, co sa porovnatelnych nakladov tyka.Nehovoriac o tom ze je rozdiel ked nieco picne na RD kde si to zatiahne kasdy sam v plnej vyske a nieco na cinziaku, kde sa to zaplati z fondu oprav kde prispieva niekolko desiatok domacnosti. Ale o tom by sa dalo vela polemizovat, zavisi co kde sa porovnava.


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
13/08/2008 13:51  

3000 Sk najomne v meste Ha-ha-ha-ha-ha-ha! Spomienky spred revolucie. V mojom okoli nema nikto pod 5000Sk a mnohi este viac. Co sa uhradi z fondu oprav o tom sa da tiez polemizovat. Ked ma vytopi sused, mozem sa stazovat tak na lamparni. Opravy v byte si hradim sam. Ale myslim, ze je to uplne zbytocna diskusia, lebo sa navzajom budeme kazdy utvrdzovat akurat vo vlastnej pravde. Takze uz naozaj koncim diskusiu na tuto temu, nakolko mi je uplne nad slnko jasnejsie, ze sa nemozme nikdy zhodnut. Presne suhlasim s poslednou vetou – porovnavas nerealne udaje, tak ti musi vyjst nerealny vysledok. A este jedna drobnost – ktosi tu snival o tom, ze sa da vyjst z 8000 Sk platu. Dobre rano stara mama – minimalny plat na Slovensku je vyssi. 😀


ReagovaťCitovať
 Exilák bez mena
Zaregistroval sa v roku 2009
Príspevky: 95382
18/08/2008 19:52  

Na Slovensku mi neni dobre! Ale neviem jazyky (nelezu mi do gebule) a von robit niekomu c…a sa mi nechce. Tento svet je dobry len pre dravcov a hyeny, co beru zvysky po dravcoch.


ReagovaťCitovať
Zobraziť všetky príspevky v kategórii Hyde Park
Stránka 2 / 3 Predchádzajúca Nasledujúca

Tvoja reakcia


  
  
Spracovávám

Nie si prihlásený! Prihlásiť sa alebo sa Registrovať.